یزدفردا:تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۴-فصل اول مسابقات فرمول E از نگاه دوربین‌ها

اولین فصل از مسابقات فرمول E یا سری مسابقات خودروهای الکتریکی در خلال سال‌ ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ میلادی برگزار شد که سطح آن به لطف وجود باتری‌های قدرتمند در کنار خودروهایی که قابلیت‌های بالایی داشتند، بسیار بالا بود. در ادامه می‌توانید ویدیویی از این رقابت‌ها را که تصاویر آن برگرفته از دوربین‌های نصب شده روی خودروها است، به نظاره بنشینید.
 مسابقات فرمول E

مسابقات فرمول E

شاید با شنیدن نام فرمول E اولین چیزی که به نظر کاربران می‌رسد، رقابت خودروهای الکتریکی با سرعتی محدود و عملکرد بسیار ضعیف باشد، اما به جرات می‌توان گفت که این مسابقات از در ظاهر دست کمی از مسابقات بزرگ فرمول یک ندارند. این رقابت‌ها در فصل پیش رو بسیار قوی‌تر از اولین فصل آن در پیش گرفته خواهند شد، چراکه فدراسیون جهانی اجازه‌ی تولید خودروهای اختصاصی را به تیم‌ها صادر کرده و از این‌رو همچون فصل اول، تیم‌ها ملزم به استفاده از خودروی تولید شده توسط رنو نیستند.

عطش تیم‌ها و رانندگان برای کسب رتبه‌های برتر در کنار برگزاری مسابقات در پیست‌های خیابانی جذابیت خاصی را به مسابقات بخشیده، بطوریکه می‌توان با نگاهی به ویدیوی منتشر شده که برگرفته از تصاویر متعلق به دوربین‌های نصب شده روی خودروها است، می‌توان این موضوع را به روشنی درک کرد. خودروهای مورد استفاده در جریان رقابت‌های فصل اول قادر بودند تا به بیشینه سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعت دست یابند که بسیار جالب توجه است. همچنین ظرفیت باتری‌های مورد استفاده نیز ۱۵۰ تا ۱۷۰ کیلو وات ساعت است.

مسابقات فصل دوم از روز دوم مهرماه (۲۴ نوامبر ۲۰۱۵) در پکن چین آغاز می‌شود. مسابقات این فصل نیز طبق برنامه‌ی از پیش تعیین شده در شهرهای مختلف جهان از قبیل میامی، لندن و پاریس برگزار خواهند شد.باید دید که خودروها با امکان تولید خودروهای اختصاصی خود تا چه اندازه می‌توانند حال و هوای جدیدی را به این رقابت‌ها ببخشند.

 

 

 

 


 


 

 

 

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۴


جرائم رانندگی در هفته ناجا بخشوده می‌شود؟

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در پاسخ به این پرسش که آیا جرائم راهنمایی و رانندگی در هفته نیروی انتظامی بخشوده خواهد شد یا خیر، توضیح داد.

به گزارش تسنیم، سردار تقی مهری در حاشیه مراسم ترحیم پدر فرمانده ناجا در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا پلیس به مناسبت هفته نیروی انتظامی برنامه‌ای برای بخشش جرائم رانندگی دارد یا خیر، اظهار کرد: با توجه به اینکه بخشودگی جرائم رانندگی منوط به تدبیر فرماندهی ناجا و تصمیم مجلس شورای اسلامی است هنوز بحث خاصی در خصوص بخشش جرائم رانندگی به مناسبت هفته ناجا به میان نیامده است.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: ما به عنوان پلیس مجری قانون بوده و تنها هدف ما کاهش تلفات و سوانح رانندگی است.

وی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم هرچه قانون دقیق‌تر اجرا شود از تصادفات و سوانح ناشی از سوانح ترافیکی کاسته خواهد شد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا