یزدفردا:تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۴-توجه ویژه دایملر به تاسیسات امریکاییش

دایملر، سومین تولید کننده بزرگ خودروهای لوکس در جهان و صاحب برند مرسدس بنز، ازبرنامه ۱.۳ میلیارد دلاری سرمایه گذاری تنها در تاسیسات خود در ایالات متحده با هدف افزایش ظرفیت تولید خودروهای شاسی بلند خبر داد.

ShowImage (7)

تاسیسات توکالوسا واقع درآلامای ایالات متحده که ازسال ۱۹۹۷ خودروهای مرسدس را تولید می کند، با هدف افزایش تولید محصولات شاسی بلند توسعه خواهد  یافت.

این پروژه به ایجاد ۳۰۰ فرصت شغلی خواهد انجامید و به گفته مارکوس شافر، از مدیران دایملر، شامل توسعه فناوری های نوین برای تولید خودروهای انعطاف پذیرتر، کم مصرف تر و باکیفیت بالا  ترمیشود. دایملر در ماه آوریل نیز از استفاده از ۲۵ میلیارد یورو از نقدینگی برای توسعه و تولید محصولات جدید ظرف سال ۲۰۱۶ خبر داده بود.

در واقع آقای دیترزچه، مدیر دایملر، تصمیم دارد تا پایان دهه جاری جایگاه اولی فروش خودورهای لوکس را از آن مرسدس بنز کند. تاسیسات توکالوسا وظیفه تولید محصولات بسیاری از جمله شاسی بلند GLE جدید و لیموزن کلاس C را بر عهده دارد.

البته مرسدس به تازطگی فضای جدیدی را از این طریق تصدی خطوط جدید تاسیسات ایندیانا که در اصل متعلق به AM General LLC آزاد کرده و در صدد است به تقاضای شاسی بلند های بازار که گمان میرود تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۶۱% افزایش یابد، پاسخ دهد.

 

 

 

 

 

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۴

 

 

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

افزایش قیمت خودرو محال است

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه مطلقا افزایش قیمتی در بازار خودرو نخواهیم داشت گفت: محال است با جو ایجاد شده دوباره افزایش قیمت داشته باشیم.
افزایش قیمت خودرو محال است

به گزارش اخبار خودرو به نقل از ایسنا ،یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه مطلقا افزایش قیمتی در بازار خودرو نخواهیم داشت گفت: محال است با جو ایجاد شده دوباره افزایش قیمت داشته باشیم.

موید حسینی صدر با تاکید بر لزوم توجه خودروسازی داخلی به انتظارات مردم افزود: اگر تولیدکنندگان خودرو به انتظارات مردم توجه نکنند، دیر یا زود شکست می‌خورند.

وی ادامه داد: بر این اساس، استفاده از ادبیاتی توسط تولیدکنندگان و یا نمایندگان خودروکه شرایط خودروسازی همینی که هست، در شان تولیدکنندگان موفق نیست؛ حال اینکه تولیدکنندگان موفق در تمام دنیا باید انتظارات ، مشکلات، پیشنهادات و انتقادات مردم را جویا شوند و بر اساس سفارش مصرف‌کننده تنظیم کنند.

حسینی صدر با بیان اینکه درشت‌گویی با مصرف‌کننده تعجب آور و سوءتفاهم بزرگی است که خودروسازان و تولیدکنندگان خودرو با آن مواجه‌اند، افزود: خودروسازان داخلی باید تجدید نظر و اصلاحی در قیمت و کیفیت خودرو کنند، چون در غیر این صورت مشکلات ریشه‌دارتر و جدی‌تر می‌شوند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه خودروسازان خارجی برای ورود به بازار ایران به محض عملیاتی شدن برجام تمایل دارند،‌ گفت: در حال حاضر بسیاری ازخودروسازان خارجی به دلیل وجود سه مزیت نیروی کار ارزان، انرژی ارزان و بازار انحصاری تمایل به حضور در ایران و تولید مشترک دارند از این رو خودروسازان باید تا فرصت باقی مانده به خواسته مردم تمکین کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ورود خودروسازان خارجی باعث ایجاد رقابت بین خودروسازان داخلی و به دنبال آن افزایش کیفیت خودروی ملی می‌شود، گفت: در شرایط فعلی مقاومت در برابر ورود خودروهای خارجی، اخد عوارض گران، جلوگیری از واردات خودروهای خارجی به بهانه‌های مختلف و کارشکنی در تولید خودروهای خارجی به صورت مشترک با خودروساز‌های داخلی محکوم به شکست است.

حسینی صدر در پایان با بیان اینکه زمان تحول اساسی در زمینه تولید خودرو فرا رسیده است، گفت: باید تحول اساسی کمی و کیفی و قیمتی رخ دهد چون در غیر این صورت خودورسازان داخلی دیر یا زود تعطیل می‌شوند.

 

 

 

 
 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا