یزدفردا:تولید فیلم مستند داستانی «پله های یک مِنبر» به کارگردانی اصغر عباسی همزمان با عاشورای ٩٥، آغاز شد.

یزدفردا:تولید فیلم مستند داستانی «پله های یک مِنبر» به کارگردانی اصغر عباسی همزمان با عاشورای ٩٥، آغاز شد.

اصغر عباسی پس از به ثمر رساندن فيلم معرفى كتاب «رویای نیمه شب» این بار، قدم در راه ساخت فيلمى نهاد که سبک زندگی یکی از پیرغلامان اهل بیت (ع) را به تصویر می کشد.
«پله های یک مِنبر» عنوان فیلم مستند داستانی این کارگردان است که پس از تلاش دو ماهه در مرحله پیش تولید، همزمان با روز عاشورای حسینی سال ٩٥ مرحله تولید آن آغاز شد.
فیلم مذکور، سبک زندگی، رشد و نمو یکی از پیرغلامان اهل بیت (ع) را به تصویر می کشد که از ٨ سالگی تا کنون که بیش از ٨٠ سال از عمرش می گذرد، خود را وقف دستگاه سالار شهیدان حضرت اباعبدالله (ع) کرده است.

تصویربرداری و تولید فیلم جدید اصغر عباسی از محله دربقلعه شهرستان ابرکوه آغاز شد و به گفته وی، مراحل تولید آن ٧ الی ١٠ جلسه مداوم طول خواهد کشید.
گفتنی است ادامه تولید اين اثر که مربوط به بازسازی حوادث و اتفاقات ١٠٠ سال گذشته می باشد، پس از آماده شدن لوکیشن و در اختیار گرفتن بیش از ٥٠ هنرور و سایر اعتبارات لازم، به تصویر کشیده می شود.

اسامی عوامل تهیه و تولید فیلم مستند داستانی «پله های یک مِنبر» بدین شرح می باشد:

نویسنده و کارگردان: اصغر عباسی/ مشاور کارگردان: حسن نقاشی/ مدیر تولید: سید حسین سیدعلیزاده/ مشاور طرح: سيدمحمدرضا قائم محمدى/ تحقيق و پژوهش: الهام آدمى/ مدیر تصویربرداری: احسان دادرس/ تصویربردار: جواد دهقان/ دستیار تصویر: محمد مصدق/ تصویربردار هوایی: سید دانیال نبیل/ دستیار تصویربردار هوایی: علی طباطبائی/ مدیر صدابرداری: جمال دهقان/ طراح صحنه و لباس: محمدرضا رضایی/ منشی صحنه: سمانه اکبرزاده/ عکاس: کامران دانایی فر/ تصویربردار پشت صحنه: مهدی اکرمی/ دستیار کارگردان: سعید قمری/ روابط عمومى: ليلا فلاحزاده.

گفتنی است در ادامه راه توليد اين اثر ارزشمند، عوامل ديگرى به این تیم اضافه خواهند شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا