محمد علی قاسم زاده

 فرماندار بافق:موضوع جاده بافق – یزد و گاز از اولویتهای کاری بنده در سال ۹۳ است.

فرماندار بافق در جلسه گزارش کارگروه مطالبات بافق:کار ۴۵ کیلومتر باقی مانده جاده بافق – یزد تا پایان سال ۹۴ به پایان می رسد.

فرماندار بافق در جلسات مختلف گزارش دهی:اولویت بافق در سال ۹۵ اتمام بزرگراه یزد بافق است.

این تیترها و این جمله که:

تا پایان سال شاهد بهره برداری جاده ی یزد بافق خواهیم بود، از زبان مسؤلین شهرستان و استان اینقدر برای مردم تکراری شده است که دیگر کسی برای وعده های سر خرمنشان وقعی نمی نهد.

جالب است بدانید در حالی مردم بافق در روزنامه ها و سایت های خبری این تیترهای رنگ باخته را می خوانند که انتظارشان برای پایان یافتن احداث یک جاده ۱۱۰ کیلومتری ۹ساله شده است و عمدی بودن تکمیل و بهره برداری نشدن از بزرگراه یزد_بافق نقل هر مجلسی است
.
جاده بافق یزد به خاطر تردد تریلرهایی که منابع معدنی بافق را به یغما می برند با جا گذاشتن بیشترین رکورد کشته در چند سال گذشته به جاده ی مرگ و نماد دروغ بودن قول و وعده ها معروف گردیده است.

جاده ی یزد_بافق یکی از پرتردد ترین و حادثه سازترین جاده های استان است که نه تنها مردم بیگناه بسیاری را به کام مرگ فرستاده و خانواده های آنها را داغدار نموده است بلکه زحمت تلاشگران بافق برای معرفی شهرشان به عنوان یک شهر مناسب گردشگری را نقش بر آب کرده.

هفته ای نیست که خبر دلخراش تصادفی هولناک در جاده بافق – یزد به گوش نرسد.
درج خبری در سایت «بافق فردا» از زبان یکی از فرمانداران اسبق شهرستان که گفته بود: «یک نفر از مدیران ارشد شهرستان باعث تعطیلی وعدم پیشرفت جاده بافق – یزد شده است»!! یکی از روزنامه های کشوری را بر آن داشت تا در ویژه نامه استانی خود به ماجرای جاده و دلیل تعطیلی عملیات اجرایی آن ورود کند و در مصاحبه ای با امام جمعه بافق از زبان وی اینگونه تیتر بزند که: «در موضوع جاده، آنانی که می گویند پیگیر هستیم، نیستند»!!!

طرح دوبانده کردن این جاده که جدیدا در مصوبه سفر رهبری داشتن، یا نداشتنش بین فرمانداران دولت قبل و جدید اختلاف نظر پیدا شده است، از سفر اول دولت نهم آغاز و با شروع کار دولت تدبیر و امید،امید می رفت به پایان برسد که با گذشت ۳ سال از عمر این دولت به سرانجامی نرسیده است.

در بحبوبه اعتصابات سال ۹۳ کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی بافق در اعتراض به نحوه خصوصی سازی این شرکت بود که مدیران بزرگترین شرکت معدنی بافق قول کمک ۱۵میلیاردی را برای اتمام پروژه جاده به مجموعه دولت دادند و با گذشت ۲ سال از این وعده عملیاتی شده،رئیس شورای اسلامی شهرستان بافق در مصاحبه ای تلویحا خبر از انتقال مبلغی از این بودجه اختصاص شده به یکی از شهرهای همجوار بافق می دهد.

موضوعی که هیچ کدام از مسؤلین شهرستان و استان حاضر به تایید یا تکذیبش نشدند و علاوه بر شبهه ربوده شدن اعتبارات جاده در ذهن مردم این موضوع را به ذهن متبادر می سازد که جاده بافق یزد «ناندانی» خوبی برای دیگر جاهایی است که به اسمش بتوانند از گرده ثروت بافق برای منفعتهای مختلف بهره ببرند.

روزنامه« آفتاب یزد »در ویژه نامه استانی خود با درج تصویری از ناتمام ماندن جاده بافق یزد از زبان امام جمعه بافق می نویسد: «فرماندار می گوید پیگیر هستم که نیست!» و ادامه می دهد : «فرماندار گفته تا آخر سال انجام می شود اما ما قبول نداریم و می دانیم که نمی شود» و بعد اینگونه نتیجه می گیرد:فرماندار محترم که در ابتدای خرداد سال جاری قول قطعی داد که تا پایان سال این جاده را تحویل خواهد داد چه واکنشی نسبت به تعطیلی این پروژه نشان خواهد داد و نیز مردم آیا مردم هنوز و بعد از ۳۸ سال پس از پیروزی انقلاب یاد نگرفته اند که مطالبات به حق خود را چگونه و از چه طریقی پیگیری نمایند؟!

اگر جزو کسانی باشید که علاوه بر خبرهای درج شده در سایتها نظرات تایید شده مردم در ذیل اخبار را هم بخوانید متوجه خواهید شد که دیگر حنای قولها و وعده های تو خالی مسؤلین برای مردم رنگی ندارد و بعید نیست که در یکی از همین روزها مردم تشت رسوایی کسانی که حرفهای بی عمل به خورد مردم داده اند و یا همزمان با سفر استاندار به بافق با حرکتهای نمایشی آنچنان در آسفالت نمودن چند کیلومتر اول جاده همت کردند که خوب به چشم استاندار و همراهانش بیاید و به اینگونه به شعور مردم توهین کردند، را از پشت بام بی اعتمادی به زمین بیاندازند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا