دکتر پهلوانیان مدیرکل صداوسیمای یزد با حضور در دفتر خبرگزاری قرآنی ایکنا با روند کاری این خبرگزاری آشناوبا مسئولین آن دیدار کرد

 به گزارش روابط عمومی صداوسیمای یزد " پهلوانیان دراین دیداربا بیان اینکه: در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی و قرآنی شخصیت‌های بسیار بزرگی داریم گفت: اما متاسفانه در یزد شناخته شده نیستند. ما و رسانه‌ها نقش مهمی در معرفی این افراد به جامعه داریم و باید این چهره‌ها که در سطح کشور شناخته شده هستند در استان نیز مورد توجه و همکاری قرار گیرند.

مدیرکل صدا و سیما گفت: در زمینه فعالیت‌های قرآنی همه اقدامات ما با استعلام و همکاری دو نهاد قانونی اداره کل اوقاف و امورخیریه و اداره کل تبلیغات اسلامی که قابلیت‌های قرآنی از وظایف و اختیارات آن‌هاست، استفاده می‌کنیم.

پهلوانیان افزود: بعد از تهیه برنامه های قرآنی باید جهت پخش مجوز لازم از شورای عالی قرآن گرفته شود و سال گذشته تعداد زیادی قرائت ضبط شد و برای دریافت مجوز به شورای عالی قرآن ارسال شده که به مرور مجوز آنها صادر و پخش شد .

ایشان در خصوص حمایت از فعالیت‌های قرآنی در استان یزد اظهار کرد: از نه ماه پیش بخش خبری ثابتی جهت اعلام فعالیت‌های قرآنی به استان یزد داده شده که به معرفی فعالیت‌های قرآنی و حفاظ می‌پردازد

وی ادامه داد: فعالیت در عرصه قرآن نسبت به سال گذشته دو برابر شده و به عنوان مثال در برنامه‌های تفسیر قرآن و همچنین در زمینه شرح آیات برنامه‌هایی دردست ضبط و در حال پخش است.

پهلوانیان افزود: همچنین در بخش‌های مختلف رادیو و تلویزیون برنامه‌های خاص فعالیت‌های قرآنی تهیه شده و به صورت روزانه پخش می‌شود و در مناسبت های خاص اسلامی نیز برنامه‌هایی ویژه تولید و پخش می‌شود که عمدتا با همکاری فعالان قرآنی استان یزد است.

وی گفت انعکاس فعالیت های قرآنی و اجرای قاریان استان باعث معرفی این نخبگان به جامعه می‌شود و با همکاری شورای عالی قرآنی در این رابطه کمال همکاری را داشته و خواهیم داشت.

در پایان این نشست که با حضور دهقانی معاون جهاددانشگاهی استان، میرحسینی معاون پژوهشی جهاددانشگاهی استان و فلاح زاده مسئول روابط عمومی صدا و سیمای یزد برگزار شد، مهدی باصولی رییس جهاددانشگاهی استان یزد نیز مواردی از فعایت‌های فرهنگی و قرآنی این نهاد را بیان کرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا