قائم مقام رنو در خاورمیانه امروز در حالي اعلام كرد كوئيد با حدود قيمتي 31 ميليون تومان به بازار عرضه خواهد شد كه پيش از اين نيز دبير انجمن خودروسازان از قيمت 35 ميليون توماني اين خودرو در ايران خبر داده بود و بدين ترتيب عملاً كوئيد ديگر خودرويي براي رقابت با پرايد نخواهد بود. 
 
با رسانه اي شدن حضور خودرو ارزان قيمت شركت رنو در ايران تصور بر اين بود كه اين محصول كه قيمت آن در ابتدا بين 25 تا سي ميليون تومان اعلام شده بود جايگزين مناسبي براي خودرو پرايد خواهد شد و مشتريان خودروهاي ارزان قيمت ايران با تنوع قابل توجهي در انتخاب محصولات ارزان قيمت را تجريه خواهند كرد.
 
اما خودروسازان و رنو رفته رفته آب پاكي را بر دست مشتريان ريختند و آرام آرام اين واقعيت را اعلام كردند كه در صورتي كه كوئيد به ايران بيايد نمي تواند جايگزين پرايد شود و با قيمت هاي اعلام شده عملاً كوئيد در صورتي كه افزايش قيمت بيشتري را تجربه نكند كه تجريه تلخ جايگزيني ال 90 به جاي پرايد و بد عهدي فرانسوي ها در اين خصوص اين احتمال و اين بيم را در دل مصرف كنندگان بوجود آورده است اما در بهترين حالت كوئيد رقيب چند محصول از ايران خودرو در فاصله قيمتي 30 تا 35 ميليون تومان خواهد بود. 
 
بر اساس آنچه كه تا امروز در خصوص مشخصات خودرو كوئيد عنوان شده است صرف نظر از ظاهر زيباي آن كه براي مصرف كننده امروز بسيار دلچسب تر از خودروهاي داخلي است اما نمي توان از اين خودرو انتظار زيادي داشت و شايد بتوان گفت از همين حالا كوئيد قافيه را حتي به پرايد خواهد باخت. 
 
كوئيد سه سیلندري در حالي پا به بازار ايران گذاشته است كه در حال حاضر در رده قيمت 30 تا 40 ميليون تومان گسترش بسيار خوبي در تنوع محصولات و عرضه خودروها به مشتري وجود دارد و شايد بتوان اين گونه گفت كه مشتريان اين رده قيمتي كمترين توجه را به تنها مزيت كوئيد كه ظاهر زيباي آن است داشته باشند. 
 
به هرحال بايد بود و ديد كلاف سردرگم رنو، كوئيد، ايران خودرو و سايپا به دست چه كسي شكافته خواهد شد و در اين ميان مشتريان كه تا امروز منتظر محصولات جديد تر و بروز تري ازخودروسازان بوده اند با چه رويكردي مواجه خواهند شد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا