رئیس اداره بهزیستی خاتم از آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان زیر 6 سال از اول آبان امسال به مدت یکماه در شهرستان خاتم خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری خاتم؛ احمد تکتاز افزود: در این طرح که هر سال اجرا می شود، بینایی کودکان سنجیده و کودکانی که دارای اختلالات بینایی(آمبلیویی) هستند؛ شناسایی شده و به بینایی سنج و یا در مرحله پیش رفته تر به چشم پزشک معرفی می شوند. 
وی خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری ادارات آموزش و پرورش، شبکه بهداشت و درمان، مشارکت فعال مهدهای کودک، پیش دبستانی ها، خانه های بهداشت و موسسات غیر دولتی حوزه پیشگیری اداره بهزیستی با چارت «E» و دستگاه غربال گیری بینایی و با هدف شناسایی کم بینایی و نابینایی کودکان اجرا می شود. 
وی یادآور شد: همه ی خانواده ها هر سال باید برای سنجش بینایی کودکان خود با در دست داشتن شناسنامه به پایگاه ها مراجعه می کنند که امسال نیز در اداره بهزیستی شهرستان از ساعت 8 الی 14 این طرح اجرایی می شود.
این مسئول با اشاره به اینکه هر ساله در اجرای این طرح نزدیک به شش نفر به این بیماری تشخیص داده می شوند تاکید، کرد: بعد از تشخیص بیماری هزینه های درمان و بخصوص عینک را سازمان بهزیستی متقبل خواهد شد.
تکتاز با اشاره به ضرورت اجرای این طرح و لزوم توجه ویژه والدین به آن گفت: این طرح اگر در سنین پایین تشخیص داده شود درمان آن به راحتی صورت خواهد گرفت اما اگر تشخیص در زمان مناسب انجام نشود آسیب و صدمات جبران ناپدیری را به فرد بیمار می رساند.
سال گذشته در خاتم 1760 کودک در طرح بینایی سنجی شکن کردند که شش نفر به بیماری تنبلی چشم تشخیص داده شده است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا