حرکت ارزشی فوتبالیست های تیم ملی جوانان عراق در رقابت های فوتبال قهرمانی جوانان آسیا 2016 در مقابل تیم عربستان سعودی٬ خشم و کینه رسانه های پادوی آل سعود را نسبت به عراقی ها آشکار کرد.
 
 بازیکنان تیم ملی فوتبال جوانان عراق پس از زدن گل مساوی به تیم عربستان در چهارچوب رقابت های قهرمانی جوانان آسیا٬ به طور دسته جمعی سینه زدند.
 
شبکه 'سی ان ان' عربی در خبری این نوع واکنش بازیکنان تیم ملی فوتبال جوانان عراق پس از زدن گل مساوی به تیم عربستان را شیوه ای 'عجیب وغریب' توصیف کرد وآن را موجب بحث وجدل بر روی صفحه های شبکه های اجتماعی دانست.
 
سی ان ان در ادامه نوشت که پس از اینکه 'مازن الفیاض' گل دوم را برای تیم خود در مسابقه یک چهارم نهایی قهرمانی جوانان آسیا که در بحرین در حال جریان است٬ به ثمر رساند٬ سایر بازیکنان تیم عراق دور او جمع شدند و شروع به سینه زنی کردند.
 
سی ان ان به نقل از شبکه های اجتماعی سعی کرد این کار بازیکنان تیم فوتبال عراق را مرتبط با ایران بداند در حالی که عزاداری عراقی ها برای سالار شهیدان شهره خاص و عام است و راهپیمایی اربعین در عراق بزرگترین راهپیمایی در جهان محسوب می شود.
 
پایگاه خبری 'عیون الخلیج ' نیز به نقل از یک مفسر ورزشی سعودی با ابراز تاسف! از سینه زدن بازیکنان عراقی پس از زدن گل ،مدعی شد این اقدام ناشی از دور شدن بازیکنان از روحیه ورزشی است اما دلیلی برای این ادعای خود و اینکه چرا مخالف روحیه ورزشی است٬ ذکر نکرد.
 
در این بازی پس از تساوی 2-2 عربستان و عراق، کار به ضربات پنالتی کشید که در این ضربات تیم عربستان با نتیجه 6 بر پنج عراق را شکست داد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا