مدیر عامل بنیاد شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی با بیان اینکه تنها راه باقی مانده دشمنان، تغییر تفکر شیعی است، گفت: متولیان فرهنگی کشور و در رأس آنها وزارت فرهنگ، با استفاده از ظرفیت های فرهنگی، هنری و رسانه ای تلاش کنند تا این نقشه شوم تحقق پیدا نکند.
 
به گزارش یزد فردا ، عطاءالله اشرفی اصفهانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا به شاخصه ها و ویژگی های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آینده اشاره کرد و افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان قسم خورده اسلام و ایران، تلاش کردند از راه های مختلف، تفکر شیعه را از بین ببرند.
 
وی ادامه داد: در اوایل انقلاب، دست به ترور شخصیت ها و مبانی فکری ما زدند و بعد از آن هشت سال جنگ را بر ایران تحمیل کردند، که موفق نشدند، در ادامه با شبیخون و تهاجم فرهنگی، تحریم های ظالمانه اقتصادی، سیاسی و ...، ایران را تحت فشار قرار دادند که به نتیجه مطلوبی نرسیدند.
 
اشرفی اصفهانی افزود: مردم همچنان در صحنه های مختلف حضور پیدا کردند و نقشه های آنها را با راهنمایی و هدایت های حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) بر آب کردند.
 
مدیر عامل بنیاد شهید اشرفی اصفهانی اظهار داشت: دشمن دست از تلاش بر نمی دارد و تنها راه باقی مانده برای آنان، تغییر تفکر شیعی است و این مهم از مسیر فرهنگ انجام می شود.
 
اشرفی اصفهانی تصریح کرد: دستگاه ها و متولیان فرهنگی کشور که در رأس آن وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی است، با حوزه های مختلف از قبیل رسانه ها، مطبوعات، فضای مجازی، تئاتر، موسیقی، فیلم، کتاب، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، تئاتر و سینما و... ارتباط دارد، باید تلاش کنند که این تغییر در تفکر شیعی اتفاق نیفتد.
 
نوه چهارمین شهید محراب خاطر نشان کرد: با وجود شبکه های مجازی، دشمن به راحتی می تواند آرام آرام مبانی فکری جوانان را از طریق تحریفات در عاشورا، مبانی اسلام و اعتقادات، آیین های سنتی، رسم و رسومات ایرانی و ... تغییر دهد.
 
به گفته وی این تغییرات و تحریفات برای کشور خطرناک است، از این رو ما با فیلتر کردن و برخورد نمی توانیم جلوی هدف دشمن را بگیریم.
 
مدیر عامل بنیاد شهید اشرفی اصفهانی تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند از سه راه، کمک بزرگی جهت خنثی سازی هدف دشمنان انجام دهد. اول اینکه نظارت کامل بر محتواهایی که در ایران تولید می شود داشته باشند تا عناصر دشمن در داخل ایران نتوانند ضربه ای بزنند. دوم با حمایت و تشویق جوانان فعال در عرصه های فرهنگی خاکریزهای خوبی درست کند تا سدی در برابر حملات دشمنان باشد. سوم از طریق شبکه های مجازی، سایت ها، کتاب، انیمیشن و فیلم و برنامه های جذاب، باورهای اسلامی و تفکر شیعه را در جامعه گسترش بدهند و جوانان را به سمت فرهنگ ناب ایرانی، اسلامی همراه با شادی و نشاط اسلامی هدایت کنند.
یادگار چهارمین شهید محراب تاکید کرد: بنیاد شهید اشرفی اصفهانی در حد توان و ظرفیت های خود جهت پیشبرد اهداف مقدس انقلاب اسلامی تلاش خواهد کرد.
 
وی اظهار داشت: خود شهید محراب حضرت آیت الله اشرفی اصفهانی یک متفکر شیعی بود که دشمن در اوایل انقلاب جهت اهداف خود، وی را ترور کرد و به شهادت رساند. این وقایع وظیفه ما را سنگین تر می کند تا تمام تلاش خود را انجام دهیم تا بتوانیم پاسخگوی خون شهدای انقلاب اسلامی باشیم.
 
درپی استعفای علی جنتی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پذیرش این استعفانامه از سوی رئیس جمهوری، سیدعباس صالحی با حکم حجت الاسلام والمسلمین روحانی به عنوان سرپرست این وزارتخانه معرفی شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری یکشنبه هفته جاری در نامه ای به رییس مجلس شورای اسلامی، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی، سیدرضا صالحی امیری و مسعود سلطانی فر را به ترتیب به عنوان نامزدهای پیشنهادی برای وزارتخانه های آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.
 
سه شنبه آینده زمان رای گیری برای این وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی است.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا