«سید محمد ميرمحمدي» روز پنج‌شنبه ششم آبان ماه در نشست تخصصي بانوان فعال و نخبۀ استان كه با حضور معاون ریيس جمهوري در امور زنان و خانواده برگزار شد، فضاي مشاركت سياسي، اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي بانوان استان براي حضور بانوان را مناسب دانست.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد، نشست تخصصي بانوان نخبه و فعّال استان با حضور «شهیندخت مولاوردی»معاون ریيس جمهوري در امور زنان و خانواده، استاندار يزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، فرماندار يزد، مديركل دفتر امور بانوان  خانواده استانداري يزد، مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري، مديران و مسئولان استان و جمعي از بانوان نخبه و فعال استان در تالار انديشه استانداري یزد برگزار شد. در این نشست استاندار يزد با اشاره به جايگاه زنان در جامعه و نقش مديريتي آنان در خانواده، گفت: ساخت فرهنگي و آداب‌ورسوم به‌آسانی تغيير نمی‌کند و براي رسيدن به وضع دلخواه بايد شكيبايي كرد.
«سید محمد ميرمحمدي» مادران و همسران شهدا را قهرمانان صبر و شهادت دانست و افزود: نقش پيشتاز سياسي، اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي بانوان در جريانات انقلاب اسلامي بارز شده و حضرت امام خميني(ره) نيز اين جايگاه را تقويت کرده‌اند و رويكرد كشور نيز پس از انقلاب همين بوده است.
وي یادآور شد: اكنون عرصه براي مديريت خانم‌ها تنگ نيست امّا بعضاً نبود شناخت مانع از كشف بانوان باتدبير، كارآمد، فعّال، دلسوز و مقبول می‌شود.
 استاندار يزد در جمع بانوان فعال و نخبه استان گفت: کوشش استان شناسايي بانوان توانمند بوده است و حتي در نشست‌ها و بيانات بانوان نيز به اين مهم توجه می‌شود بااین‌حال دولت براي آشنايي با بانوان توانمند اعلام آمادگي می‌کند.
ميرمحمدي افزود: نگاه استان در حيطۀ مديريتي به بانوي خاصي نيست بلكه هدف، انجام كار به بهترين نحو، چه از سوي يك بانو و چه از سوي يك مرد، است.
وي بابیان اينكه بانوان بعضاً متکی‌به‌خود شناخته‌نشده‌اند و بعضاً متكي به ديگري بوده‌اند، گفت: اكنون شرايط تغيير كرده است و مطالبات بانوان افزایش‌یافته كه اين نشان‌دهندۀ تغييرات فرهنگي و امیدوارکننده است.  استاندار یزد در پایان سخنانش بابیان اينكه فضا براي مشاركت بانوان در جامعه باز است؛ با تأكيد بر سياست و تدبير كاري، افزود: بايد فضاي سياسي از برخي آلودگی‌ها پاك شود و هدف جريانات سياسي بايد مشترك و همراه با تضارب آرا باشد و موجب رشد شود.
گفتني است در ابتداي اين نشست نمايندگاني از بانوان فعال و نخبۀ استان مسائل مربوط به حوزۀ زنان را بيان كردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا