یزدفردا :آيت الله آملي لاريجاني، رئيس قوه قضاييه با ضروري خواندن نظارت دادستاني کل بر دادسراهاي سراسر کشور گفت: اين نوع نظارت و احیاء آن بسيار مهم و ضروري است.
به گزارش یزدفردا :بنابراعلام اداره کل روابط عمومي و تشريفات قوه قضائيه، آيت الله آملي لاريجاني در مراسم توديع ومعارفه رئيس ديوان عالي کشور و دادستان کل کشور گفت: در حال حاضر دادستاني کل نظارتي بر دادسراها ندارد و اين مسئله در شأن دادستاني کل کشور نيست.

رئيس قوه قضاييه خاطرنشان کرد: قطعاً با يافتن راهکارهايي عملي وقانوني اين وظيفه واختيار را براي دادستاني کل کشور احيا خواهيم کرد که به نفع نظام قضايي و نظارت و اصلاح دادسراهاي کل کشور است.

آيت الله آملي لاريجاني در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: قانون اساسي براي ديوان عالي کشور ، نظارتي بالاتر از آنچه که در حال حاضر تصور مي‌شود، قرار داده اما به نظر مي رسد اصل 161 قانون اساسي تا حدي معطل مانده است.

رئيس قوه قضاييه ادامه داد: نظارت بر اجراي صحيح قانون در محاکم فراتر از نقض و ابرامي است که به ديوان عالي کشور ارجاع مي‌شود و از رئيس ديوان عالي کشور مي‌خواهيم در مسير اجراي عدالت گام بردارند. البته مطمئنيم که اين کار نياز به ساز وکار دارد ، ضمن اينکه در مرحله اول بايد اذعان کنيم که اين نظارت جزو اختيارات و وظايف ديوان عالي کشور است تابتوانيم به سمت اجرا گام برداريم.

آيت الله آملي لاريجاني تصريح کرد: براي احياي مقام ديوان عالي کشور حرکت به اين سمت ضروري است وانشاءا... مکانيزمي طراحي شود تا قوانين بدون تعارض به نحوي اصلاح شوند تامشکل جديدي براي اجراي آنها ايجاد نشود.

رئيس قوه قضاييه ضمن تشکر از آيت الله مفيد و آيت الله دري نجف آبادي که در طول دوران خدمت زحمات زيادي را متحمل شدند و اقدامات مفيدي را انجام دادند اظهار اميدواري کرد: انشاءاز ا... نظرات مشورتي ايشان که قطعاً تأثيرگذار است استفاده کنيم.

آيت الله آملي لاريجاني همچنين خدمات آيت الله محسني گرکاني در مقام نمايندگي ولايت فقيه در استان مرکزي را بسيار ارزشمند خواند و گفت: امیدوارم ایشان درسمت جديد نيزدر پيشبرد اهداف نظم قضايي کشور و اجراي عدالت موفق باشند.

رئيس قوه قضاييه همچنين ضمن آروزي موفقيت براي حجت الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي در سمت دادستان کل کشور گفت: اميدوارم حسن مشورت و ايده و افکار مناسب ايشان موجب توفيقاتي در جهت نيل به اهداف دستگاه قضا باشد.

آيت الله آملي لاريجاني در پايان ضمن برشمردن آثاروبرکات ماه مبارک رمضان در جهت خودسازي وشناخت قرار گرفتن در اين ماه پربرکت را بسيار ارزشمند خواند وگفت: وجود و ذهن و رفتار ما بايد در مسيري باشد که با توحيد که همان مسير واقعي عالم و حرکت به سمت ظهور حق است سازگار باشد./


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا