خبر آرشیوی :تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲

نایب رئیس خانه معدن:

بهره مالکانه مصوب معادن سنگ آهن دو برابر پیش‌بینی‌‌ها است
یزدفردا"گروه معادن: - نایب رئیس خانه معدن با اشاره به تصویب بهره مالکانه ۳۰ درصدی معادن سنگ آهن، گفت: دستیابی به اهداف چشم انداز ۲۰ ساله برای تولید ۵۵ میلیون تن فولاد، نیازمند اجرای طرح‌های توسعه‌ای معادن سنگ آهن است که دولت باید به آن توجه کند.
محمدرضا بهرامن اظهار داشت: در موضوع بهره مالکانه 30 درصدی معادن سنگ آهن، صرفاً یک نگاه درآمدی وجود داشته است در حالی که نباید موضوع توسعه معادن و طرح‌های توسعه‌ای آنها نادیده گرفته شود.

وی ادامه داد: این موضوع بر پیش‌بینی‌ صاحبان معادن در مورد اجرای طرح‌های توسعه‌ای تأثیر می‌گذارد و اگر نقدینگی این واحدها کاهش یابد، توسعه معادن با مشکل روبرو خواهد شد.

بهرامن با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای تولید 55 میلیون تن فولاد در سند چشم‌انداز 20 ساله، گفت: باید شرایط سرمایه‌گذاری در تولید کنسانتره و گندله سنگ آهن فراهم شود تا طرح‌های فولادی اجرایی شوند.

به گفته وی، بهره مالکانه معادن سنگ آهن ممکن است سرمایه‌گذاری برای تولید کنسانتره و گندله را کاهش دهد.

نایب رئیس خانه معدن با بیان اینکه در حال حاضر سیستم بانکی پاسخگوی اعطای تسهیلات به بخش معدن نیست، گفت: پیش‌بینی بخش معدن، دریافت بهره مالکانه 15 تا 20 درصدی از فروش معادن بود تا امکان اجرای طرح‌های توسعه‌ای در درازمدت وجود داشته باشد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا