خبر آرشیوی :تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲

اسماعیلی:
قانون اصلاح قانون معادن در لایحه بودجه نادیده گرفته شده است
یزدفردا"گروه معادن: - رئیس کمیته معادن کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: علی رغم اینکه لایحه بودجه باید منطبق با قوانین مادر باشد اما قانون اصلاح قانون معادن در این لایحه نادیده گرفته شده است.
به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" داریوش اسماعیلی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۳ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۳ به استناد ماده ۱۸۶ آیین نامه داخلی مجلس گفت: آنچه که دولت به عنوان لایحه بودجه به مجلس ارائه می دهد باید منطبق با قوانین مادر باشد که متأسفانه این موضوع در لایحه دولت و همچنین مصوبه کمیسیون تلفیق مشاهده نشده است به طوری که قانون اصلاح قانون معادن نادیده گرفته شده است.

نمعادن و صنايع معدني"ده مردم خرامه و سروستان در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس تبصره ۴ ماده ۱۲ قانون اصلاح قانون معادن باید ۶۵ درصد از حقوق دولتی دریافتی در اختیار معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور تقویت زیرساخت های معدنی و توسعه معادن قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به تذکر اسماعیلی گفت: این موضوع که نباید قوانین مادر در قانون بودجه تغییر یابد مطلب کاملاً درستی است و شاید در آینده نیز مجبور باشیم ضمن مذاکره با دولت اعلام کنیم که برای تغییر در قوانین یک لایحه ارائه دهد تا هر ساله قوانین مادر در بودجه دچار تغییر نشود.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا