یزدفردا:


 

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۱

 


 

 
 

 

رویه ای جدید در سازمان استاندارد؛

کیفیت فقط مختص خودروسازان است!

آیا فقط خودروسازان هستند که باید زیر تمام فشارهای داخلی و خارجی موجود، هر روز بهتر از دیروز باشند؟!
کیفیت فقط مختص خودروسازان است!

دنیای صنعت- آقایانی که این روزها به هر دلیلی بر خودروسازان می تازند و برای آنها خط و نشان می کشند که فلان می کنیم و بهمان، تا چندی پیش آنقدر در انجام کارهای خود انعطاف نشان دادند که واردات مواد اولیه صنایع غذایی که با جان و سلامت مردم رابطه مستقیم دارند را از دریافت تائیدیه استاندارد معاف کردند. آیا فقط خودروسازان هستند که باید زیر تمام فشارهای داخلی و خارجی موجود، هر روز بهتر از دیروز باشند؟!

آقای کاظمی که چندی پیش به بهانه حمایت از تولید و تسریع در واردات، مواد اولیه وارداتی صنایع غذائی را از دریافت ایران کد و تأییدیه‌های استاندارد معاف کرده بود، چند روز پیش برای خودروسازان خط و نشان کشید که اگر افت کیفیت در برخی از سواری‌های داخلی ادامه یابد در مورد شماره‌گذاری این خودروها تجدیدنظر خواهد شد. نکته قابل توجه اینکه این افت کیفیت که آقای معاون استاندارد را اینگونه برافروخته و به هشدار واداشته است در حد بسیار جزئی بوده است. به گونه ای که نمره منفی خودروهای ساخت داخل در آبان ماه گذشته کمتر از نیم نمره افزایش داشته است و البته همین نیم نمره دستاویزی شده است برای تهدید وتاختن بر خودروسازان.
به راستی در کشور هیچ صنعتی دیگری وجود ندارد و فقط همین خودروسازان هستند که استانداردهای تولید را به سخره گرفته و محصول کیفی تولید نمی کنند؟ صنعتگران خودرو به کدام گناه کرده و نکرده مجازات می شوند؟ اگر موضوع تعرفه ۹۰ درصدی گرز رستم شده و هر از چندگاهی بر سر خودروسازان فرود می آید چرا این جمله معروف و همیشگی آنان شنیده نمی شود که می گویند ابتدائی ترین اصول فضای کسب و کار را برای ما فراهم آورید و منت تعرفه را از سرمان بدارید.
آن بخاری که چندی پیش دختران معصوم ایران را به کام آتش فرستاد، نشان استاندارد خود را از کدام سازمان سختگیر و پیگیر گرفته بود؟ مگر محموله آب معدنی های تولیدی و صادراتی ایران به افغانستان به دلیل استاندارد نبودن مرجوع نشد؟ مگر بازار ایران در اقیانوس کالاهای بی کیفیت چینی که با تائیدیه همین آقایان استاندارد وارد شده اند، غرق نشده است؟ مگر تعداد برگ های دستمال کاغذی و حتی بیسکوئیت های ساقه طلائی در بسته بندی نسبت به گذشته کم نشده است؟
با در نظر گرفتن شرایط موجود این شائبه پیش می آید که مدیران سازمان استاندارد قصد دارند برای پررنگ شدن حضور رسانه ای خود، از جذابیت های حوزه خودرو استفاده کنند. امید که این شائبه، شایعه ای بیش نباشد، چرا که شرایط حاکم بر فضای تولید کشور، به ویژه صنعت خودرو آنچنان شکننده است که ناملایمات اینچنینی را برنتابد.

 


 

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۱

 


 

 
 

 

رولز رویس استثنا باقی می ماند

رولز رویس برند فوق لوکس بی.ام.و تولیدات خود را در ۵ سال آینده ۱۴ درصد افزایش می دهد تا خود را با تقاضای رو به گسترش مشتریان ثروتمند وفق دهد.
رولز رویس استثنا باقی می ماند

به گزارش سایپانیوز به نقل از بلومبرگ، رولز رویس تعداد نمایندگی های فروش خود در جهان را از ۱۰۵ نمایندگی به ۱۲۰ افزایش می دهد تا برای ثروتمندان کشورهایی مثل شیلی، تایلند و ویتنام هم خودرو بسازد و گویی که بحران فروش خودرو در اروپا هیچ تأثیری روی این خودروساز نداشته است. این برند انگلیسی که کارخانه ی آن در گودوود Goodwood بریتانیا مستقر است در حال حاضر به شرکت بی.ام.و آلمانی تعلق دارد و با خودروی ارتقا یافته ی ۳۸۰ هزار دلاری سدان فانتوم در شرف یک رکورد زنی دیگر است. سال ۲۰۱۱ تعداد خودروهای فوق لوکس فروخته شده از این برند به ۳۵۳۸ دستگاه رسید و به احتمال زیاد با پایان یافتن سال ۲۰۱۲ این رکورد هم شکسته خواهد شد.
شرکت رولز رویس به هیچ وجه به افزایش ظرفیت و بالا بردن کمیت فکر نمی کند اما به دنبال یک رشد پایدار است و می خواهد برای همیشه یک استثنا باقی بماند.
برند رولز رویس که یک خودروی ۲۴۶ هزار دلاری به نام گوست [به معنی روح] هم دارد روی زیاد شدن تعداد ثروتمندان در قاره آسیا و آمریکای جنوبی حساب باز کرده است. با این که اروپا با رکود اقتصادی رو به رو است اما تعداد خانواده هایی که در آمد آنها بیش از ۵ میلیون دلار در سال است سالانه بین ۳ تا ۵ درصد رو به افزایش است. همین رشد پتانسیل لازم برای رشد پایدار برندهای فوق لوکس فراهم می کند. نواحی آسیا و اقیانوس آرام رشد بهتری نسبت به آمریکای شمالی داشته اند.
رولز رویس کاهش تقاضا در اروپا را با افزایش در کشورهایی نظیر روسیه و چین جبران می کند. البته در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۲ به دلیل دوره گذار به مدل ارتقا یافته تولیدات این شرکت ۱۴ درصد افت کرد.
رولز رویس مدل فانتوم اژدهای سال را برای مشتریان چینی به قیمت ۱.۲ میلیون دلار خلق کرده است که با ذائقه چینی ها طراحی شده و یک اژدهای طلایی به صورت دستی روی هر چرخ این خودرو نقاشی شده است. ظرف دو ماه نیز تمام خودروهای تولیدی برای بازار چین به فروش رسید.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا