یزدفردا:

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۴

 


 

 
 
 

 

رشد سعودی فروش جیپ ادامه دارد

جیپ به آرامی در حال تبدیل شدن به یکی از سفرای بدنه فیات در سراسر جهان است و به زودی خواهد توانست که به هدف فروش ۱.۲ میلیون دستگاهیش دست پیدا کند.
رشد سعودی فروش جیپ ادامه دارد

طبق اعلام مایکل منلی، مدیر برند جیپ، فروش این شرکت از زمان شروع سال جاری جهشی ۲۰ درصدی داشته است. به علاوه آن که جیپ در سال گذشته برای اولین بار در تاریخ فعالیتش موفق به فروش یک میلیون دستگاه از محصولاتش شد.

همین امر باعث شده تا تاسیسات امریکایی جیپ در همگامی با نیاز مشتریان این کشور با مشکل مواجه شوند. در حال حاضر گرند چروکی و رنگلر پر فروش ترین خودروهای برند جیپ محسوب می شوند و شرکت بیش از ما بقی محصولات با افزایش ظرفیت تولید آن ها مشکل دارد.

لذا مدیران جیپ  در حال بررسی راهکارهای توسعه تولید دو خودروی فوق به ویژه رنگلر هستند. از سویی دیگر بعد از مدت ها روند تولید در چین نیز تسهیل شده و به زودی شاهد تولید نسخه های چینی چروکی رنگلر خواهیم بود.

 

 

 

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۴

 


 

 
 
 

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

دولت بیش از این در قیمت گذاری خودروها دخالت نکند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از انتصابات غیرکارشناسی در شرکت‌های خودروسازی گلایه و این موضوع را بلای جان خودروسازان عنوان کرد.
دولت بیش از این در قیمت گذاری خودروها دخالت نکند

به گزارش دنیای خودرو به نقل از اقتصاد نیوز، محمد بیاتیان با بیان اینکه وزارت صنعت باید برای جلوگیری از دخالت در کار خودروسازان برنامه‌ریزی کند، اظهار کرد: از آنجا که قسمتی از شرکت‌های خودروسازی به صورت غیر مستقیم از آن وزارت صنعت است و این وزارت بر اساس سهام خود در آنجا هیات مدیره دارد؛ انتصابات غیرکارشناسی و سیاسی در زمینه خودروسازان شرکت‌های خودروسازی و در کنار آن تحمیل کردن هزینه‌های اضافی به این صنعت بلای جان این صنعت در ایران شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: بزرگ‌ترین خدمتی که وزارت صنعت برای خودروسازی کشور می‌تواند انجام دهد دخالت نکردن در کار آنها است. وزارت صنعت باید اجازه دهد تا خودروسازان به صورت مستقل حرکت‌کنند و هرجا به کمک نیاز داشتند به آنها کمک دهند. وزارت صنعت می‌تواند در حوزه سرمایه در گردش و اعتبار به خودروسازان کمک کند.

همچنین او معتقد است: با توجه به اینکه اکنون فضا رقابتی است، دولت بهتر است در بحث قیمت‌گذاری‌ها بیش از حال حاضر مداخله نکند و اجازه دهد مردم بر حسب رضایت‌مندی و استقبال خود در تعیین قیمت خودرو نقش داشته باشند.

بیاتیان گفت: در حال حاضر در کنار  سیاست‌گذاری‌هایی که برای  بازار خودرو وجود دارد،  مسائلی مانند  مشکلات مالی که گریبان‌گیر خودروسازان است و بازار نابه‌سامانی که با مدیریت ناصحیح در حوزه واردات ایجاد شده، باعث شده تا  این صنعت حرکت نابه‌سامانی داشته باشد.

او بیان کرد: عواملی مانند رکود حاکم بر بازار، جو روانی و انتظار مردم برای اتمام مذاکرات‌، حضور پررنگ خودروهای بی‌کیفیت چینی و نبود نظارت بر آنها، مشکلات مالی خودروسازان و نارضایتی قطعه‌سازان از وضعیت حاضر که در نتیجه به افت کیفیت قطعات و کیفیت خودروهای داخلی تاثیرگذار است، صنعت خودروسازی را با چالش روبه‌رو کرده است.

در نهایت بیاتیان افزود: خودروسازان برنامه‌هایی برای افزایش کیفیت و ارتقا تولیدات و محصولات خود دارند که با توجه به این موضوع که بازار در وضعیت مناسبی قرار ندارد باید به آنها زمان داد تا این برنامه‌ها به مرور زمان میسر شوند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا