یزدفردا:

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۴-معرفی دو محصول جدید توسط ایلیا‌موتور

افتتاح نخستین شوروم لوتوس انگلستان در ایران

شرکت ایلیا‌موتور روز گذشته نخستین شوروم محصولات لوتوس انگلستان را همراه با معرفی دو محصول این برند اسپرت‌ساز بریتانیایی در خیابان شریعتی تهران افتتاح کرد.

به گزارشاخبار خودرو ،Jonathan Stretton مدیر خاورمیانه و شمال آفریقا برند لوتوس انگلستان مهمان ویژه این مراسم بود که ۲ سال بعد از افتتاح نخستین شوروم لوتوس در دوبی به ایران آمده بود تا در راستای گسترش فعالیت‌های برند لوتوس در ایران و خاورمیانه این شوروم را با همراهی مسئولان شرکت ایلیا‌موتور افتتاح کند.محمد‌علی بصروی مدیرعامل ایلیا‌موتور نیز در حاشیه این مراسم از تلاش ایلیا‌موتور برای تبدیل شدن به بزرگترین نماینده لوتوس در منطقه خاورمیانه خبر داد.

لوتوس - ایلیا موتور

لوتوس – ایلیا موتور

لوتوس خودروساز ۶۳ ساله انگلستانی است که به طراحی و ساخت خودرو‌های اسپرت با وزن کم و هندلینگ و آیرودینامیک فوق‌العاده مشهور است .

این خودروساز انگلیسی پس از بروز برخی مشکلات مالی در سال ۱۹۹۶ توسط پروتون مالزی خریداری شد اما این مالکیت به هیچ وجه دخالت پروتون مالزی در محصولات و مسائل فنی لوتوس را در پی نداشت. کمپانی لوتوس هم‌اکنون سه محصول الیز ، اگزیج و ایوورا را در ۱۱ مدل متنوع به بازار عرضه می‌کند که عمدتا به دلیل دینامیک خاص ، مشتریان خاص خود را دارند . ایلیا‌موتور در نخستین گام حضور لوتوس در ایران دو مدل الیز S و الیز ۲۲۰ کاپ را برای عرضه به مشتریان خاص لوتوس در ایران انتخاب کرده است .
محمد علی بصروی ؛ مدیرعامل ایلیا‌موتور در حاشیه این مراسم از امکان ثبت سفارش خودرو مورد نظر مشتریان از برند لوتوس با رنگ و اپضشن های موردنظرشان افزود : خودرو مورد نظر مشتریان طی ۲ ماه و نیم از سوی لوتوس انگلستان آماده عرضه به مشتری ایران می‌شود. وی همچنین در ادامه افزود : خودرو‌های لوتوس که به بازار ایران می‌آیند به صورت اختصاصی برای مشتریان ایرانی ساخته می‌شوند.
اولین محصولات لوتوس توسط ایلیا‌موتور با قیمتی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون‌تومان به مشتریان ایرانی عرضه خواهند شد.

منبع:عصر خودرو

 

 

 

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۴-رباطهای رفتگر شرکت ولوو زباله‌ها را حمل می‌کنند

این رباط‌های دوچرخ، که شبیه رباط‌های فیلم WALL E هستند، زباله‌های شما را جمع و در ماشین زباله‌جمع کن میریزد.

تصور کنید که یک رباط، محتاط و بی‌سر و صدا وارد محله‌تان می‌شود. این شروع داستان تمدن ناگزیر رباط‌ها نیست، بلکه مسوول اخبار شرکت ولوو از سرمایه‌گذاری برای تولید رباط‌های رفتگر خودکار منتشر کرد. این رباط‌های دوچرخ، که شبیه رباط‌های فیلم WALL E هستند، زباله‌های شما را جمع و در ماشین زباله‌جمع کن میریزد.

رباطهای رفتگر ROAR شرکت ولوو زباله‌ها را حمل می‌کنند

رباطهای رفتگر ROAR شرکت ولوو زباله‌ها را حمل می‌کنند

 

به گزارش اخبار خودرو ، پروژه ROAR هم اکنون با همکاری شرکت بازیافت Renova و سه دانشگاه در حال توسعه است. دانشگاه چالمرز مسوول نوشتن نرم‌افزار، دانشگاه مالاردان سخت‌افزار و دانشگاه پن ارتباط بین رباط و راننده ماشین زباله را برقرار می‌کند. اگرچه رباط‌ها خودکار هستند، اما ارتباط بین آنها و راننده به صورت دستی این رباط‌ها را بیشتر در اختیار راننده قرار می‌دهد.

بر اساس سخنان پرلاگ‌ گاول مدیر پروژه این طرح ، شرکت ولوو پیش‌بینی کرده که این سرمایه‌گذاری یکی از ظواهر «فناوری آینده » است.همچنین او معتقد است که این کار روی مفاهیم جدید حمل و نقل آینده تاثیر به سزایی خواهد داشت.

این تحقیق و سرمایه‌گذاری دانشگاه‌ها و همکاری ولوو و استفاده از دانش‌جویان متعهد اگر هیچ سودی نداشته باشد، به جلو بردن تحقیقات و آموزشات این کار کمک کرده است. همچنین برنامه‌هایی برای تست این رباط‌ها در تابستان سال ۱۳۹۵با ماشینی که به این منظور طراحی شده است، در نظر گرفته شده است.

منبع : theverge

 


 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا