یزدفردا:تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۴-در خودروسازی های داخل چه می‌گذرد؟

تولید انواع خودروهای سواری در بیشتر خودروسازان داخلی افزایش یافته است.
در خودروسازی های داخل چه می‌گذرد؟

بر اساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید انواع سواری در گروه صنعتی ایران خودرو در مرداد ماه امسال با رشد ۲۲.۵ درصدی از ۳۲ هزار و ۸۰۹ دستگاه در مرداد ۱۳۹۳ به ۴۰ هزار و ۲۰۵ دستگاه افزایش یافت.

در این مدت تولید انواع سواری در خودروسازان راین با رشد ۱۱۰.۸ درصدی از ۳۳۲ دستگاه در مرداد ۱۳۹۳ به ۷۰۰ دستگاه افزایش یافت.

مرداد ماه امسال تولید انواع سواری در خودروسازی مدیران با کاهش ۴۱.۹ درصدی از ۳۹۶۷ دستگاه در مرداد ۱۳۹۳ به ۲۳۰۳ دستگاه کاهش یافت.

در این مدت تولید انواع سواری در گروه خودروسازی سایپا با رشد ۱۳.۹ درصدی از ۲۵ هزار ۹۲ دستگاه در مرداد ۱۳۹۳ به ۲۸ هزار و ۵۶۸ دستگاه افزایش یافت.

مرداد ماه امسال تولید انواع سواری در گروه بهمن نیز از صفر دستگاه در مرداد ۱۳۹۳ به ۳۸۴ دستگاه افزایش یافت.

در این مدت تولید انواع سواری در کرمان موتور با رشد ۳۴.۹ درصدی از ۳۲۷۸ دستگاه در مرداد ۱۳۹۳ به ۴۴۲۱ دستگاه افزایش یافت.

مرداد ماه امسال تولید انواع سواری در سازه‌های خودرو دیار هم از صفر دستگاه در مرداد ۱۳۹۳ به ۵۳ دستگاه افزایش یافت.

منبع :ایسنا

 

 

 

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۴

 


 

 
 
 

 

واردات قطعات خودرو توجیهی ندارد

عضو هیات رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی گفت: واردات قطعات خودرو در شرایط فعلی توجیه پذیر نیست.
واردات قطعات خودرو توجیهی ندارد

عبدالله یزدانبخش ،در خراسان، با اشاره به اینکه واردات در شرایط تعریف شده و معمولی توجیه اقتصادی دارد، اظهار کرد: در شرایط فعلی کشور و با توجه به وجود تحریم‌ها که سبب شده واردات به صورت مستقیم انجام نشود، برای کشور صرفه اقتصادی در واردات قطعات خودرو وجود ندارد و واسطه‌گری‌ها و هزینه‌های حمل و نقل موجب افزایش قیمت‌ها شده است.

وی با بیان اینکه همه کشورها بخشی از نیاز مصرفی خود را از طریق واردات تامین می‌کنند، ادامه داد: در تمام دنیا بین آمار واردات و صادرات تعامل صحیح و تعریف شده‌ای وجود دارد بنابراین به هیچ عنوان نباید مانع واردات شد اما باید به طبع آن صادرات نیز وجود داشته باشد تا فضای اقتصادی و سالمی داشته باشیم.

عضو هیات رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی ادامه داد: وقتی کشوری در بخشی از تولید و در حل نیازهای خود به خودکفایی رسیده است نباید واردات گسترده‌ای در آن بخش صورت گیرد.

وی واردات قطعات نامرغوب را خطرناک دانست و ادامه داد: متاسفانه گاهی قطعاتی وارد می‌شوند که از سلامت و کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند و وقتی توانایی تولید قطعه‌ای در کشور وجود دارد باید بر واردات آن محصول نظارت بیش‌تری صورت بگیرد.

یزدانبخش با اشاره به اینکه در شرایط تحریم، صادراتی در زمینه قطعات صورت نمی‌گیرد، افزود: قبل از اعمال تحریم‌ها برنامه‌هایی برای صادرات تدوین شده بود که تحریم‌ها سبب شد تا این برنامه‌ها به مرحله اجرا نرسند و متوقف شوند.

وی با تاکید بر اینکه نوآوری در تولیدات قطعات و به روز بودن آنها برای توسعه صادرات ضروری است، تصریح کرد: ابتکار در تولید هر کشوری عامل مهمی در بالا بردن توان صادراتی آن کشور است همچنین تعامل با سایر کشورها، سنجش نیازهای آنها، ارتباط و تعامل در زمینه تکنیک و تکنولوژی و در نهایت رفع تحریم‌ها در توسعه صادرات نقش اساسی دارند.

عضو هیات رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی درباره رونق در تولید محصولات داخلی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشورهای مختلف در صنعت خودرو پیشرفت داشته‌اند و این امر ایجاب می‌کند برای رونق بخش تولید قطعات، تولیدکننده‌ها توجه بیشتری به نوآوری در این زمینه داشته باشند و با توجه به تجربه‌های کافی می‌توان گفت شانس صادرات قطعات به کشورهای دیگر وجود دارد.

یزدانبخش با بیان اینکه صنعت خودرو در همه دنیا، صنعتی اشتغال‌زا و درآمدزاست، یادآور شد: این صنعت در همه کشورها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و حتی در کشورهای پیش رفته بالاتر از صنعت نفت قرارداد و به طبع این موضوع در صنعت خودرو، صنعت قطعه‌سازی هم در چنین جایگاهی به فعالیت می‌پردازد.

وی در خصوص نحوه فعالیت کارخانه‌های قطعه‌سازی، گفت: مبنای کار این کارخانه‌ها براساس استانداردهای ایران خودرو و دیگر کارخانه‌های خودروسازی است تا استفاده از این قطعات موجب رضایت‌مندی مشتری‌ شود.

عضو هیات رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بازارهای هدف صادرات قطعات خودرو عموما کشورهایی هستند که خودروهای ایرانی به آن کشورها صادر می‌شود. همچنین قطعات خودرو در کشورهای منطقه خاورمیانه و به خصوص کشورهای عربی جایگاه ویژه‌ای دارند.

یزدانبخش با اشاره به اینکه صنعت خودرو محلی برای کار، فعالیت و اشتغال است، اظهار کرد: باید به کیفیت تولیدات توجه بیشتری‌ شود و با کیفیت مطلوب و قیمت‌های مناسب رضایت مشتریان را جلب کرد.

عضو هیات رئیسه انجمن‌ مدیران صنایع خراسان رضوی خواستار حمایت بیش‌تری از جانب دولت در زمینه صنعت خودرو شد و اضافه کرد: باید حمایت‌های مردم و به خصوص دولت در این صنعت حس شود زیرا این صنعت امروز تحت فشارهای اقتصادی قرار دارد و نیازمند نگاه ویژه‌ای است.

 

منبع : ایسنا

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا