تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۴-خودروی الکتریکی ثاندر پاور

نگاهی به خودروساز نو پا /کمپانی تایوانی Thunder Powerدر فرانکفورت

با افزایش روزافزون اهمیت خودروهای الکتریکی راه برای کمپانی‌هایی که سابقه‌‌ای در صنعت خودروسازی ندارند باز شده تا محصولات الکتریکی خود را به معرض نمایش بگذراند. یکی از این کمپانی‌ها که شاید نام آن را برای اولین بار می‌شنوید، کمپانی تایوانی تاندر پاور (Thunder Power) است که به واقع خودروهای زیبایی را در نمایشگاه خودروی فرانکفورت پیش روی علاقمندان قرار داد.

تسلا نشان داد که تولید خودروهای الکتریکی توسط یک کمپانی نوپا که تجربه‌ای در زمینه‌ی صنعت خودروسازی ندارد در کنار ارائه‌ی راهکارهایی برای شارژ این خودروها از طریق انرژی‌های تجدید پذیر می‌تواند موفق باشد. شاید همین انگیزه باعث شده تا کمپانی‌هایی نظیر اپل نیز به سراغ تولید خودروهای هوشمند و الکتریکی بروند. در نمایشگاه خودروی فرانکفورت که به تسخیر نام‌های بزرگ آلمانی، ژاپنی و امریکایی درآمده بود، کمپانی‌های نوپایی نیز حضور داشتند که با دستی پر در این گردهمایی بزرگ حاضر شده بودند. یقینا یکی از جذابیت‌های نمایشگاه‌هایی نظیر فرانکفورت نیز مشاهده‌ی کمپانی‌هایی تازه‌کاری است که با ایده‌های خلاقانه در این عرصه حضور یافته‌اند. یکی از کمپانی‌های نوپایی که در فرانکفورت حاضر شده بود، تاندر پاور تایوانی بود که به واقع با محصولات درخوری در نمایشگاه حاضر شده و سعی در جلب نظر مخاطبان خود داشت.

این کمپانی محصولاتی را در فرانکفورت پیش روی مخاطبان قرار داده بود که به ادعای خودش دامنه‌ی حرکتی بیش از ۶۵۰ کیلومتر دارند. از جمله‌ی این محصولات می‌توان به سدان تاندرپاور اشاره کرد که در دو نسخه‌ی مختلف قابل سفارش است. یکی از نسخه‌ها با قدرت ۳۰۸ اسب بخاری با گشتاور ۳۲۰ نیون‌متر و دیگری از قدرت ۴۲۹ اسب بخار با گشتاور ۵۶۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد. در هر دو نسخه‌ از یک پک باتری ۱۲۵ کیلووات ساعتی استفاده شده که براساس ادعای کمپانی امکان طی مسافت ۶۵۰ کیلومتر را با یکبار شارژ در اختیار کاربران قرار می‌دهد. حداکثر سرعت این خودرو ۲۱۰ تا ۲۵۰ کیلومتر در ساعت است.

Thunder Power

Thunder Power

تاندرپاور به ارائه‌ی همین دو نسخه بسنده نکرده و نمونه‌ای را با قابلیت هر چهارچرخ متحرک با عنوان نمونه‌ی Race معرفی کرده است.

اطلاعات ارائه شده توسط تاندرپاور حکایت از این دارد که ضعیف‌ترین نمونه‌ی این کمپانی قادر است در کمتر از ۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. نمونه‌ی ۳۲۰ اسب بخاری این رکورد را به زیر پنج ثانیه کاهش می‌دهد. با رکوردهای ثبت شده توسط این دو خودرو می‌توان به جرات گفت که محصولات تاندر پاور قادرند آئودی اس ۴ یا نمونه‌ی مفهومی e-tron آئودی را با خطر روبرو کنند.

Thunder Power

Thunder Power

البته بخشی از برتری این خودروها نیز ناشی از بکارگیری باتری‌ با ظرفیت بالا است؛ بطوریکه مدل اس تسلا با یک باتری ۹۰ کیلووات ساعتی و نیسان لیف با باتری ۳۰ کیلووات ساعتی روانه‌ی بازار می شوند. تایوانی‌ها مدت زمان شارژ این دو خودرو را نیز اعلام کرده‌اند که نسبتا جالب توجه است. برای مثال با ۳۰ دقیقه شارژ باتری می‌توان، مسیر ۳۰۰ کیلومتری را طی کرد؛ در صورتی که این خودروها برای یک ساعت تمام شارژ شوند، باتری‌ها کاملا شارژ خواهند شد. البته این ارقام به لطف سیستم شارژ سریع تاندرپاور به دست آمده‌اند. در حالی که برای شارژ از شارژرهای استاندارد استفاده کنیم، شارژ کامل خودرو بیش از ۶ ساعت به طول خواهد انجامید.

Thunder Power

Thunder Power

شاید در ابتدا تصور شود که این خودرو حریف قدری برای خودروهای معرفی شده توسط کمپانی‌های نام آشنا نخواهد بود، اما بهتر است از نام تولیدکننده‌ی این خودروی الکتریکی در مورد آن قضاوت نکنیم. طراحی خودروهای زیبا و چشم‌نواز تاندرپاور به دستان هنرمند متخصصان زاگاتو سپرده شده است. همچنین باتری‌های مورد استفاده در خودورهای این کمپانی تایوانی نیز توسط Bosch، Dallara و CSI تولید شده است.

در مورد سیستم داشبورد، تاندرپاور با تبعیت از تسلا تمام پنل داشبورد میانی را به صفحه‌ی نمایش بزرگی اختصاص داده که اطلاعات از طریق آن برای کاربر نمایش داده می‌شود. کاربر با استفاده از این صفحه‌ی نمایش و از طریق سیستم موسوم به TP-Touch قادر است تمام امکانات سیستم نظیر استریم ویدیو تا سیستم‌ پخش موسیقی را در خودرو کنترل کند.

تاندرپاور اعلام کرده که برای حضور در بازار اروپا در سال ۲۰۱۷  و بازار چین در سال ۲۰۱۸ میلادی برنامه‌ریزی کرده است. این کمپانی حضور در بازار آمریکا را به بعد از حضور در دو بازار بزرگ دیگر موکول کرده تا با استفاده از تجربیات خود در بازارهای مورد اشاره پای در بازار بی‌رحم و رقابتی آمریکای شمالی بگذارد. این کمپانی همچنین توسعه‌ی مدل‌های بیشتر شامل نمونه‌ی شاسی بلند، کراس اور و نمونه‌ی کامپکت را در برنامه دارد.


تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۴

 

دوچرخه ای که رکورد سریع ترین وسیله نقلیه دنیا را با انرژی انسانی شکست

آیا به خاطر دارید که سریع ترین سرعت حرکت شما با دوچرخه چقدر بوده است؟

آیا به خاطر دارید که سریع ترین سرعت حرکت شما با دوچرخه چقدر بوده است؟ این رقم احتمالا عددی بین ۲۰ تا ۳۰ مایل بر ساعت بوده اما باید بگوییم که تیم AeroVelo موفق شده که این رقم را با استفاده از دوچرخه فشنگی شکل خود به نام Speedbike به دوبرابر برساند و با ثبت سرعت ۸۵٫۷۱ مایل بر ساعت رکورد جهانی سریع ترین وسیله نقلیه با انرژی انسانی را بشکند.

15-Sept-Eta-AeroVelo-Reichert-625

این خبر از بتل مانتین واقع در نوادای آمریکا می آید؛ جایی که هم اکنون رقابت جهانی سرعت با توان انسانی (World Human Powered Speed Challenge) در جریان است.

در این چالش شرکت کنندگان مسافتی در حدود هشت کیلومتر را در اختیار دارند تا سرعت خود را بالا ببرند و سپس وارد مسیری مسطح به طول ۲۰۰ متر می شوند و آنجاست که سرعت هایشان اندازه گیری و ثبت می شود.

weirdbike2.0

 

اما این دوچرخه به هیچ وجه عادی نیست؛ Speedbike در اصل یک وسیله کاملا محصور و بسته است که شکلی شبیه به تیر دارد و راننده آن باید کاملا به عقب تکیه داده و تقریبا به شکل افقی سوارش شود.

در واقع ترکیبی از وزن، ایرودینامیک و مقاومت فیزیکی است که به دوچرخه سوار امکان می دهد در چنین سرعت هایی حرکت نماید و می توان آن را به سریع ترین چرخ همستر انسانی تشبیه نمود.

ناگفته نماند که تیم AeroVelo رکورد خود را روز گذشته به ثبت رساند اما چالش نوادا هنوز هم تمام نشده است و به همین دلیل احتمال آنکه رکورد سرعت Speedbike شکسته شود همچنان به قوت خود باقیست.
منبع :دیجیاتو

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا