یزدفردا:تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۴-عرضه خودروی برقی اپل سال 2019

اپل به تلاش های خود برای ساخت و عرضه اولین خودروی برقی‌اش سرعت بخشیده و انتظار می رود تا چهار سال دیگر آنها را روانه بازار کند.

به گزارش اخبار خودرو ،منابع نزدیک به شرکت اپل می گویند نام این طرح تایتان است و یک گروه متخصص 600 نفره بر روی آن کار می کنند. همچنین اپل با دهها شرکت بزرگ خودروسازی جهان و به خصوص بی ام و در این زمینه مذاکره است.

اپل بیش از یک سال در مورد امکان ساخت چنین خودرویی بررسی و تحقیق نمود و جلسات متعددی را با نمایندگان شرکت های خودروسازی در کالیفرنیا برگزار کرد. همچنین قوانین و مقررات موجود در این زمینه هم به دقت مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

بر خلاف تصورات اولیه خودروی برقی اپل کاملا اتوماتیک نبوده و راننده در هدایت آن تا حدی نقش خواهد داشت. در مقابل خودروی برقی گوگل به طور تمام خودکار طراحی و ساخته خواهد شد. اپل قصد دارد از تازه ترین فناوری ها در حوزه نرم افزار، سخت افزار، ناوبری، استفاده از حسگر و باتری و … در ساخت خودروی مذکور بهره بگیرد.

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۴-قرارداد نوسازی ۱۰ هزار تاکسی فرسوده با ایران خودرو+فیلم

قرارداد نوسازی ۱۰ هزار تاکسی فرسوده با ایران خودرو امضاء شد. مدیر عامل سازمان تاکسی رانی شهر تهران گفته با اجرایی شدن این قرارداد تا پایان سال هیچ تاکسی پیکانی دیگر در تهران تردد نخواهد کرد.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا