مشاور مدیرعامل در امور امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد از برگزاری هجدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» در 18 مدرسه استان با حضور اعضا کانون دانش آموزی و نجاتگران هلال احمر همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد / محمد زارع سروی مشاور مدیرعامل در امور امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار داشت : مانور زلزله و ایمنی مدارس با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» در پانزدهم آذر ماه با همکاری ادارات مرتبط و سایر دستگاه های امدادی با حضور اعضا کانون دانش آموزی و نجاتگران هلال احمر در 18 مدرسه استان برگزارشد.

وی با حضور در مدرسه راهنمایی ملاصدرا در جمع دانش آموزان و اعضا هلال احمرافزود: با توجه به خطر بالای وقوع زلزله در ایران و اهمیت ارتقاء دانش و آگاهی عموم مردم به ویژه دانش‌آموزان، مانور زلزله و ایمنی همه ساله در مدارس اجرا می‌شود که امسال با رویکردی جدید این مانور سراسری برگزار شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد : این مانور با هدف کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از زلزله بوسیله ارتقاء فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی، ایجاد و ارتقای مهارتهای فردی و جمعی جوامع دانش آموزی و واکنش صحیح و سریع در برابر زلزله و استفاده کاربردی و عملی از آموخته های نظری دانش آموزان اجرا شد.

زارع سروی با اعلام اینکه یکی دیگر از اهداف این مانور هماهنگی بین ارگان‌ها و انجام کار گروهی می باشد ،عنوان کرد: دانش‌آموزان نحوه پناه گرفتن در مکان‌های مناسب، حمل مصدومان، انواع پانسمان، بانداژ و انواع باند پیچی در مواقع وقوع زلزله را انجام دادند.

در پایان مانور مشاور مدیرعامل در امور امداد و نجات هلال احمر استان یزد با مطرح کردن 10 سوال امدادی به کسانی که پاسخ صحیح و کامل را دادند هدایایی را از طرف جمعیت هلال احمر استان تقدیم نمود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا