طبس؛ یک صدا؛ همدل و مصمم در راه اندازی آنهاست راه اندازی کک، سالیانه ملیونها یورو از خروج ارز جلوگیری می کند

طبس-قلی زاده ثالث" کک؛ کانسرام و سیمان هرسه واحدهای جوارمعدنی هستند و راه اندازی آنها منطبق بر برنامه پنجم و ششم اقتصاد کشور، اقتصاد مقاومتی و پشم انداز و افق 1404 کشور است

طبس؛ یک صدا؛  همدل و مصمم در راه اندازی آنهاست  راه اندازی کک، سالیانه ملیونها یورو از خروج ارز جلوگیری می کند

مهندس طلایی گفت.

_ بنیاد برکت با هدف خدمت و سرمایه گذاری در مناطق محروم، در طرح های سراسر کشور سرمایه گذاری نموده است.

_ با توجه به فلسفه خدمت بنیاد برکت در مناطق محروم و سرمایه گذاری و مشارکت این بنیاد در کارخانه سیمان طبس، نیازات در جهت راه اندازی مجدد این واحد تولیدی و بازگشت کارگران زحمتکش این واحد به سر کار خود، تعامل و همکاری بین گروه سرمایه گذاری فلات ایرانیان و بنیاد برکت بعنوان سهامداران عمده صورت پذیرد.

دیدار معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس با مهندس شعبانی مشاور معاونت توسعه مدیریت منابع انسانی وزارت کشور.

در این دیدار که با موضوع پیگیری چارت سازمانی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه طبس صورت گرفت، طلائی مقدم با اشاره به دیدار خود با آقای ناصریان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت کشور و قول مساعد ایشان مبنی بر تصویب و ابلاغ چارت سازمانی مذکور خواستار تسریع در تصویب و ابلاغ آن گردید.

مهندس شعبانی مشاور معاون وزیر کشور با اشاره به پیگیریهای مستمر در تحقق این مطلب افزود، چارت فرمانداری ویژه با نظر موافق به سازمان اداره استخدامی کشور جهت تصویب رسال گردیده و به محض تصویب آن استانداری خراسان جنوبی ابلاغ خواهد شد

"خبری خوش برای پایتخت صنعت زغال کشور.

تامین مالی طرح تجهیز معادن زغال سنگ پروده4 طبس از محل باقیمانده تسهیلات بسته اول خط اعتباری کشور چین

( سانیاشور) با عاملیت بانک ملت مصوب و ابلاغ گردید.

این طرح که مجری آن سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی کشور میباشد، با مشارکت 15 درصدی این سازمان مشکل اعتباری آن حل گردید و به زودی اجرایی می شود.

موارد مطرح شده در جلسه با مدیرعامل محترم شرکت تهیه و تولید مواد معدنی کشور مهندس جعفری.

1 دولتی ماندن زیرساختهای واگذار شده در مجتمع زغال سنگ طبس و بازگشت آنها به دولت.

2 سرمایه گذاری در معادن در اختیار سازمان توسعه معادن کشور.

3 تهیه طرح جامع زغال کشور با محوریت طبس (لازم به ذکر است طی دو هفته گذشته تهیه طرح شروع شده است )

4 دو درصد عمران و آبادانی شهرستان که از محل فر مان حضرت امام ره و مصوبه دولت می باشد پرداخت شود.

5 تامین خوراک نیروگاه حرارتی در اولویت واگذاریهای معادن زغالسنگ کشور قرار گیرد.

6 در زمان واگذاری های جدید معادن به بخش خصوصی، دو درصدعمران و آبادانی سهم طبس قید و شرط گردد.

7 سرمایه گذاری در صنایع جوار معدنی به ویژه  زغال سنگ در طبس.

در این جلسه معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس ضمن تاکید بر موارد فوق خواستار توجه ویژه به مباحث گردید.

در ادامه حجت الاسلام مهاجریان مقدم امام جمعه طبس و دکتر امیرحسنخانی نماینده مردم شریف منطقه در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن برشمردن ظرفیتها و پتانسیهای شهرستان بویژه در زمینه زغال سنگ ، آمادگی مسئولین و مردم شهرستان را در جهت همراهی و کمک به اجرا شدن موارد مطرح شده را بیان نمود.

مهندس جعفری مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی کشور ضمن تشکر از همراهی و همدلی مسئولین در این زمینه بیان کرد: تهیه طرح جامع زغالسنگ کشور با محوریت طبس شروع گردیده و سازمان توسعه معادن و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی مباحث زغال سنگ کشور بویژه طبس را با جدیت دنبال کرده و در این زمینه قولی که داده شده بود اجرایی گردد و مصوبه بانک ملت در خصوص پرداخت تسهیلات برای طرح تجهیز معادن زغالسنگ پروده 4 طبس به سانیاشور جهت تامین مالی از محل باقیمانده تسهیلات بسته اول خط اعتباری کشور چین (سانیاشور) ابلاغ گردیده است.

بر این اساس با توجه به اعلام آمادگی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ضمن پرداخت 15 درصد سهم خود به عنوان مجری یکی از  طرح های بزرگ معدنی در پروژه 4 کلید خواهد خورد.

وی افزود: در خصوص 2 درصد عمران و آبادانی هم آمادگی داریم محاسبات لازم صورت گرفته و سهم خود را به روشی که توافق کنیم پرداخت نمائیم.

در ادامه گفت: در زمینه تامین خوراک نیروگاه حرارتی هم با اولویت معدن در اختیارشان قرار میدهیم تا مشکلی در زمینه تامین خوراک نیروگاه وجود نداشته باشد، البته نیروگاه هم قول بدهد تا به تعهدات خود برای سرمایه گذاری عمل نماید.

درخصوص بازگشت زیرساختهای طرح تجهیزبه دولت هم کاملا موافق هستیم ورایزنی وپیگیرهستیم البته توافقات اولیه ای نیزانجام شده است

همدلی، همزبانی و همصدایی در طبس شکل گرفت.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس با اشاره به همدلی، همزبانی و همصدایی شکل گرفته در طبس به سفر دو روزه تهران اشاره کرد و گفت: این سفر که با همراهی حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم امام جمعه محترم طبس و جناب دکتر امیرحسنخانی نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت مؤید این مطلب است که مسئولین طبس مصمم به پیشرفت و توسعه شهرستان هستند.

وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از همراهی امام جمعه محترم حجه الاسلام مهاجریان مقدم، جناب دکتر امیرحسنخانی نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و همچنین مهندس جلالی سرپرست محترم اداره صنعت، معدن و تجارت افزود، قطعا تداوم این حرکت و همراهی ها نتیجه اش رونق کسب و کار، تولید و  اشتغال و حرکت سریع به سوی توسعه و چشم انداز افق 1404 شهرستان خواهد بود. و مهمتر از تمامی این پیگیریها که در این سفر انجام شد این بود که پروژه همدلی، همزبانی و همصدایی بصورت عملی در طبس کلید خورد.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا