مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در نشست اتاق فکر اشتغال این دفتر، بر اراده اي جدی برای اشتغال‌زایی بانوان اشاره کرد و گفت: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری كوشش مي كند با همکاری بانک‌‌های استان زمینۀ ارائۀ تسهیلات اشتغال‌زایی به بانوان را فراهم کند.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، نشست اعضاي اتاق فکر اشتغال دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد صبح چهارشنبه 17 آذرماه با حضور مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، مدیرکل ثبت احوال استان، معاون سرپرستی بانک رسالت استان و دیگر اعضای این اتاق فکر در محل این دفتر برگزار شد.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد هدف برگزاری این نشست را هم‌اندیشی و ارائۀ راهکار دربارۀ چگونگی پشتيباني از گروه‌های گوناگون اجتماعی بیان کرد.
«رقیه کرمانیان» گفت: هدف ما بررسی این موضوع است که چگونه می‌توان در قالب تشکل‌های خودجوش یاری‌دهندۀ بانوان برای تأمین هزینه‌ها و اشتغال‌زایی آنها بود.
وی افزود: استفاده از خدمات بانک‌ها یکی از راهکارهای اشتغال‌زایی بانوان است و امور بانوان و خانوادۀ استان در نظر دارد با همکاری بانک رسالت و تشکیل گروه‌هایی، با انجام اقداماتی مانند جمع‌آوری پول‌های خرد بانوان، در راستای اشتغال‌زایی و رفع نیازهای مالی آنان تکاپو کند.
به گفتۀ وی، دستگاه‌های اجرایی استان نیز مي توانند با بیان این موارد به جامعۀ هدف خود، به بهبود وضع اشتغال بانوان كمك كرده و موجب گره‌گشایی از مسائل آنها بشوند.
گفتنی است در این نشست اعضا به بیان پیشنهادهای خود برای افزايش اشتغال بانوان به‌ویژه بانوان مددجو، سرپرست خانوار و دیگر بانوان جامعۀ یزد پرداختند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا