مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در بازدید از کارگاه‌ آموزشی مادران یک مهدقرآن در محلۀ حسن‌آباد، این کارگاه‌ها را تضمین کنندۀ تقویت ارتباطات درون محله‌ای و کمک‌کننده به رشد مهارت‌های زندگی اهالی آن محله دانست.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری روز چهارشنبه 17 آذر ماه سال جاري از محل اجرای طرح همسرانه که با هدف رشد توان مدیریتی بانوان در خانواده و با همکاری این دفتر و سازمان مردم نهاد برگزار شده است، بازدید کرد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد در اين بازديد، توجه به آموزش‌های جدید را یکی از نیازهای امروز جامعه به‌ویژه در سطح خانواده‌‎ها دانست و افزود: محله‌ها یکی از مهمترین راه‌های انتقال مهارت‌های زندگی و ارتباطی به جامعه شناخته مي شوند.
«مجید جوادیان‌زاده» با اشاره به گذار استان از سنت به مدرنیته و تفاوت‌های فرهنگیِ اکنون نسبت به گذشته، گفت: میراث گذشتگان، نقش مهمی در شکل‌گیری رفتارها و آموزه‌های ما داشته اما به طور طبیعی مدرن شدن نیاز به آموزه‌های جدید را بیشتر کرده است.
وی ادامه داد: ریشه‌شناسی آسیب‌های ناشی از ارتباطاتِ ناهنجار حاکی از نبود آگاهی افراد و آموزش ندیدنِ آنها بوده است که این موضوع بر اهمیّت آموزش به ویژه آموزش‌ مهارت‌های زندگی تأکید دارد.
به گفتۀ وی، برگزاری دورۀ آموزشی در محل‌هایی مانند مهدهای قرآن باعث گردهم آمدن اعضای یک محله در یک محیط شده است که این حضور فرآهم‌کنندۀ فرصتی است که شاید در گذشته مقدور نبوده است و اکنون این امکان را فرآهم می‌کنند که روابط میان اعضای محله افزایش یابد.
«مجید جوادیان‌زاده» گفت: طرح همسرانه که برای نخستين بار در یکی از مهدقرآن‌های استان برگزار می‌شود به‌گونه‌ای با استقبال مردم محلۀ حسن‌آباد مواجه شده که به نظر می‌رسد باید برای گسترش این طرح در دیگر مهدقرآن‌ها و حتی مدارس این محله برنامه‌ریزی کرد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری  در پايان سخنانش خواستار ارائۀ انتقادات و پیشنهادهای بانوان حاضر در کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی دربارۀ این کارگاه شد و افزود: هدف دفتر امور اجتماعی  فرهنگی استانداری یزد گسترش آموزش‌ها به همۀ محلۀ حسن‌آباد و پوشش‌دهی خانم‌ها و آقایان این محله است.
در این کارگاه‌ آموزشی موضوعات «تفاوت‌های روحیات و خلقیات مرد و زن»، «مدیریت روابط جنسی»، «خودآرایی» و «ارتباطات در فضای مجازی و راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی» به مادرانِ کودکان مهد قرآن رهروان ائمۀ اطهار(ع) در محلۀ حسن‌آباد یزد توسط سازمان مردم‌نهاد آموزش داده می‌شود.
گفتنی است طرح همسرانه بر همسرداری نوین اسلامی تأکید دارد و پیش از این در مساجد، حسینیه‌ها، نشست هاي خانوادگی و پایگاه‌ها برگزار می‌شده و این برای نخستين بار در مهدقرآنی در استان برگزار می‌شود.
طرح همسرانه که برای نخستین بار با حضور 25تا30 نفر از بانوان طی شش نشست برگزار شده است در نظر دارد در دوره‌های آتي، آموزش‌ها را برای آقایان نیز برگزار کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا