به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛جلسه مشترک مدیرکل منابع طبیعی استان یزد با سرپرست فرمانداری و بخشدار مرکزی ، اعضای شورای اسلامی بافق ، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی این شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

مدیر کل منابع طبیعی یزد در این جلسه از رفع تصرف  ۲۶۹ هکتار از اراضی ملی استان یزد به ارزش ۲۶ میلیارد تومان خبر داد.

محمد رضا آخوندی همچنین از اجرای عملیات بیولوژیک هزار و ۴۰۰ هکتار در منطقه گود گوار بافق خبر داد و بیان کرد: ادامه پروژه بیابان زدایی این محل جزء مصوبات سفر ریاست جمهوری است و به محض تامین مالی کار ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۴ و ۹۵ بهره برداری از گیاهان دارویی و صنعتی به علت خشکسالی ممنوع است خاطر نشان کرد: با صدور مجوز برداشت و تعیین نوع قالب بهره برداری گونه گیاه مشخص و پس از پرداخت حق و حقوق و بهره مالکانه برداشت انجام می شود.

محمد زاده رحمانی سرپرست فرمانداری بافق نیز در این جلسه با توجه به مسافت زیاد بین مرکز شهر و منطقه سبزدشت این شهرستان موافقت مدیرکل منابع طبیعی استان یزد در رابطه با ایجاد و راه اندازی واحد منابع طبیعی در منطقه سبزدشت بافق را خواستار شد و پیرامون رفع مسائل و مشکلات موجود در حوزه منابع طبیعی قول همکاری و پیگیری داد.

در ادامه این جلسه مباحثی از جمله اصلاح خطوط مرزی روستاها ،بهره برداری و استخراج معادن، مبارزه با آفات گیاهی مراتع،صدور پروانه و واگذاری زمین به روستاییان، جلوگیری از چرای بی رویه دام ها در مراتع و... مطرح شد و تصمیماتی در این زمینه اتخاذ گردید.











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا