زنگنه: پیشگامان انصراف داده / پیشگامان: دیروز طی فکسی اهلیتمان رد شد!

همزمان با عرضه بلوك50 درصد بعلاوه يك سهم مخابرات در روز جاري، رئيس سازمان خصوصي سازي از اعلام انصراف شركت تعاوني پيشگامان كوير يزد خبر داد. 

به گزارش فارس ، در آستانه عرضه بلوك 50 درصد بعلاوه يك سهم مخابرات در روز جاري، رئيس سازمان خصوصي سازي از اعلام انصراف شركت تعاوني پيشگامان كوير يزد خبر داد تا بارديگر بزرگترين جابجايي تاريخ بورس و خصوصي سازي با واقعه مهم ديگري همراه شود.
در اين باره غلامرضا حيدري كرد زنگنه در گفت وگو با فارس ، شايعه غيبت خواسته يا ناخواسته شركت تعاوني پيشگامان كوير يزد از حضور در عرضه بلوك مديريتي مخابرات را تاييد كرد و گفت : مشكلي در اهليت شركت تعاوني پيشگامان يزد براي حضور در عرضه بلوك 51 درصدي مخابرات وجود نداشت اما اين شركت از تصيميم خود براي خريد اين بلوك انصراف داده است.
وي در برابر اين سئوال كه اين اتفاق چه زماني رخ داده اظهار داشت: طي يكي دو روز گذشته اين شركت اعلام انصراف داده است.
كردزنگنه در برابر اين مطلب كه اما مديران اين شركت روز گذشته برنامه هاي خود را براي افزايش سوداوري مخابرات در صورت برنده شدن اعلام كرده بودند گفت: فعلا " در جلسه هستم و بيش از نمي توانم پاسخ دهم.
براساس اين گزارش ، در حالي پيش از اين شايعه كناره خواسته يا ناخواسته شركت تعاوني پيشگامان كوير يزد زمزمه شده بود كه با اين اوصاف فقط دو گروه كنسرسيوم اعتماد مبين و سرمايه گذاري مهر اقتصاد ايرانيان خريد بيش از 22 ميليارد و 936 ميليون سهم مخابرات به قيمت هر سهم 340 تومان به رقابت خواهند پرداخت .
این در حالی است که ک مقام مسئول در شرکت پیشگامان کویر از رد اهلیت ای شرکت توسط سازمان خصوصی سازی برای خرید بلوک ۵۰ درصدی سهام شرکت مخابرات ایران خبر داد.

سخنگوی شرکت پیشگامان کویر -یکی از سه متقاضی خرید بلوک ۵۰ درصدی سهام شرکت مخابرات ایران- در گفتگو با  (ایستنا) گفت: روز گذشته (شنبه ۴/۷/۸۸) دکتر کرد زنگنه -رئیس سازمان خصوصی سازی- طی نامه کوتاهی به بورس از رد اهلیت و صلاحیت شرکت پیشگامان کویر برای خرید بلوک ۵۰درصدی سهام شرکت مخابرات ایران توسط دستگاههای مسئول خبر داده و نسخه ای از آن را هم به عنوان رونوشت در ساعت ۱۵:۳۹ دیروز و از طریق فکس ارسال کرده است.

سجادی با رد شایعه انصراف پیشگامان کویر از خرید بلوک مدیریتی مخابرات تصریح کرد: صلاخیت و اهلیت این شرکت در تاریخ ۱۶/۶/۸۸ طی نامه شماره ۴۱۶۴/۲/۸۸ سازمان خصوصی سازی به بورس اعلام شده بود.

طبق اطلاعات رسیده به (ایستنا) بلوک ۵۰ درصد بعلاوه یک سهم شرکت مخابرات ایران تا دقایقی دیگر و با نماد جدید "اخابرح" به فروش گذاشته خواهد شد.

این بلوک با قیمت پایه۳۴۰ تومان به ازای هر سهم عرضه میشود که با رد اهلیت شرکت پیشگامان کویر از سوی سازمان خصوصی سازی دو کنسرسیوم توسعه مبین و مهر اقتصاد ایرانیان بعنوان متقاضیان باقی مانده با هم رقابت خواهند کرد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا