انتقاد اولیاءاز طولانی شدن ثبت جهانی بافت تاریخی یزد

یزدفردا "نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس با بیان اینکه پرونده ثبت بافت تاریخی یزد در یونسکو در حال پیگیری است خاطرنشان کرد: هنوز گزارش‌های نهایی تکمیل نشده است.


"علی اکبر اولیاء" در مورد علت طولانی شدن ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، گفت: هنوز مستندات نهایی تکمیل نشده است و باید تا مراحل تکمیلی این پرونده صبر کنیم.


نماینده مردم بافت و صدوق در مجلس ادامه داد: مسئولان میراث فرهنگی استان یزد در حال بررسی و ترجمه گزارش‌ها برای ارسال به سازمان یونسکو هستند، این گزارش‌ها شرایط موجود در این پرونده را روشن می‌کند.


وی درمورد اختلاف دیدگاههای مطرح شده میان متولیان و مسئولان شورای شهر، میراث فرهنگی و شهرداری یزد گفت: چنین اختلافاتی صحت ندارد و مسئولان در حال پیگیری پرونده هستند که نتایج کار به زودی از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود.
اولیاء خاطرنشان کرد: دولت هم باید برای تسریع در ثبت این پرونده در سازمان یونسکوتلاش کند تا هرچه زود‌تر این پرونده به مراحل نهایی برسد.
مدیرکل کمیسیون ملی یونسکو علت طولانی شدن ثبت جهانی بافت تاریخی یزد را اختلاف دیدگاه‌ها میان متولیان و مسئولان شورای شهر، میراث فرهنگی و شهرداری یزد دانست.

خانه ملت

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا