به دعوت نماینده اردکان ، درخصوص اجرای پروژه شهرالکترونیک در شهرستان اردکان بحث و بررسی صورت گرفت


تابش:تشكيل شوراي راهبردي؛انجام مطالعات دقیق،آموزش شهروندان و اجرای گام به گام "پروژه شهر الکترونیک اردکان" ضروری است


تداوم مسير پيشرفت اردكان در گروي استفاده از تكنولو‍ژي هاي روز دنيا، خصوصا در عرصه ارتباطات و فناوري اطلاعات است

با پیش بینی تمهیدات لازم ؛"اردکان" در مسیر تبدیل شدن به "شهر الکترونیک" قرار می گیرد.

در جلسه ای به دعوت نماینده مردم اردکان ، درخصوص اجرای پروژه شهرالکترونیک در شهرستان اردکان بحث و بررسی صورت گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.
محمدرضا تابش با توجه به نقش ارتباطات و فناوري اطلاعات در فرآيند توسعه پايدار؛ضمن اشاره به اجراء پروژه هاي مختلف با اعتبار ملي در اين شهرستان ، تداوم توفيقات و اتصال به جامعه جهاني براي نيل به پيشرفت در زمينه هاي گوناگون را در گروي بهره گيري از تكنولوژي هاي روز دنيا خصوصا در عرصه اطلاعات و ارتباطات دانست.

وي در این جلسه با تشریح پتانسیلهای شهرستان اردکان در بخشهای مختلف و آماده شدن زمینه لازم برای اجرای پروژه شهر الکترونیک اردکان افزود: از مدتها پیش پیگیریهایی از طریق رئیس کمیته پژوهش و فناوری مجلس و شرکت پیشگامان کویر جهت اجرای این پروژه صورت گرفته که خوشبختانه با فراهم شدن بستركار ، می بایست برنامه ریزیهای لازم در این خصوص انجام و اين پروژه هر چه سریعتر عملیاتی گردد.


محمدرضا تابش با بیان اینکه در جهت اجرای شهر الکترونیک باید کلیه دستگاههای اداری و اجرایی با یک دید فراسازمانی ،همکاری لازم را داشته باشند و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار قرار دهند تصریح کرد: انجام مطالعات دقیق،آموزش شهروندان و اجرای گام به گام این پروژه باید با دقت و ظرافت لازم و با نظارت کارشناسان خبره امر صورت گیرد.


وي تشكيل شوراي راهبردي متشكل از متخصصين ودستگاههاي ذيربط را ضروري دانست.


تابش با برشمردن جایگاه شهروند الکترونیک در اجرای موفق پروژه های شهر الکترونیک، بر اموزش شهروندان و شناساندن مزایای این طرح تاکید نمود و تصریح کرد: در گام اول با توجه به فراهم شدن زمينه ؛مناسب است شهرداری الکترونیک را ه اندازی و در مراحل بعدی با توجه به آمادگي ساير ادارات، اقدامات لازم در خصوص گسترش خدمات دهي مطلوب انجام پذيرد.


نماینده مردم اردکان در پایان اظهار امیدواری کرد تا با همکاری همه دستگاهها وفراهم آوردن زير ساخت ها و آموزش مردم از یک سو و تامین منابع و نیروی انسانی متخصص این پروژه مهم با دقت و بصورت مرحله ای به اجرا درآید.


کمالی فرماندار اردکان نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت خوب شهرستان و کارهای مناسبی که در این راستا در استان انجام گرفته ،از اعلام آمادگی فرمانداری برای اجرای هرچه بهتر این پروژه خبر داد.


شهردار اردکان نیز بابیان اینکه شهرداری اردکان به عنوان پایلوت استانی شهرداری الکترونیک انتخاب گردیده و در این راستا GIS املاک و ممیزی آنها در حال انجام است افزود: همکاری همه دستگاهها و ارگانها و به روز بودن اطلاعات مورد نیاز مردم در این پروژه باید مورد توجه جدی قرار گیرد.


رئیس گروه پیشگامان کویر یزد نیز با تشریح اقدامات و نیازهای لازم برای اجرای این پروژه به پاس زحمات نماينده مردم اردكان؛از آماده كردن تجهیزات براي اغاز اين كار و اینترانت رایگان به متقاضيان در اردکان خبر داد و اعلام امادگی کرد تا شهر الکترونیک اردکان هر چه زودتر اجرایی شود.


در ادامه رئیس شورای اسلامی شهرستان اردکان و مسئولان و کارشناسان امور شهری استانداری یزد نیز دیدگاههای خود را مطرح نمودند.اجرائي شدن سريع پروژه را منوط به قبول محوریت انجام کار بوسیله نماینده اردکان با توجه به نیاز به پشتیبانی های زیاد برای اجرای طرح دانستند.همچنين در خصوص جمع اوری اطلاعات از بخشهای مختلف،مشخص شدن نوع خدمات ارائه شده توسط ادارات و ارگانهای مختلف،چگونگی ارتباط بین سرورها و مباحث فنی دیگر مباحثي انجام شد.


در پایان مقرر گردید شورایی تحت عنوان "شورای راهبردی شهر الکترونیک اردکان" متشکل از مسئولان مربوطه دراستان،شهرستان و مدیران متخصص در این زمینه تشکیل گردد و جلسه ای با حضور کلیه روسای ادارات و کارشناسان IT برای توجیه آنها و چگونگی استخراج اطلاعات مورد نیاز تشکیل گردد.
http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=35191_3.jpg

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا