یزدفردا :روزنامه کیهان نوشت:


یک محکوم دادگاه مطبوعات روغن ریخته را نذر نامزدی یک هم محفلی فاقد صلاحیت انتخابات کرد.


علی‌اکبر جوانفکر مدیرعامل سابق ایرنا که به اعتبار محکومیت در دادگاه، تا چندی پیش دوره زندان را سپری می‌کرد، مدتی است در مرخصی به سر می‌برد. او با استفاده از همین فرصت مرخصی، اقدام به ثبت‌نام برای نامزدی انتخابات کرد و اکنون می‌گوید که به نفع اسفندیار رحیم‌مشایی کنار می‌رود.


صرف‌نظر از اینکه جوانفکر کمترین تناسبی با رجلیت سیاسی-مذهبی ندارد و در دوره تصدی مدیریت ایرنا نیز امانتداری نکرده، محکومیت وی در دادگاه، فقدان صلاحیت نامبرده را دوقبضه می‌کند؛ همچنان که مشایی نیز در خوش‌بینانه‌ترین ارزیابی‌ها کمترین نسبتی با «رجلیت سیاسی و مذهبی و مدیریت و حسن سابقه و امانت و تقوا» که تصریح اصل 115 قانون درباره شرایط نامزدهای ریاست‌جمهوری است برقرار نمی‌کند و البته تا دلتان بخواهد پرونده تخلف و قانون‌شکنی دارد. با این اوصاف معلوم نیست اقدام جوانفکر در ثبت‌نام و انصراف از نامزدی و سپس نشاندن مشایی در جایگاه نامزدی از کدام منطق پیروی می‌کند.


گفتنی است پیش از این رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور به طور وکالتی برای نامزدی اقدام کرده بود که ظاهرا به خاطر مخالفت احمدی‌نژاد، انصراف خود را از نامزدی اعلام کرد.


پیش از این رویتر در گزارشی، با اشاره به نام‌نویسی مشایی نوشته بود: نامزدی وی پتانسیل ایجاد تفرقه سیاسی بیشتر میان افرادی مانند احمدی‌نژاد و شخصیت‌های وفادار به نظام دین‌سالار اسلامی را دارد. دار و دسته او به طور مرتب خط قرمز‌های جمهوری اسلامی را نقض کرده‌اند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا