یزدفردا "رییس پلیس فتا ناجا در دیدار با رییس بخش جرایم سایبری پلیس ملی الجزایر با اشاره به اینکه کلیک نابجا در حوزه فضای سایبری امنیت روانی و فیزیکی کاربران جهان را به خطر می اندازد ، بر انجام همکاری های  بین المللی در مقابله با جرایم سایبری تصریح کرد .

سردار " کمال هادیانفر " رییس پلیس فتا ناجا در دیدار با رییس بخش جرایم سایبری پلیس ملی الجزایر با اشاره به اینکه دامنه جرایم سایبری محدود به یک کشور نیست و بحران امنیتی ناشی از اینجرایم بر کشورهای زیادی تاثیر می‌گذاردد، تصریح کرد : بدون انجام همکاری های بین المللی نمی توان با جرایم سایبری مقابله نمود .

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به موفقیت‌های این پلیس، گفت: نرخ کشف جرم در پلیس ایران در بین پلیسسایبری کشورهای جهان یک اقدام کم سابقه است، به گونه‌ای که 80 درصد از نیروی انسانیموجود این پلیس از افراد متخصص سایبر و مهندس کامپیوتر هستند.

سردار هادیانفر در خصوص اهمیت جرایم سایبری در کل کشورهای جهان بیان داشت : پیشرفت بعضی از انواع جرایم سایبری و پیچیدگی تکنولوژی تشخیص و مهار آن‌ها تا بدانجا بوده است که شاید بتوان گفت، امروزه امنیت روانی، فیزیکی و سایبری بسیاری از مردم جهان ممکن است با یک کلیک نابجا به خطر بیافتد.

این مقام مسوول با اشاره به کارهای تحقیقاتی  و  مطالعاتی صورت گرفته در حوزه امنیت سایبر پلیس ملی الجزایر بیان داشت : اگر پلیس ملی الجزایر برای تامین امنیت فضای سایبری کشورش چاره اندیشی نکند فضای سایبری الجزایر به "بهشت مجرمانه سایبری "تبدیل خواهد شد ، بنابراین این پلیس باید با اقدامات سریع زمینه ارتکاب جرم را از مجرمان در فضای سایبری الجزایر بگیرد .

رییس پلیس فتا ناجا در این دیدار پیشنهاد سرهنگ " عبدالقادر مصطفاوی " رییس بخش جرایم سایبری پلیس ملی الجزایر مبنی بر توسعه همکاری پلیس سایبری ایران با این پلیس در خصوص تبادل اطلاعات ،پی جویی ها و کشف جرایم ، برگزاری کارگاه های آموزشی توسط نیروهای متخصص پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ایران در الجزایر را پذیرفت .

در پایان این دیدار لوح و تندیس پلیس سایبری ایران توسط رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا به رییس بخش جرایم سایبری پلیس ملی الجزایر اهدا شد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا