سخنان مهم رئيس جمهور درباره محرم  و دولتي ها :

همه دستگاهها، اعم از وزارت كشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداري‌ها و نيروي انتظامي بايد در كنار مردم باشند و راه را براي مردم باز كنند

يزدفردا :رئيس جمهوري اسلامي ايران دكتر احمدي نژاد امروز در مراسم عزاداري در نهاد رياست جمهوري به نكات مهمي اشاره نمودند كه از جهات مختلف قابل توجه مي باشد و مهمترين پيام ايشان اين بود كه دولتي ها همراه مردم و در كنار مردم باشند  و در قسمتي ديگر با صراحت ويژه خود گفت:همه دستگاهها، اعم از وزارت كشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداري‌ها و نيروي انتظامي بايد در كنار مردم باشند و راه را براي مردم باز كنند

وي در ادامه صحبتهاي خودتصريح كرد : متاسفانه بعضي‌ها طوري صحبت مي‌كنند كه‌انگار در نقطه مقابل مردم هستند و مدام ايراد مي‌گيرند.

به گزارش خبر نگار يزدفردا به نقل نهاد رياست جمهوري ايران :رييس جمهور در حاشيه مراسم سوگواري حضرت سيد الشهدا (ع): دستگاه هاي اجرايي در مراسم عزاي حسيني همگام مردم باشند

رييس جمهور در حاشيه مراسم عزاداري حضرت سيد الشهدا امام حسين (ع) تصريح كرد : ملت ايران همواره در پي انتقال پيام نهضت حسيني هستند و همه دستگاه ها بايد در اين حركت مردمي همراه ملت باشند .
دكتر محمود احمدي نژاد و اعضاي هيات دولت پس از جلسه هيات وزيران در مراسم سوگواري سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (ع) كه در مجموعه نهاد رياست جمهوري برگزار شد ، شركت كردند.
رييس جمهور در حاشيه اين مراسم با بيان اينكه مردم فهيم ايران در مراسم عزاداري براي امام حسين (ع) با راهنمايي علما ، كار خود را به خوبي انجام داده و نقش خود را به بهترين وجه ايفا مي كنند، گفت : توصيه من به همه مسوولان و دستگاه هاي اجرايي اين است كه سعي كنند، همراه مردم و در كنار مردم باشند .
رييس شوراي عالي انقلاب فرهنگي با تاكيد بر اينكه ملت ايران صدها سال عشق به اهل بيت و امام حسين(ع) را حفظ كرده و امروز نيز در اين عرصه پيشتاز هستند، تاكيد كرد: ملت ايران كاملا خود جوش و در همه اماكن از جمله محله ها ، اداره ها و كارخانه ها متولي امور مربوط به عزاداري براي امام حسين (ع) هستند واين مراسم هر سال از غني و عمق بيشتري برخوردار است .
رييس جمهور با تاكيد بر اينكه مردم با دريافت و ادبيات خود و سنت‌هاي محلي خودشان بدنبال انتقال حرف و پيام عاشورا و نهضت حسيني هستند ، تصريح كرد: همه دستگاهها، اعم از وزارت كشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداري‌ها و نيروي انتظامي بايد در كنار مردم باشند و راه را براي مردم باز كنند.
دكتر احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه هنر دستگاه‌هاي دولتي ، لشكري و انتظامي اين است كه در كنار مردم باشند،موانع را برطرف و فضا را باز كنند تا مردم كار خود را در اين حماسه عظيم‌انجام دهند، گفت: مردم همواره نقش خود را به بهترين وجه ايفا كرده و موجب افتخار هستند.
رييس جمهور با بيان اينكه عشق سوزان به امام حسين (ع) همواره در قلوب ملت ايران شعله ور است و مردم با عشق به امام زندگي مي كنند، اظهار داشت : ملت ايران متولي انتقال فرهنگ عاشورا به نسل هاي مختلف است.
دكتر احمدي نژاد اضافه كرد : خدا را شكر مي كنيم كه قطره اي از اقيانوس بي كران ملت ايران و غرق در اين اقيانوس بسيار زيبا هستيم.
رييس شوراي عالي انقلاب فرهنگي خاطر نشان كرد: ملت ما درايام محرم همه كارهاي مربوط به عزاداري سالار شهيدان را خودشان بصورت خود جوش انجام مي‌دهند و هيچ جاي دنيا ديده نمي شود كه ملتي براي عهدي كه باخدا دارد و ارتباطي كه باخط امامت و ولايت برقرار كرده، خود به صورت خودجوش متولي عظيم‌ترين كار فرهنگي باشد.
رييس‌جمهور بابيان اينكه براي سوگواري سالارشهيدان،همه خانه‌ها،محله‌ها، ادارات، سازمانها، كارخانه‌ها و همه دلها و جانها عزادار است ، گفت : مردم خودشان با هزينه خود كارها را انجام مي‌دهند و عاشورا و نيمه شعبان ايامي است كه مردم فقط خودشان متولي هستند.
دكتر احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه افتخاري بالاتر از اين نيست كه انسان زير پاي ملتي را كه افتخار عالم است، جارو كند، تاكيد كرد: همه دستگاهها بايد براي رفع كاستي‌ها و موانع بكوشند و به اين حركت مردمي كمك كنند.
رييس جمهور ادامه داد: متاسفانه بعضي‌ها طوري صحبت مي‌كنند كه‌انگار در نقطه مقابل مردم هستند و مدام ايراد مي‌گيرند.
دكتر احمدي نژاد عاشورا را يك اوج بي بديل و يك مكتب كامل براي زندگي عنوان و خاطر نشان كرد: استمرار عاشورا در انتظار براي ظهور منجي عالم بشريت حضرت مهدي (عج ) است .

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا