مدیرکل و کارکنان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد صبح امروز (20 دی ماه) به مناسبت سالروز شهادت امیرکبیر، بخش‌هایی از کتاب «امیرکبیر فقط اسم یک خیابان نیست!» را باهم‌خوانی کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، در این جلسه که از سلسله نشست‌های طرح کتابخوانی «یک داستان تازه؛ یک استکان چای تازه» برگزار شد، رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بخش‌هایی از کتاب «امیرکبیر فقط اسم یک خیابان نیست!» نوشته فرهاد حسن‌زاده را در جمع همکاران خود قرائت کرد.

وی در ابتدای جلسه، ضمن تسلیت وفات حضرت فاطمه معصومه(س)، شهادت امیرکبیر و همچنین ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، این کتاب را اثری تأثیرگذار دانست و نگرش امیرکبیر را در توجه ویژه به استقلال ایران و رفع وابستگی کشور به بیگانگان ستود.

دوست فاطمی‌ها، کتاب «امیرکبیر فقط اسم یک خیابان نیست!» را اثری در راستای معرفی و توجه به مقوله «اقتصاد مقاومتی» دانست و مطالعه این کتاب را به همکاران خود پیشنهاد کرد.

گفتنی است، بیستم دی‌ماه سالروز شهادت میرزا تقی خان امیرکبیر، وزیر اعظم دربار قاجار در عصر ناصرالدین شاه است که با تحریک کینه‌توزان و به دستور این پادشاه قاجار معزول شد و چندی بعد در باغ فین کاشان به شهادت رسید.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا