با حضور اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در دفتر کار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان موارد مربوط به رویداد دهه مبارک فجر بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی، امورفرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، در این نشست "فاطمه دانش یزدی" ضمن قدردانی از نگاه اجتماعی، سیاسی و مذهبی اعضای حاضر در جلسه عنوان کرد: معرفی ایام الله مبارک دهه فجر به عنوان یک رویداد گردشگری بسیار حائز اهمیت است و همکاری و همیاری جمعی را می طلبد.

این مقام مسئول تصریح کرد: برای اولین بار در کشور محل رویداد پنج حادثه در انقلاب اسلامی پس از بررسی در هشتمین همایش شورای سیاستگذاری ثبت آثار تاریخی و مکان رویدادهای انقلاب اسلامی، در فهرست آثار ملی ثبت گردید که این پنج مکان شامل، مکان های "واقعه صحرای طبس"، "مسجد ملااسماعیل"، "مسجد حظیره"، "چهاراه شهدا" و "مسجد انقلاب شهرستان بهاباد" می باشد.

وی خاطرنشان ساخت: می توان با معرفی مکان های مذکور به گردشگران که محل وقوع حوادث تاریخی در استان می باشند، رویدادهای خود را نیز به آنان بشناسانیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد افزود: رویدادها در صنعت گردشگری منبع کسب درآمد و اشتغال زایی محسوب می شوند و ایران سرزمینی است مملو از آئین ها، آداب و رسوم و رویدادهای بزرگی که ناشناخته مانده و هنوز به درستی از آن استفاده نشده است، در همین راستا برای توسعه گردشگری "رویداد" در ابتدا باید به شناخت این توانمندی ها پرداخته شود و سپس برای آن برنامه ریزی گردد.

گفتنی است: در ادامه این نشست اعضای شورا عنوان کردند: یزد به دلیل موقعیت مذهبی که دارد به عنوان کانون توجهات مردم و گردشگران قرار گرفته است، لذا باید ده فجر پررنگ تر از سال های قبل برگزار شود که در این راستا نیازمند همکاری با جامعه هتل داران و راهنمایان گردشگری می باشیم. همچنین استفاده از راهنمایان گردشگری به عنوان سفیران فرهنگی کشور با توجه به دارا بودن نقش کلیدی آنان در حضور گردشگران، باید آموزش های لازم ارائه شود تا این راهنمایان آگاهانه با گردشگران برخورد نموده و همچنین آگاهی و اطلاعات لازم در مورد جشن های ملی داشته باشند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا