تاریخ انتشار:17خرداد91


تولید وانت چینی \”وینگل\” در ایران آغاز شد

یزدفردا:با همکاری شرکت گریت وال چین، تولید وانت \”وینگل\” در دو مدل دوکابین و تک کابین در شرکت دیار خودرو آغاز شد.

به گزارش   ایسنا، محمد تقی خانلو – مدیرعامل شرکت دیار خودرو، در مراسم رونمایی از این دو محصول در شهرستان گلپایگان با بیان مطلب بالا گفت: براساس قرارداد بلند مدت امضا شده بین دیار خودرو و گریت وال چین انواع وانت در ایران تولید خواهد شد و در حال حاضر قرارداد تولید ۱۰هزار دستگاه از محصول وانت وینگل برای سال۱۳۹۱ منعقد و مجموعه‌های سی‌کی‌دی خریداری شده از این شرکت در حال حمل به ایران است.

وی با بیان اینکه پیش از این نیز حدود ۴۰۰۰ دستگاه وانت \”دی‌یر\” در شرکت دیارخودرو تولید و به بازار عرضه شده است، اظهار داشت: وانت وینگل نیز با دارا بودن استاندارد آلایندگی یورو۴ و برخورداری از امکانات ایمنی و پیشرفته و همچنین قیمت متناسب با تقاضای موجود در بازار ایران از رقابت پذیری بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.

خانلو در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و حمایت از تولید ملی، مشارکت ۴۰ درصدی موسسه مالی و اعتباری کوثر طی سال گذشته ضمن سرعت بخشیدن به اجرای پروژه ها و رونق بیشتر منطقه، زمینه های افزایش ظرفیت تولید و تنوع محصولات را فراهم کرده است.

وی با اشاره به احداث فاز دوم خطوط تولید شرکت دیار خودرو افزود: عملیات احداث سالن های تولیدی این مجموعه در زمینی به مساحت ۱۳۳ هزار متر مربع آغاز شده که شامل سالن های مونتاژ، ساخت بدنه و خط رنگ خواهد بود.

او ادامه داد: طبق توافقات انجام شده با شرکت گریت وال، تولید این دومحصول در ابتدا با حدود ۳۰درصد ساخت داخل همراه خواهد بود و سپس دانش فنی تولید برخی از قطعات با هدف افزایش عمق ساخت داخل به ایران منتقل خواهد شد.

خانلو گفت: طبق برنامه‌ریزی های انجام شده، خطوط تولید این شرکت تا بهمن ماه امسال با ظرفیت اسمی تولید ۱۰۰هزار دستگاه خودرو به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اشتغال زایی برای حدود یک هزار نفر در این مجموعه، اضافه کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها تولید شرکت دیار خودرو طی سال آینده به ظرفیت اسمی ۵۰ هزار دستگاه و پس از آن به ۱۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید.

او در رابطه به قیمت گذاری دو محصول جدید دیار خودرو گفت: طبق برآوردهای اولیه وانت دوکابین با موتور چهار سیلندر و گیربکس شش دنده با قیمتی در حدود ۲۵ میلیون تومان به بازار عرضه خواهد شد. خانلو در خصوص سایر ویژگی های این دومحصول متذکر شد: این خودروها با سوخت بنزین و دارای ترمز ضد قفل ABS، فرمان هیدرولیک، کیسه هوای راننده و سرنشین و سیستم ضد سرقت ایموبلایزر است. همچنبن تولید این خودرو با موتور دیزل در حال اخذ استانداردهاست.

لئو لیو – مدیر بخش خاورمیانه شرکت گریت وال چین، نیز در مراسم رونمایی از این دو محصول اعلام کرد: هدف اصلی شرکت گریت وال چین از حضور در بازار ایران ارائه خدمات بلند مدت و پایدار به مشتریان ایرانی است و بر همین اساس امیدواریم در آینده نزدیک تولید دیگر محصولات سواری خود را با همکاری شرکت دیار خودرو آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه شرکت گریت وال در زمینه تولید خودروهای SUV ، سواری و وانت فعالیت می کند، افزود: این شرکت در سال ۲۰۱۱ بالغ بر ۴۸۳ هزار دستگاه خودرو تولید کرده و طبق برنامه در سال ۲۰۱۲ این میزان تولید به ۶۰۰هزار دستگاه افزایش خواهد یافت که از این میزان نیز تعداد ۱۰۰هزار دستگاه به دیگر کشورها از جمله ایران صادر خواهد شد.

لیو بیان کرد: در حال حاضر شرکت گریت وال بزرگترین سازنده خودروهای SUV و وانت بار و جزو ۱۰سازنده برتر خودروهای سواری در چین محسوب می شود و با توجه به اینکه شرکت دیار خودرو شریک مهم و استراتژیک ما در ایران محسوب می شود تلاش خواهیم کرد تا در زمینه تولید دیگر محصولات سواری و SUV با این شرکت همکاری کنیم.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص میزان همکاری شرکت دیارخودرو با شریک چینی خود خاطرنشان کرد: شرکت گریت وال در حال حاضر با شرکت خودروسازان راین نیز همکاری دارد، اما فقط در زمینه تولید محصول سواری C30 با آنها همکاری خواهد کرد و عمده تلاش خود را معطوف به گسترش همکاری ها با شرکت دیار خودرو می کند.

 


 

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۰ -

 


 

 
 

 

تولید خودروی \”ورنا\” در ایران متوقف شد

سخنگوی گروه صنعتی کرمان خودرو از تولید ۸۰ دستگاه اتوبوس دو کابین ویژه حمل و نقل درون‌شهری خبرداد و گفت: پرونده تولید خودروی \”ورنا\” در ایران بسته شده است.

به گزارش دنیای خودرو به نقل از مهر به ، محمد جعفر مجذوبی در حاشیه بازدید خبرنگاران از تولیدات گروه صنعتی کرمان‌خودرو گفت: هم اکنون توانایی تولید سالانه ۳ هزار دستگاه اتوبوس دو کابین و ۲۰۰۰ دستگاه مینی‌بوس وجود دارد که اگر تولید اتوبوس‌های تک‌کابین جایگزین دوکابین شود، ظرفیت تولید به ۵ هزار دستگاه خواهد رسید.

سخنگوی گروه صنعتی کرمان‌خودرو افزود: هدف اولیه از راه‌اندازی خط تولید اتوبوس‌های درون شهری در ارگ دیزل، نیاز به وسایل حمل و نقل عمومی و اقبال مردم به استفاده از این وسایل در ترددهای روزانه خود با توجه به قانون هدفمندی یارانه‌ها است، بنابراین برای تولید اتوبوس‌های درون‌شهری مذاکراتی با روسیه، مجارستان و صربستان صورت گرفته، اما هم اکنون تولید اتوبوس‌ در این گروه صنعتی بر روی ۸۰ دستگاه متوقف شده است و تا زمانی که خریداری برای آنها پیدا نشود، نمی‌توان تولید را ادامه داد.

وی با اشاره به اشتغال ۴۰۰ نفر در این خط تولید گفت: بعد از توقف تولید اتوبوس، تعداد کارگران به ۲۰۰ و حتی ۱۰۰ کارگر نیز کاهش یافت که از این تعداد، ۳۵۰ کارگر در خطوط تولیدی دیگر گروه صنعتی کرمان‌خودرو مشغول به کار شده‌اند؛ در این رابطه البته رایزنی‌های متعددی با شهرداری‌ها و شرکتهای حمل و نقل خصوصی صورت گرفته تا بتوان این اتوبوس‌ها را به فروش رساند و خط تولید را مجدد فعال کرد.

مجذوبی گفت: هم اکنون بیشترین مشکل، تامین منابع مالی است، البته تقاضای ما دریافت کمک بلاعوض نیست و می‌خواهیم تولید را به موقع به بازار رسانیم.

وی همچنین از انجام مذاکره با یک شرکت چینی برای تولید سواری c30 خبرداد و گفت: این خودرو در اوایل بهار سال آینده وارد بازار خواهد شد، بر این اساس توانایی تولید ۸ دستگاه از این خودرو در ساعت وجود دارد. البته این خودرو چینی، صادرات زیادی به اروپا دارد و به لحاظ کیفی، یکی از خودروهای موفق است، این درحالی است که در رده‌بندی سال ۲۰۱۰، این شرکت دومین رتبه را کسب کرده است.

به گفته سخنگوی گروه صنعتی کرمان‌خودرو، حضور c30 در بازار ایران نیز موفق خواهد بود. مجذوبی از بسته شدن پرونده تولید ورنا خبرداد و افزود: هم اکنون ۱۵ هزار دستگاه ورنا در بازار وجود دارد و به دلیل تغییراتی که هیوندایی در این خودرو ایجاد کرده، تولید این خودرو متوقف شده است و بر این اساس نیز پرونده تولید ورنا در ایران نیز بسته شده است.

وی اظهار داشت: اولین قطار باری روز گذشته CKD خودرو آوانته را از بندرعباس به بم رسانده و این محموله تخلیه شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا