تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۲

 

 

خودرویی برای رانندگی عمودی!

“AKA24” طرحی است مفهومی و البته روی کاغذ ولی در همین حد هم به قدری جذاب بوده است که داوران مسابقات طراحی خودروی میشلن در سال ۲۰۱۴ آن را پسندیده و به عنوان بهترین طرح آینده انتخاب کرده اند.http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_107912.jpeg

به گزارش دنیای خودرو به نقل از باشگاه خبرنگاران ، خودروهای بدون راننده یکی از ایده های اصلی برای خودروسازانی شده است که بازار آینده را برای خودشان پیش بینی کرده اند. آن ها همیشه به دنبال طرح هایی می گردند که بهترین کارایی و زیباترین چهره را داشته باشند. 

“AKA24” طرحی است مفهومی و البته روی کاغذ ولی در همین حد هم به قدری جذاب بوده است که داوران مسابقات طراحی خودروی میشلن در سال ۲۰۱۴ آن را پسندیده و به عنوان بهترین طرح آینده انتخاب کرده اند که این می توان افتخاری برای تیم طراحی آن باشد. 
http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_107913.jpeg



“چونگ دونگ” سرپرست تیم طراحی چینی این خودرو است و در مورد آن اطلاعاتی را در اختیار رسانه ها قرار داده است. این خودرو می تواند به صورت دستی یا اتوماتیک هدایت شود که این امر تنها با گرفتن یا رها کردن فرمان قابل کنترل است. 

نکته بسیار مهم در مورد این خودرو جهت های حرکت آن است به طوری که اگر خودرویی در حالت دستی باشد مانند دیگر خودروها در سطح جاده حرکت می کند ولی با رها کردن فرمان و آغاز سیستم خودکار خودرو به صورت عمودی در آمده و در کناره بزرگراه عمودی حرکت می کند. 
http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_107914.jpeg
این خودرو نیاز به اتوبان های آینده دارد زیرا در آینده با مغناطیسی شدن خیابان هاست که می توان از این خودرو در حالت خودکار استفاده کرد. سرپرست تیم همچنین آورده است: این خودرو بدنه ای شیشه ای دارد و فضای داخلی آن برخلاف آنچه به نظر می رسد بسیار بیشتر است. 

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۲


 
 

بهترین اتومبیل ها برای بودجه ۱۰ تا ۱۰۰ میلیونی +تصاویر

تا همین چند وقت پیش همه چیز ساده بود. اولین کاری که باید انجام می دادیم نگاه کردن به موجودی جیب هایمان بود. اگر زیر ۱۰ میلیون پول داشتیم باید از میان پراید، MVM و درنهایت انواع تیکه دوزی شده پژو RD یکی را برمی داشتیم.

روزنامه هفت صبح: تا همین چند وقت پیش همه چیز ساده بود. اولین کاری که باید انجام می دادیم نگاه کردن به موجودی جیب هایمان بود. اگر زیر ۱۰ میلیون پول داشتیم باید از میان پراید، MVM و درنهایت انواع تیکه دوزی شده پژو RD یکی را برمی داشتیم. به بودجه های بالای ۱۰ میلیون تومان، ریو و سمند و تندر ۹۰ نور بالا می زدند. خوشبخت ترین افراد کسانی بودند که بودجه شان بیشتر از ۱۸-۱۷ میلیون تومان بود و لبخندزنان از کنار ۲۰۶ عبور می کردند تا سوار هیوندای ورنا یا آوانته شوند. 

احتمالا خیلی قدر آن روزها را ندانستیم چون اسب وحشی دلار افسار پاره کرد و در زمانی کوتاه بازار زیر و رو شد. ۲۰۶ های ۳۰ میلیون تومانی و تندر ۴۰ میلیونی تمام معادلات بازار را به هم زدند. کار آنقدر بالا گرفت که بازار خودروهای دست دوم هم تکان خورد. پرایدهای قدیمی که به راحتی زیر پنج میلیون تومان قیمت داشتند و در کنار اپل کورسا خریداران کم توقع را راضی نگه می داشتند، خودشان را تا ۱۰ میلیون بالا کشیدند. 

در همان پارکینگ نمونه های قدیمی پژو ۴۰۵، پژو ۲۰۶ و پژو RD هم چشم انتظار خریداران خود هستند. هر چند بیشتر خانواده ها ترجیح می دهند سوار اتومبیلی صفرکیلومتر شوند. سمند و تندر انتخاب اول این دسته است. اتومبیل هایی که قبلا با بودجه ای در حدود ۱۰ تا ۱۸ میلیون می توانستید سوارشان شوید حالا از پراید ۱۴ تا ۱۹ میلیونی و تیبای ۲۱ میلیونی سبقت می گیرند و در خط شروع مسابقه میان خودروهایی با ارزش بالای ۲۰ میلیون می ایستند. ارزانترین تندر ۹۰ فعلی بازار در نمایندگی ها حدود ۳۱ میلیون تومان ارزش دارد و ارزانترین عضو خانواده سمند یعنی SE را هم می توانید با ۲۰ میلیون تومان در نمایندگی ها پیدا کنید. 

این در حالی است که ارزش سورن با موتور EF7 در بازار آزاد به حدود ۳۸ میلیون تومان رسیده است. تنها رقیب سمند مدل های پژو پارس است که هنوز می فروشند. آنها را می تواناز ۳۰ میلیون تا ۳۸ میلیون خرید. کمی عجیب نیست؟ قبلا نمی توانستیم با همین هزینه سوار یک خودرویخارجی شویم؟ گزینه هایی مثل هیوندای ورنا یا آوانته اگرچه با توافق تولید روبرو شده اند اما نمونه های صفر کیلومترشان در بازار آزاد وجود دارد و ما آنها را با قیمت هایی در حدود ۵۵ و ۸۰ میلیون سراغ گرفته ایم. 

بازه ۴۰ تا ۵۰ میلیون اما بهشت ماشین های چینی است. نظرتان در مورد لیفان ۶۲۰ های ۴۰ میلیونی چیست؟ این تازه بهای خودرو در نمایندگی است چون در بازار آزاد روی آن برچسب کمتر از ۴۳ میلیون نمی خورد. MVM530 و MVM315 به ترتیب ۴۰ و ۳۸ میلیون قیمت دارندو اگر خیلی احساس نارضایتی می کنید بهتر است بدانید الان برای یک MVM110 چهار سیلندر باید حدود ۲۰ میلیون تومان پول پرداخت کنید. 

آنهایی که می توانند کمی بیشتر سر کیسه را شل کنند افراد خوش شانس تری هستند چوناجازه دارند سوار خودروهای کره ای شوند. برای این کار باید از مگان ۱۶۰۰ سی سی بگذرید و به پیکانتوی اتوماتیک قناعت کنید. اولین شاسی بلند همینجا برایتان نوربالا می زند. البته اگر X33 را شاسی بلندبدانیم و حاضر باشیم برای آن ۵۹ میلیون تومان کنار بگذاریم. می توانیدبه لیفان X60 سلام کنید. در این بازه خانواده جیلی هم وجود دارند. ارزان ترین نمونه های جیلی EC7 حدود ۶۴ میلیون قیمت دارد و تا ۷۰ میلیون پیش می رود. 

اتلبته افراد خوش سلیقه احتمالا شورولت سونیک یا مالیبور را ترجیح خواهند داد که به ترتیب ۵۲ تا ۶۰ و ۸۴ میلیون خرج روی دست تان می گذارند. گرانتر از آنها می توانید سراغ MG550 یا MG350 و MG6 بروید. آنها بین ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون فروخته می شوند و برای خریدن شان باید چشم تان را روی میتسوبیشی لنسر ۸۰ و ۹۰ میلیونی ببندید. 

بهترین خودروها برای همه بودجه ها 

بازار خودرو برای خریدارانی که تا ۱۰۰ میلیون تومان پول در جیب دارند به هیچ عنوان خسیس نیست. اگر نمونه های دست دوم را هم اضافه کنیم، قدرت انتخاب تا حد بیار زیادی بالا می رود. با این حال نباید فراموش کرد برای داشتن محصولی که کف امکانات روز دنیا را به همراه دارد، حداقل باید ۵۰ میلیون تومان کنار گذاشت. اکثر خودروهای تولید داخل هم که امتحان شان را پس داده اند در بازه زیر ۴۰ میلیون تومان جا خوش کرده اند. 

پراید کار کرده 

برای بودجه زیر ۱۰ میلیون

 

در اینبازه قیمتی هیچ خودروی صفری پیدا نمی شود و تنها باید به گزینه های دست دوم فکر کرد.خانواده پراید که همواره کاندیدای حضور در این رنج بوده و می توان مدل های ۸۴ و ۸۵ را با حدود ۹ میلیون تومان به دست آورد. محصولات پژو هم برای کسانی که به دنبال خودرویی زیر ۱۰ میلیون تومان می گردند به صف شده اند. البته این گزینه ها شامل ۲۰۶ نمی شوند و بیشتر مدل های مختلف پژو GLX یا ROA را برای شما لیست می کند، آن هم در مدل های ۷۹ یا ۸۰. نهایتا باید سراغ محصولات دوو بروید که در بهترین حالت یک ماتیز سالم نور بالا می زند که باید روی مدل ۸۰ آن حساب باز کرد. 

پراید صفر 

برای بودجه ۱۰ تا ۲۰ میلیون

تمامی پرایدهای خانواده X100 در همه تیپ ها در این بازه قیمتی قرار دارند؛ البته با توجه به این نکته که نمونه هاچ بک ۱۱۱ از برادران صندوقدارش گرانتر به فروش می رسد. نهایتا بتوانید یک پژو روآ را پیدا کنید که در مدل دوگانه سوزش در مرز ۲۰ میلیون تومان قرار دارد و تولیدش متوقف شده است. در بازار دست دوم ها هم باید گفت ۲۰۶ های تیپ ۲ و پژوه ۴۰۵ سال های ۸۳ تا ۸۵ را می توان به لیست خرید اضافه کرد. اگر هم طرفدار خودروی ملی یعنی سمند هستید می توانید برای خرید تیپ های SE و LX آن برنامه ریزی کنید. 

سمند 

برای بودجه ۲۰ تا ۳۰ میلیون

در این بازه آنچنان دست تان باز نیست و خودروهای صفری مثل سمندهای SE و LX، رانای EL و تیبا منتظر شما هستند ولی با رفتن به بازار دست دوم ها کمی قدرت انتخاب بیشتر می شود. مدل های سال۸۵ به بالای ۲۰۶ تیپ ۲ و ۵، ۲۰۶ صندوقدار گیربکس دستی، پژو پارس انتخاب های معقولی هستند که می توانید از خرید نمونه سالم شان خوشحال شوید. البته اگر خوش شانس باشید، شاید یک تندر E290 دوگانه سوز را هم از چنگ صاحبش دربیاورید. 

تندر ۹۰ 

برای بودجه ۳۰ تا ۴۰ میلیون

خوشبختانه قدرت خرید مدل های صفر اینجا بیشتر است و اکثر تولیدات وطنی قابل توجه در این بازه قرار دارند. تندر ۹۰ های ایران خودرو پارس خودرو در تمامی تیپ ها انتخاب های معقولی محسوب می شوند، ضمن اینکه نباید به راحتی از رانا هم گذشت که در مرز ۳۰ میلیون توما سدانی قابل قبول برای خانواده هاست. پژو پارس های دنده معمولی هم که جای خود را دارند. اگر سراغ چینی ها هم رویم باید گفت تازه وارد موفق بازار یعنی MVM315 هاچ بک ۳۸ میلیون تومان فروخته می شود. لیفان ۶۲۰ هم ۳۴ میلیون تومان قیمت خورده است. البته با موتور ۱.۶ لیتری در نهایت نمونه های دست دوم خودروهایی چون ۲۰۷ معمولی و سیتروئن زانتیا انتظار خریداران را می کشند. 

۲۰۶ اتومات 

برای بودجه ۴۰ تا ۵۰ میلیون 

از همین ابتدای کار می توانید سراغ ۲۰۶ اتومات ۴۹ میلیونی بروید یا به جای آن ۲۰۷ ساده را انتخاب کنید. با اینحال این بازه قیمتی بهشت محصولات چینی است. لیفان ۶۲۰ با موتور قوی تر دو لیتری اینجا حضور دارد و یک چینی دیگر با نام JACJ5 از نوع هاچ بک، ۴۶.۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

ولیکس C30 دنده ای هم انتخاب قابل احترامی محسوب می شود و ۴۵ میلیون در بازار برایتان آب می خورد. در بین نمونه های کار کرده هم بهتر است سراغ مدل های دست دوم ۲۰۷ اتومات بروید یا نهایتا بتوانید MVMX33 شاسی بلند را با پنج سال کارکرد به دست آورید. 

MVMX33 

برای بودجه ۵۰ تا ۶۰ میلیون

پژو ۲۰۷ اتومات و MVMX33 به ترتیب با ارزش ۵۴ و ۵۷ میلیون تومان از پرفروش ترین خودروهای این بازه قیمتی محسوب می شوند. لیفان X60 هم با امکاناتی بهتر از رقیب هموطن در مرز ۶۰ میلیون تومان نوسان دارد و اگر دنبال یک وانت به روز می گردید، وینگل ۳ دو کابین منتظر شماست. با اینحال دست دوم های زیادی اینجا لیست می شوند که از بین آنها می توان به مگان ۱.۶ لیتری، وینگل ۵ و هیوندای ورنای خداحافظی کرده اشاره کرد. 

جیلی EC7 

برای بودجه ۶۰ تا ۷۰ میلیون

جیلی امگرند EC7 به عنوان یکی از بهترین چینی های موجود در دو نمونه سدان و هاچ بک منتظر شماست و برای داشتنش باید ۶۱ میلیون تومان کنار بگذاترید. اگر هم ویژگی های رنو مگان به دل شما نشسته تنها باید با موتور ۱.۶ لیتری کنار بیاید که خب به هیچ عنوان جذابیت های نمونه دو لیتری را ندارد اما بهترین انتخاب برای کسانی که درگیر رانندگی روزمره هستند، یک پیکانتوی ۶۲ میلیون تومانی است که مصرف سوختش هوای جیب شما را دارد. از بین دست دوم ها هم اگر خیلی خوش شانس باشید شاید یک هیوندای آوانتهمعمولی در مرز ۷۰ میلیون تومان به پست تان بخورد. 

مزدا ۲ 

برای بودجه ۷۰ تا ۸۰ میلیون

خبر خوش اینکه مزدا ۲ و هیوندای i20 حدود ۷۳ میلیون تومانی اینجا حضور دارندکه می تواند خوشایند رانندگان خانم باشد. رانندگان آقا هم می توانند از قدرت بالای پیکاپ تک کابین ۷۸ میلیونی نهایت استفاده را ببرند، ضمن اینکه رنو مگان دو لیتری جذاب انتظار طرفداران خودروهای فرانسوی را می کشد. اگر هم زیاد اهل جستجو هستید شاید بتوانید یک اپل کورسای نسل جدید وارداتی را با ۷۱ میلیون تومان صاحب شده و در خیابان منحصر به فرد شوید. نمونه های دست دوم قابل توجهی هم در این بازه اعلام حضور کرده اند که MG350 نزدیک دو سال کارکرد بهترین انتخاب شما خواهد بود. 

مگان اتومات 

برای بودجه ۸۰ تا ۹۰ میلیون

فقر تنوع در بازه ۸۰ تا ۹۰ میلیونی ها کمی توی ذوق می زند. اینجا مگان دو لیتری اتومات شده و نیسان پیکاپ را می توان دو کابینه خریداری کرد. نهایتا اینکه سراغ مزدا ۳ با موتور ۱.۶ لیتری بروید که حدود ۸۱ میلیون تومان از حساب بانکی تان کم خواهد کرد اما زیاد نگران نباشید. با کمی جستجو به راحتی می تواندی یک هیوندای i30 کار کرده را در پارکینگ خانه پارک کنید و هدیه خوبی به خانواده تان دهید. 

MG6 

برای بودجه ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون

بهترین انتخاب های صفر این بازه برادران دورگگ MG محسوب می شوند به خصوص MG6 که با قیمت ۹۷ میلیون تومانی اش، امکانات و بخش فنی مناسبی را برای راننده خود تدارک دیده است. هیوندای i30 هم در نسل جدید و ۲۰۱۴ خود ۹۲ میلیون تومان فروخته می شود و رنو داچیای پر سروصدا هم ۹۶ میلیون تومان در بازار به دست خریداران می رسد. در پایان می توانید سراغ تویوتا کرولای XLI ساده بروید یا از آپدیت های نسل جدید پاریس ۹۷ میلیون تومانی نهایت لذت را ببرید. اگر هم یک خودروی شاسی بلند مد نظرتان است باید دنبال سوزوکی ویتارا ولی در نمونه های دست دوم دنده معمولی بگردید. البته مزدا ۳ های نسل جدید را هم با دو تا سه سال کارکرد از بهترین انتخاب های این بازه می توان دانست.



 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا