یزدفردا:

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۴

 


 

 
 
 

 

قطعه‌سازان عامل افت کیفیت خودرو هستند

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه ۹۰ درصد یک خودرو را قطعات تشکیل می‌دهند،گفت: خودروسازان در ۱۰ درصد باقی مانده همانند رنگ و بخش‌های کیفی اثرگذار هستند.
قطعه‌سازان عامل افت کیفیت خودرو هستند

به گزارشدنیای خودرو ،مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه ۹۰ درصد یک خودرو را قطعات تشکیل می‌دهند،گفت: خودروسازان در ۱۰ درصد باقی مانده همانند رنگ و بخش‌های کیفی اثرگذار هستند.

هاشم یکه زارع در گفت‌وگو با تسنیم در رابطه با افت کیفیت خودروهای داخلی، اظهار داشت: این روزها انتقاد از کیفیت خودروهای داخلی مطرح می‌شود که باید بگویم ۹۰ درصد یک خودرو را قطعات تشکیل می‌دهند و خودروسازان در ۱۰ درصد باقی مانده همانند رنگ و بخش‌های کیفی اثر گذار هستند.

وی با بیان اینکه بنده با کسی تعارف ندارم و برای ارتقای محصولات در صددیم همکاری خود را با قطعه سازانی که محصولات بی کیفیتی تولید می‌کنند کاهش و یا قطع  کنیم، افزود: یکی از الزامات تولید یک خودروی با کیفیت استفاده از قطعات مناسب است که به همین منظور قطعه سازان باید محصولات خود را ارتقاء دهند.

وی در رابطه با مطالبات قطعه سازان از شرکت‌های خودروساز که این روزها عدم پرداخت آنها واحدها را با کمبود نقدینگی روبه رو ساخته است، گفت: ۹۵ درصد پرداخت‌های ما به قطعه سازان به روز شده است.

یکه زارع ضعیف عمل کردن قطعه سازان را عاملی برای حضور بیشتر قطعه های چینی در سطح بازار دانست و در رابطه با این موضوع که شرکت های خودروساز بیشتر برای تأمین قطعه مورد نیاز خود از قطعات چینی استفاده می‌کنند، اظهار داشت: ما به هیچ عنوان اقدام به خرید قطعات چینی نمی‌کنیم اما ممکن است با قطعه سازانی کار کنیم که آنها ۸۰ درصد یه قطعه را خود تولید و ۲۰ درصد مابقی را از برخی از شرکت‌ها همانند چین تأمین کنند.

 

 

 

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۴

 


 

 
 
 

 

۸۰ درصد از ظرفیت معابر البرز به بخش حمل و نقل عمومی اختصاص یابد

معاون عمرانی استانداری البرز با تاکید بر اینکه باید توسعه حمل و نقل و ناوگان عمومی در البرز مورد توجه قرار گیرد، گفت: باید ۸۰ درصد از ظرفیت معابر البرز به بخش حمل و نقل عمومی اختصاص یابد.
۸۰ درصد از ظرفیت معابر البرز به بخش حمل و نقل عمومی اختصاص یابد

هیربد معصومی در نشست خبری با خبرنگاران که بعد از ظهر امروز در محل استانداری البرز برگزار شد، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: مطبوعات و خبرگزاری‌ها نقش نظارتی بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی دارند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید به وعده‌های خود جامه عمل بپوشانند و از حداکثر توان خود برای این امر استفاده کنند، افزود: بررسی مسائل و مشکلات ترافیک برون‌شهری و رفع معضلات این بخش از جمله اهداف معاونت عمرانی محسوب می‌شود.

معاون استاندار البرز با تاکید بر اینکه آزادراه تهران کرج با ترافیک سنگینی رو‌به رو است که گاه این ترافیک در ایام تعطیل به طول ۱۰ الی ۲۰ کلیومتر می‌رسد، خاطرنشان کرد: ۱۸درصد ترافیک کشور در محورهای مواصلاتی استان البرز است و در ایام تعطیل روزانه ۲۰۰ هزار خودرو از این محورها عبور می‌کند.

معصومی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد ترافیک و خودروهای عبوری از محورهای مواصلاتی البرز جذب این استان می‌شود، تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی به دنبال توسعه حمل و نقل ریلی در بخش باری و مسافربری است.

وی با بیان اینکه حمل و نقل ریلی و مسافربری از امنیت بالاتری برخودار است، گفت: درصدد هستیم نسبت به توسعه حمل ونقل ریلی استان البرز نیز اقدام کنیم و تاحدودی در این امر موفق ظاهر شدیم.

لزوم توجه به توسعه حمل و نقل ریلی در استان البرز

وی با اشاره به اینکه در صورت توسعه حمل و نقل ریلی همچنان ۱۰۰ هزار خودرو از محورهای مواصلاتی البرز عبور می‌کنند، افزود: باید تدابیر لازم در راستای رفع مشکلات این بخش لحاظ شود.

معاون عمرانی استانداری البرز با تاکید بر اینکه در نظر داریم ادامه اتوبان همت که پیش از این شهید خرازی نامیده شده بود باعنوان شهدای البرز نامگذاری شود، اظهار داشت: شهرداری کرج به سبب هماهنگی خوبی که با استانداری برقرار کرده اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان برای کمربندشمالی و یا در واقع کنارگذر شمالی در دستور کار قرار داده است.

وی یادآور شد: برای اجرایی شدن و به بهره‌برداری رسیدن ادامه پروژه اتوبان شهید همت- شهید خرازی مبلغ ۷۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه دو طبقه کردن اتوبان تهران کرج از حد فاصل ۵ کیلومتر قبل از استان البرز از جمله مواردی است که در دستور کار قرار گرفته است، گفت: این پروژه به طول ۲۱ کیلومتر در صورت رفع مشکلات موجود اجرایی می‌شود.

معصومی با اشاره به اینکه با شرکت چینی معتبری در راستای اجرا شدن این پروژه تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده است، بیان کرد: این شرکت اعلام آمادگی کرده پروژه دو طبقه کردن اتوبان در قالب “ای پی سی اف” انجام شود.

وی با بیان اینکه این پروژه به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار از محل بند”ق” صرفه‌جویی در مصرف انرژی احصا می‌شود، این در حالی است که با عوارض ۴ هزار تومان می‌توان سالی ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان در آمد جذب کرد.

وی با اشاره به اینکه اجرایی شدن کمربند و یا کنارگذر جنوبی شهر نیز در دستور کار است، افزود: اجرایی شدن پروژه کمربند شمالی مورد تائید وزیر راه و شهرسازی قرار گرفته است اما پروژه کنارگذر جنوبی به تائید نرسید.

معاون عمرانی استانداری البرز با بیان اینکه برای اجرا شدن پروژه کنارگذر جنوبی استان البرز باید از حریم تاسیسات راه‌آهن استفاده کنیم، اظهار داشت: وزیر راه و شهرسازی با این امر موافقت نکرد چرا که بر این باور هستند این حریم باید برای توسعه حمل و نقل ریلی در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه کلنگ پروژه جاده چرم‌شهر به آبیک زده شد، بیان کرد: این پروژه به طول ۱۵۰ کلیومتر با اعتباری بالغ بر ۲ الی ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اجرایی می‌شود و طبق دستور معاون اول رئیس جمهور باید در مدت زمان ۲ سال به بهره‌برداری برسد.

معصومی با تاکید بر اینکه استان البرز از ۱۶ شهر تشکیل شده که کلان شهر کرج را نیز در خود جای داده است، یادآور شد: کرج ۷۰ درصد از استان را مورد پوشش خود قرار داده است به همین منظور به توجه ویژه‌ ترافیکی نیاز دارد.

معابر کرج به دوربین ثبت تخلف مجهز می‌شود

وی افزود: در این راستا سال گذشته در شورای ترافیک استان البرز تصویب شد که شهرداری و شورای شهر کرج برای کنترل ترافیک شهر به دنبال هوشمندسازی شهر و نصب دوربین‌های ثبت تخلف باشد.

وی با تاکید بر اینکه برای انجام این طرح ابتدا ۴۰ دوربین در سطح معابر کرج نصب می‌شود اما باید به این نکته اذعان داشت شهر کرج به ۴۱۰ دوربین برای ثبت تخلف نیاز دارد، گفت: اتاق فرمان و مرکز مانیتورینگ این امر احداث و به زودی در ۶ ماهه نخست سال جاری تجهیز می‌شود.

معاون عمرانی استانداری البرز با بیان اینکه این دوربین‌ها در مسائل امنیتی نیز کمک شایانی به ما می‌کنند، گفت: نقاط مدنظر نیروی انتظامی و شهرداری برای نصب دوربین‌ها با هم‌پوشانی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معصومی با تاکید بر اینکه باید به فکر توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در سطح استان البرز باشیم، افزود: باید ۸۰ درصد از ظرفیت معابر را به بخش حمل و نقل عمومی تخصیص دهیم.

وی خاطرنشان کرد: بنا نیست از ظرفیت بخش حمل و نقل عمومی تنها قشر خاصی استفاده کنند بلکه باید تمام اقشار جامعه را راغب به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی کرد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه زیر ۱۰ درصد از ناوگان اتوبوسرانی و حل و نقل عمومی در کرج استفاده می‌شود که این مهم باید به ۲۵ درصد افزایش پیدا کند، عنوان کرد: ساماندهی مسافربرهای شخصی از دیگر نکات حائز اهمیت است که باید مورد بررسی و در دستور کار قرار گیرد.

اتوبوس‌های تندرو راه‌حل ترافیک درون شهری البرز

معاون استاندار البرز با تاکید بر اینکه اتوبوس‌های تندرو” بی آر تی” یکی از راه‌کارهای رفع ترافیک دورن شهری است که می‌توان به آن پرداخت، اظهار داشت: طبق اظهارات برخی افراد مطالعاتی برای انجام این پروژه در کرج انجام شده اما متاسفانه تا کنون آثاری از این مطالعات دیده نشده است.

وی با اشاره به پروژه قطار شهری کرج که ۶ خط مصوب دارد، گفت: شروع کار قطار شهری خوب بود اما بعد از شروع، این مهم با توقف همراه شده است.

دولت دو برابر شهرداری کرج اعتبار برای پروژه قطار شهری پرداخت کرده است

وی با تاکید بر اینکه بنا بود فاز نخست این پروژه سال ۸۹ به بهره‌برداری برسد اما این اتفاق رخ نداد، افزود: چندی پیش امام جمعه کرج تذکری از این باب به مسئولان مدیریت شهری و شهرداری کرج دادند که از نظر بنده نیز این تذکر به جا و درست بود.

معصومی با بیان اینکه مدیریت شهری باید پاسخگوی این تذکر باشد، اظهار داشت: تاکنون ۴۰۶ میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت برای این پروژه پرداخت شده این در حالی است که شهرداری کرج تنها ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار پرداخت کرده است.

معاون عمرانی استانداری البرز با بیان اینکه در  شرکت سابیر -پیمانکار پروژه قطار شهری کرج- به سبب مدیریت جدید تحول خوبی ایجاد شده است، گفت: طبق اظهارات این پیمانکار مبلغ قراردادها ناچیز است و از هر صورت وضعیت تنها ۳۰ درصد نصیب این پیمانکار می‌شود که مبلغ کمی است.

وی اظهار داشت: طبق صورت جلسه‌ای که تصویب و به تائید استاندار رسید قرار شد طرح تعدیل قیمت در شورای عالی فنی ارائه و پیگیری شود که در نهایت با پیگیری‌های انجام شده شورای عالی فنی تعدیل قیمت را پذیرفت.

۹۶ میلیارد تومان آورده سخنگوی دولت برای قطار شهری کرج

معصومی با بیان اینکه باید اقتصاد مقاومتی در کلیه امور در دستور کار ما قرار گیرد، افزود: ۹۶ میلیارد تومان برای پروژه قطار شهری کرج در سفر سخنگوی دولت به استان البرز در نظر گرفته شد.

معاون عمرانی استانداری البرز با اشاره به اینکه پروژه قطاری شهری باید ماهانه ۵۰ میلیارد تومان صورت وضعیت ارائه دهد، عنوان کرد: این درحالی است که این مبلغ در ماه ۳ تا ۴ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه خط ۲ و ۴ پروژه قطار شهری نیز در دستور کار است و پیمانکار خط ۴ تعیین شده است، اظهار داشت: انجام این پروژه  با احتساب تجهیزات به ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

معاون عمرانی استانداری البرز خاطرنشان کرد: کل اعتبار عمرانی استان البرز در سال جاری ۵۵۰ میلیارد تومان است.

۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه هشتگرد- طالقان در نظر گرفته شد

وی با بیان اینکه ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه راه هشتگرد به طالقان در نظر گرفته شده که این مبلغ در بازه زمانی ۳ سال و از سال آتی تخصیص داده می‌شود، گفت: درصددهستیم کنارگذر تونل این مسیر را راه‌اندازی کنیم.

معصومی با اشاره به اینکه سال گذشته وزارت کشور سیاستی را اتخاد کرد که طرح‌های بالای ۸۰ درصد به سرانجام برسد، گفت: باید طرح‌هایی که قابلیت انجام توسط بخش خصوصی را دارند، به این بخش واگذار شود.

وی با تاکید بر اینکه ۱۶ طرح جامع باید در استان البرز به تصویب برسد، اظهار داشت: تا کنون طرح جامع و تفضیلی ۲ شهر به تصویب رسیده است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا