یزدفردا:تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۴-مقاومت حیرت‌انگیز شاسی فورد سوپردیوتی

فورد برای اثبات مقاومت بالای شاسی های پیک آپ سری F سوپر دیوتی مدل ۲۰۱۷ خود، یک نمایش جالب را تدارک دیده است.

اخبار خودرو – فورد برای اثبات مقاومت بالای شاسی های پیک آپ سری F سوپر دیوتی مدل ۲۰۱۷ خود، یک نمایش جالب را تدارک دیده است.

2017-Super-Duty-Frame-Stunt-526x263

آنها با کمک یک جرثقیل بزرگ، یک شاسی فورد سوپردیوتی جدید را به بالا کشیدند در حالی که تعدادی خودروی وانت سری اف به تدریج به کابلهایی که از دو سوی این شاسی متصل بود، اضافه می شدند. سرانجام این شاسی توانست معادل ۸ عدد وانت فورد F-150 و یک کامیون کمپرسی که در مجموع ۲۲.۷ تن وزن داشتند را به بالا بکشد در حالی که این قاب فولادی، بدون خم شدن توانست این مجموعه بار را تحمل نماید.

super-duty-frame-stunt-526x296

این موضوع نشان می دهد که یک وانت سوپر دیوتی هرچند با تمام ظرفیت و در بدترین شرایط تا جایی که تعلیق و تایرهای آن اجازه دهند می تواند بدون مشکل، انجام وظیفه کند.

 

 

 

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۴-۱۰۰۰میلیارد برای از رده خارج کردن خودروهای کاربراتوری لازم است

معاون نظارت شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات آلودگی هوا در پایتخت گفت: حدود هزار میلیارد تومان برای از رده خارج کردن خودروهای کاربراتوری در تهران لازم است.
۱۰۰۰میلیارد برای از رده خارج کردن خودروهای کاربراتوری لازم است

به گزارش مهر ،عباس جلیلی معاون نظارت شورای شهر تهران با بیان اینکه سالانه سه میلیون نفر در دنیا بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند گفت: در برخی از کشورها این تعداد بیشتر از قربانیان سوانح رانندگی است و تاثیر این آلودگی بر کودکان و سالمندان بیش از سایر گروه های سنی است.

وی با اشاره به برنامه جامع مبارزه با آلودگی هوای شهر تهران گفت: قرار بود این برنامه طی ۱۰ سال هوای تهران را به کیفیت سالم و قابل تنفس برساند اما متاسفانه بی برنامگی و اعتقاد نداشتن به برنامه ها در سال های گذشته موجب شده که وضعیت غیر قابل قبولی در حال حاضر در سطح شهر تهران حاکم شود.

جلیلی با بیان اینکه براساس مصوبه هیات دولت خودروهای بالای ۱۲ سال در کلانشهرها اجازه تردد ندارند گفت: موتورسیکلت ها و خودروهای فاقد معاینه فنی نیز از عبور و مرور در شهر منع شدند بنابراین راهنمایی و رانندگی موظف است به طور جدی تر از تردد این خودروها جلوگیری کند.

معاون نظارت شورای شهر تهران خواستار تسریع در شماره گذاری موتورسیکلت های برقی و توقف شماره گذاری موتورسیکلت های بنزینی که فاقد استانداردهای مناسب هستند، شد.

وی از راهنمایی و رانندگی درخواست کرد در اجرای طرح کاهش همکاری و مشارکت بیشتری با مدیریت شهری داشته باشد زیرا طرح زوج و فرد تنها سه تا چهار درصد در کاهش آلودگی هوا اثرگذار بوده است.

جلیلی در ادامه با اشاره به لزوم ارتقای کیفیت سوخت گفت: با همت و تلاش وزارت نفت میزان گوگرد در سوخت دیزل از هفت هزار پی پی ام به ۲۵۰ پی پی ام کاهش پیدا کرده اما استانداردهای جهانی ۲۰ پی پی ام است. همچنین سازمان محیط زیست نیز باید به وظیفه قانونی خود در عدم تایید شماره گذاری خودروهای آلاینده فاقد استاندارد تولید داخلی و شماره گذاری خودروهای بی کیفیت چینی اقدام کند.

معاون نظارت شورای شهر تهران با بیان اینکه تردد اتوبوس های بالای ۱۵ سال در کلانشهرها ممنوع است گفت: کلیه دستگاه ها و نهادهای نظامی و غیر نظامی باید سرویس های اداری خود را که فرسوده هستند از رده خارج کنند.

وی همچنین با اشاره به تردد ۲۸۰ هزار خودرو کاربراتوری که بیش از ۴۰ درصد آلودگی هوا را تولید می کنند اشاره کرد و گفت: شهرداری و وزارت نفت باید به فوریت بودجه لازم برای از بین بردن این منبع عظیم آلودگی شهر تهران را تامین کنند که حدود هزار میلیارد تومان برای این امر لازم است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا