یزدفردا:تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴/توقف فعالیت باند کلاه‌برداران ۷ میلیارد ریالی لیزینگ خودرو در پرند

 

جانشین فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران گفت: کلاه‌بردارانی که با فروش زیر قیمت خودرو و جلب اعتماد مشتریان، مبلغ ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از ۱۵ شهروند رباط‌کریم غرب استان تهران کلاه‌برداری کرده بودند توسط پلیس دستگیر شدند.
توقف فعالیت باند کلاه‌برداران ۷ میلیارد ریالی لیزینگ خودرو در پرند

به گزارش پایگاه خبری پلیس، افضل گلزاری اظهار کرد: کلاه‌بردارانی که با فروش زیر قیمت خودرو و جلب اعتماد مشتریان، مبلغ ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از ۱۵ شهروند رباط‌کریم کلاه‌برداری کرده بودند توسط پلیس دستگیر شدند.

وب بیان کرد: در پی وصول شکایت ۱۵ نفر از شهروندان رباط‌کریم مبنی بر اینکه آنها از شرکت لیزینگ خودرویی در پرند، ۹۶ دستگاه خودرو خرید کردند که از این تعداد فقط ۳۴ نفر خودرو را با اسناد و مدارک کامل تحویل گرفته‌اند، موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران افزود: پس از تحقیقات به‌عمل‌آمده و شنیدن اظهارات شاکیان مشخص شد مابقی مشتریان، مدارک و اسناد ناقص دریافت کرده و تعداد چهار نفر نیز اسناد و مدارک آنها با خودرو و مشخصات مالک مغایرت داشته که سریعاً با هماهنگی قضایی متهمان به نام‌های «الف ـ ب»، «م ـ ب»، «الف‌ ـ ک» و «م ـ ب» دستگیر و برای بررسی و بازجویی به پلیس آگاهی انتقال داده شدند.

گلزاری ادامه داد: در بازجویی‌های پلیس مشخص شد که این چهار نفر به‌عنوان رابط بین شرکت لیزینگ خودرو در جراید محلی پرند نیز تبلیغ و مردم را دعوت به خرید کرده و به‌دروغ قیمت خودروها را زیر قیمت بازار از طریق شرکت لیزینگ به فروش می‌رسانده که پس از جمع‌آوری پول‌های اولیه، برای جلب اعتماد مشتریان چند دستگاه خودرو با همین مبالغ زیر قیمت بازار واگذار و درنهایت مبلغ ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال کلاه‌برداری کرده و با عدم تحویل ۳۴ دستگاه خودروی دیگر از محل متواری شده بودند.

وی تصریح کرد: متهمان دستگیرشده به جرم خود اعتراف و اذعان داشتند که با همدستی یکدیگر خودروی پراید را در بازار ۱۹۵ میلیون ریال خریداری کرده سپس آنها را به مبلغ ۲۲۰ میلیون ریال به مشتریان می‌فروخته و پس از جلب اعتماد مشتریان، از آن‌ها کلاه‌برداری می‌کردند.

جانشین فرمانده انتظام ویژه غرب استان تهران در پایان متذکر شد: کلاه‌برداران دستگیرشده پس از تشکیل پرونده قضایی و گذراندن مراحل قانونی با قرار وثیقه ۴۰ میلیارد ریالی روانه زندان شدند و دفتر غیرمجاز لیزینگ خودرو در پرند مهر و موم شد.

 

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴-جنرال موتورز وارد عرصه خودروهای خودران می‌شود

 

جنرال موتورز در حرکت به سوی فناوری جدید، سال آینده یک خودروی خودران رونمایی خواهد کرد.
جنرال موتورز وارد عرصه خودروهای خودران می‌شود

جنرال موتورز در حرکت به سوی فناوری جدید، سال آینده یک خودروی خودران رونمایی خواهد کرد.

به گزارش  ایسنا، مدیران جنرال موتورز در یک نشست سرمایه گذاران اعلام کردند این خودروساز امیدوار است برای رویداد سال آینده یک شورولت ولت خودران آماده کند.

فناوری برای این خودرو با همکاری شرکتهای متخصص نرم افزار طراحی می‌شود و اعتبار مالی مورد نیاز برای این اقدام از برنامه کاهش هزینه سه ساله ای که فعالیتهای تولیدی و اداری را پوشش می‌دهد، تامین خواهد شد.

این اقدام واکنشی در برابر رقابت شرکتهایی مانند تسلا و گوگل است که برنامه‌هایشان برای خودروهای خودران در مرحله پیشرفته ای قرار دارد.

اما جنرال موتورز اعلام کرده است برتری اش در صنعت خودرو به این شرکت در برابر رقیبانی که سعی می‌کنند هوش مصنوعی برای پیش بینی جهت حرکت خودرو و شرایط جاده طراحی کنند، دست پیش می‌دهد.

مایک آبلسون، نایب رییس جنرال موتورز در بخش مدیریت برنامه در این باره اظهار کرد: هیچ کس همه چالشهای فناوری را حل نکرده است.

این شرکت اعلام کرده است قصد دارد فناوری برای راحت‌تر کردن اشتراک خودرو طراحی کند و دو برنامه آزمایشی در نیویورک و فرانکفورت برای تست برنامه‌ها و راه‌های اشتراک خودرو به اجرا گذاشته است.

بر اساس گزارش بی بی سی، جنرال موتورز قصد دارد یک برنامه شهری وسیع را در سال ۲۰۱۶ در آمریکا اجرا کند با اینهمه این خودروساز شهر مورد نظر را مشخص نکرده است.

شمار رو به رشد از افرادی وجود دارند که ترجیح می‌دهند به جای مالکیت خودرو، با پرداخت هزینه ای از آن استفاده کنند. اگر بازار اشتراک خودرو رشد کند، پتانسیل درآمد بالایی خواهد داشت.

جنرال موتورز همچنین در پی بحران رسوایی تقلب فولکس واگن که احتمال تشدید مقررات اروپا را مطرح کرده است، به نگرانیهای سرمایه گذاران درباره خودروهای دیزلی پاسخ داد. مدیران این شرکت اعلام کردند آماده اند تضمین کنند خودروهای دیزلی این شرکت طبق استانداردهای سخت گیرانه‌تر خواهند بود و از این رو قوانین جدید مربوط به استانداردهای آلایندگی تاثیری بر هزینه‌ها نخواهد داشت.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا