معاون فرهنگی ، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان یزد با طراحی جشنواره سه دقیقه با ورزش ، مبدع یک حرکت فرهنگی خوب و ظرفیتی جدید در عرصه ورزش کشور شده است.

 دکتر "عبدالحمید احمدی" هشتم آذرماه در دومین نشست شورای عالی ورزش استان یزد که در سالن حمیدیا استانداری یزد به منظور رونمایی از پوستر و فراخوان جشنواره ملی سه دقیقه با ورزش برگزار شد، شهر و استان یزد را یک شهر و استان فرهنگی خواند که در قالب این جشنواره، مبدع یک حرکت فرهنگی خوب و ظرفیتی جدید در عرصه ورزش کشور شده است.

وی با طرح این سئوال که با وجود رسانه‌های متعدد در اختیار ورزش، چه لزومی برای تبلیغات بیشتر در امر ورزش در کشور احساس می‌شود، گفت: هنوز با نقطه‌ی مطلوب فرهنگ‌سازی در ورزش راه قالب توجهی را پیش رو داریم و نیاز است تا همچنان در جامعه به تبلیغ و ترویج ورزش هم در بعد ایجاد انگیزه ورزش کردن در بین مردم و هم برای ارتقای ارزش‌های معنوی و فرهنگی و اخلاقی ورزش بپردازیم.

وی در این باره تصریح کرد: امروز شیوع بیماری‌های مرتبط با کم‌تحرکی در جامعه، هشدارهای خوبی برای ما نیست و همه مسئولیت داریم تا جامعه را به ورزش و تحرک بدنی برای تامین سلامت خود ترغیب کنیم و امیدواریم این جشنواره کمک کند تا همه اقشار را با ورزش مانوس کنیم.

احمدی همچنین تاکید کرد: در حالی که روزگاری ورزش کردن را برای کودکان و نوجوانان که به اقتضای سن‌شان پرتحرک هستند، توصیه نمی‌کردیم ولی امروز به جد نیازمند تبلیغ ورزش در بین این قشر نیز هستیم چرا که اضافه وزن و چاقی این سنین را نیز در معرض خطر قرار داده است.

وی با تاکید بر ارتقای ارزش‌های معنوی و فرهنگی در فضاهای ورزشی کشور، اظهار کرد: متاسفانه امروزه غلبه نتیجه‌گرایی در ورزش گاهاً روح ورزش را با آفت‌هایی مواجه کرده است و امیدواریم برگزاری این جشنواره، ورزش پاک و معنوی را بیشتر تبلیغ کند و با بهره‌مندی از ظرفیت‌های هنر در بحث ترویج و تبلیغ ورزش و توسعه ابعاد معنوی و اخلاقی ورزش گام‌های موثری برداشته شود.

معاون وزیر ورزش با تاکید بر این که توفیق در موضوعات فرهنگی نیازمند شکل‌گیری هم‌افزایی و تعامل واقعی است، به حمایت‌های خوب دستگاه‌های استان یزد در برگزاری این جشنواره ملی اشاره و ابراز امیدواری کرد که گام نخست در برگزاری این جشنواره محکم و استوار برداشته شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا