دهقاني زاده خبرنگار يزد فردا از مهريز" با حضور فرماندار ،شهردار ،فرماندهي ناحيه مقاومت، بخشدار،مدير تعاون كارو  رفاه اجتماعي،اعضاي شوراي اسلامي شهر،مديريت شركت عمران شهرك صنعتي و جمعي از مسئولان شهرستان مهريز و مديران شركتهاي تعاوني در روز شنبه مورخ 7/9/94  در محل فرمانداري مهريز برگزار شد.

 در ابتداي جلسه رستگاري فرماندار مهريز  مطالبي پيرامون اهداف برگزاري اين جلسه و اهميت موضوع اشتغال در شهرستان و همچنين مشكلات واحدها ي صنعتي در راستاي اخذ تسهيلات عنوان نمود.

 در ادامه زارع مديريت اداره تعاون كار و رفاه اجتماعي ضمن تشكر و خوش آمدگويي به اعضاي حاضر اظهار داشت: آنچه در حال حاضر بايد به آن توجه نمود ايجاد اشتغال پايدار ، ارتقاي فرهنگ كار و مبارزه با بيكاري مي باشد. وي در خصوص اقدامات انجام شده در سال 93 مبني بر انجام تعهدات اشتغال شهرستان بالغ بر تعداد 1087 نفر اشتغال پيش بيني شده در سامانه رصد  و برگزاري جلسات مختلف با صندوق كارآفريني اميد ، استفاده از ظرفيتهاي نهاد رياست جمهوري جهت راه اندازي طرحهاي توليدي و توزيعي در مناطق محروم، برگزاري جلسه با ناحيه مقاومت بسيج در  راستاي تفاهم نامه منعقده طرحهاي اقتصاد مقاومتي در سال 94 توضيحاتي را ارائه نمود.

در ادامه خانم آيت اللهي مديريت كار آفريني و اشتغال استان ضمن تشريح وضعيت فعلي و تصميمات دولت تدبير و اميد جهت رونق بخشيدن به اقتصاد كشور با  اتكاء به سرمايه هاي داخلي، گزارش مفصلي در رابطه با منابع اعتباري  استان در بخشهاي كشاورزي، تسهيلات اقتصاد مقاومتي ناحيه مقاومت بسيج ، مشاغل خانگي در دو بخش پشتيبان و مستقل و اعتبارات نهاد رياست جمهوري در رابطه با مناطق محروم ، صندوق كار آرفريني اميد با اولويت پرداخت به شركتهاي تعاوني  مطالبي را ارئه و در ادامه عمده مشكل استان را مهاجرت نخبگان به خارج  از استان و و رود كارگران ساده و غيربومي بيان نمود.

وي خواستار توانمند سازي نيروهاي بومي استان و تقويت گشت مشترك شهرستان مبني بر عدم اشتغال اتباع بيگانه غيرمجاز شد، و به كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد جهت بررسي مشكلات شركتها ي مشكل دار با محوريت فرمانداري و اداره صنعت معدن و تجارت اشاره نمود.

سپس خانم مهدوي سرپرست صندوق كار آفريني و اميد استان توضيحاتي در خصوص منابع اعتباري صندوق در دو بخش اشتغال و ازدواج بيان نمود . وي ضمن اشاره به  سهميه تسهيلات شهرستان مهريز در بخش اشتغال اعلام نمود تاكنون مبلغ 7 ميليارد ريال به اين بخش پرداخت و 5 ميليارد ريال در شرف پرداخت مي باشد و افرادي كه تاكنون موفق به اخذ تسهيلات مصوب نگرديده اند بعلت نداشتن ضمانت كافي در ارائه وثيقه ، چك برگشتي و بدهيهاي معوق بانكي مي باشد.وي با بيان اينكه تسهيلات صندوق علاوه بر بخش توليدي و اشتغال و ازدواج اخيراً بر اساس تفاهم نامه منعقده با ارگانهاي مربوطه بمنظور حمايت از فروش محصولات داخلي به افرادي كه موفق به اخذ نمايندگي و يا برند محصولات داخلي خاصي بشوند تا مبلغ 100 ميليون تومان بصورت قرض الحسنه پرداخت مي گردد.علاوه بر اين تسهيلات ديگري در قالب طرح اميد تا سقف 150 ميليون ريال با نرخ 4% جهت كمك به اصناف پرداخت مي گردد.

درادامه سرهنگ زارع فرمانده ناحيه مقاومت بسيج شهرستان شرايط و مدارك مورد نياز تسهيلات اقتصاد مقاومتي در بخشهاي ايجادي ، احيايي و صنايع تبديلي به واجدين شرايط را اعلام نمود. وي به پرداخت مبلغ 12 ميليارد تومان به شركتهاي مشكل دار شهرستان در سال گذشته و جاري و ايجاد اشتغال پايدار 350 نفر اشاره نمود.

سپس آقايي رئيس اداره تشكيل تعاوني هاي استان در خصوص فرآيند تشكيل و مزاياي شركتهاي تعاوني توسعه عمران شهرستان  و همكاري همه جانبه دستگاههاي اجرايي مربوطه مطالبي را ايراد نمود.

در پايان  هر يك از دستگاههاي اجرايي در خصوص مطالب مطرح شده  نقطه نظرات خود را مطرح نمودند. و موارد ذيل مصوب گرديد:

مصوب گرديد به منظور راه اندازي طرحهاي مشاركتي و غير مشاركتي رياست جمهوري در روستاها اطلاع رساني  از طريق دستگاههاي اجرايي انجام پذيرد.

مقرر گرديد متقاضيان واجد الشرايط به منظور استفاده از تسهيلات خود اشتغالي، طرحهاي پشتيبان مشاغل خانگي از طريق دستگاههاي اجرايي به صندوق كارآفريني اميد شهرستان  راهنمايي گردند.

در راستاي استفاده از تسهيلات اقتصاد مقاومتي مصوب گرديد متقاضيان واجد الشرايط از طريق دستگاههاي اجرايي به حوزه مقاومت بسيج شهرستان راهنمايي شوند.

مقرر گرديد جلسات متعددي جهت تشكيل شركت تعاوني توسعه عمران شهرستان از طريق اداره تعاون كار و رفاه اجتماعي تا انتخاب هيئت موسس صورت پذيرد.

مصوب گرديد دستگاههاي اجرايي در خصوص جذب تسهيلات در سال جاري اقدام و گزارشي در جلسه بعد ارائه نمايند.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا