پایگاه خبری یزدفردا "استاندار کربلای معلی تاکید کرد هر چند شمار زیادی از زائران ایرانی به صورت غیر قانونی(بدون داشتن روادید) وارد شده اند، ولی آنها زائر امام حسین(ع) هستند و هرگز آنها را جریمه و بازخواست نمی کنیم.

به گزارش واحد دریافت خبر پایگاه خبری یزدفردا " عقیل الطریحی اعلام کرد: شمار زیادی از زائران ایرانی به صورت غیر قانونی(نداشتن روادید) وارد استان شده اند، ولی ما به عنوان دولت محلی هرگز هیچ مجازات و جریمه ای را علیه آنها اعمال نخواهیم کرد، زیرا آنها به عنوان زائر امام حسین(ع) وارد شده اند.

الطریحی اظهار داشت: مسئله ورود غیر قانونی زائران ایرانی به عراق، از اختیارات دولت مرکزی است تا به آن رسیدگی کند، ولی ما به عنوان دولت محلی در این زمینه به تماس با وزارت کشور ادامه می دهیم تا مسئله ورود تعداد زیادی از زائران را که به صورت غیر قانونی وارد شده ایم مورد رسیدگی قرار دهیم.

عضو شورای استان کربلا تاکید کرد: این زائران در حال زائر سیدالشهداء(ع) هستند و ما هرگز ورود غیر قانونی آنها را مستوجب مجازات و جریمه نمی دانیم، بلکه این کار باید ساماندهی شود و در مسیر درستی که متناسب با زیارت باشد، قرار گیرد.

استاندار کربلای معلی دریافت هرگونه مبلغی از دولت فدرال را تکذیب کرد و گفت: ما خواستار ۱۰ میلیارد دینار برای زیارت اربعین شده بودیم در حالی که آنها سه میلیارد دینار اختصاص داده اند ولی هنوز این مبلغ را دریافت نکرده ایم.

وزارت خارجه عراق: بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار رواید برای زائران ایرانی صادر شد

الغدپرس هم به نقل از وزارت خارجه عراق گزارش داد وزارت خارجه عراق بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار روادید برای زائران ایرانی صادر کرده است که این تعداد از طریق ۱۵ دفتر و نمایندگی در مناطق مختلف ایران صادر شده است.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی حج
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا