یزدفردا "محسن  اختياري"دست  در دست  هم  دهیم  به  مهر                میهن  خویش  را  كنیم  آباد

به یاد بزرگ مردانی كه قلبشان صادقانه برای سرزمینشان می تپید و همتشان خالصانه مایه بركت وآبادانی بود .

پیشرفت و آبادانی هر منطقه در گرو عوامل متعددی است كه یكی از این عوامل شرایط و استعدادهای موجود در هر منطقه است . اگر مناطقی مانند شمال ایران به دلیل وجود آب و هوای مساعد مستعد كشاورزیست یا جنوب ایران به دلیل وجود ذخایر نفت و گاز مستعد توسعه در صنایع وابسته آن است ، بسیاری كارشناسان مناطق مركزی كشور را به دلیل كمبود منابع آبی و برخی دلایل دیگر مستعد توسعه صنعت می دانند ؛ و در این راستا هیچ تردیدی نخواهد بود كه شهرستان طبس به دلیل برخورداری از بزرگترین منابع و ذخایر ذغالسنگ كشور مساعدترین زمینه را برای احداث و گسترش صنایع وابسته به آن دارد .

اگر چه شهرستان طبس به دلیل مهجوری و دور بودن از بسیاری مراكز استانها ، در تمامی این سالها مورد غفلت واقع گردیده و نسبت به بسیاری مناطق دیگر گرد محرومیت برچهره كل شهرستان نشسته است ، ولیكن احداث برخی زیرساختهای لازم مانند راه آهن در سالهای اخیر این امیدواری را ایجاد نموده است تا در ادامه راه مردانی همچون شكیبی با همت راستین فرزندان این خطه پرافتخار كه داعیه خدمت خالصانه دارند شاهد شكوفایی هر چه بیشتر و تحولات اساسی در كل منطقه باشیم .

وجود بزرگترین ذخایر ذغالسنگ كشور در حوزه جغرافیایی طبس به اضافه یكی از اصلیترین زیرساختهای لازم یعنی راه آهن زمینه را كاملا برای توسعه صنایع وابسته مهیا ساخته است و تنها چیزی كه در این میان لازمست ، همت ، همدلی و همزبانی است .

احداث نیروگاه حرارتی و كارخانه كك نمودی از این اقدامات است كه اگر چه سنگ بنای اولیه آن با همت و تلاش مردانی دلسوز كه اكنون فقط یاد و خاطره ای نیك از ایشان به یادگار مانده استوار گردید ، ولیكن اكنون برهمه ماست تا هر یك در جایگاه خویش همت نماییم تا این مهم را به سرانجام برسانیم .   

كك  یكی از فراورده های كربنی حاصله از نوع خاصی از ذغالسنگ است كه با خلوص و درصد بالای كربن بعنوان ماده اولیه در بسیاری صنایع كاربرد دارد كه از جمله این صنایع می توان به صنایع تولید فولاد نام برد . از آنجاییكه میزان تولید و مصرف فولاد یكی از اصلیترین شاخصهای سنجش میزان توسعه یافتگی كشورهاست و با توجه به نقش و كاربرد اساسی  كك  در فرایند تولید فولاد ، به سهولت می توان به اهمیت این ماده پركاربرد پی برد . احداث كارخانه  كك  در حوزه شهرستان طبس و در مجاورت بزرگترین ذخایر ذغالسنگ كشور ، علاوه بر صرفه های اقتصادی بسیار قابل ملاحظه برای كل كشور در راستای تامین منافع ملی ، می تواند نقش سازنده ای در اقتصاد منطقه و بویژه حل مشكل بیكاری جوانان ایفا نماید . جدای از موضوع مهم اشتغال مستقیم نیروهای متخصص و غیر متخصص ، كاربریها و صنایع متعدد دیگری همچون حمل و نقل نیز بصورت غیرمستقیم فعال گردیده و از بركت وجود چنین صنایعی بهره مند خواهند شد .

اما در تمامی این مباحث و فرایندها نكاتی قابل تامل است كه اگر مد نظر قرار گیرد كمك بسیاری به پیشبرد اهداف پیش رو خواهد نمود . انتخاب شعار هوشمندانه همدلی و همزبانی از جانب مقام معظم رهبری چراغ راهی است كه تكلیف را برهمگان روشن نموده و در این مبحث نیز وجود اتحاد و همدلی در میان تمامی مسئولین و نیروهای موثر در سطح شهرستان لازمه دستیابی به اهداف و نتایج روشن در آینده خواهد بود .

پیگیریهای دلسوزانه و مجدانه در جهت گسترش و توسعه كارخانه كك و دیگر صنایع وابسته در سایه اتحاد و همدلی از دیگر مواردیست كه می بایست مورد نظر قرار گیرد تا چشم اندازی روشن برای منطقه و شهرستان به ارمغان بیاورد .

و سرانجام گزینش و بكارگیری نیروهای بومی ، یكی از مهمترین مواردیست كه تمامی مردم شهرستان انتظار آنرا دارند و لازمست مورد نظر قرار گیرد چرا كه استفاده از نیروهای بومی و محلی علاوه بر حل مشكل بزرگ بیكاری كه خود می تواند مقدمه ای برای حل بسیاری معضلات دیگر باشد ، مزایای بسیار دیگری نیز در بر خواهد داشت كه در این مختصر مجال بحث آن نمیباشد .

و در نهایت امید است با تلاش و پشتكار و پیگیریهای تمامی اقشار و بویژه مسئولین امر روز به روز شاهد گسترش و پویایی و توسعه صنایعی از این دست باشیم تا در سایه عنایات خداوندی آینده ای روشن و درخشان برای سرزمین زرخیز طبس رقم بزنیم .


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

وزارت رهنگ و ارشاد اسلامی

پروانه انتشارپایگاه خبری "یزدفردا"
به موجب ماده 13 قانون مطبوعات

مصوب 1364/12/28مجلس شورای اسلامی
پروانه انتشار پایگاه خبری "یزدفردا "

در زمینه " اقتصادی،سیاسی"

به زبان "فارسی"

به شماره

ثبت "76093"

صادر گردید .

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

محتویات این صفحه را به زبان  مورد نظر خود ترجمه کنید

This page is translated into your language 

 



  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارش ها ومسنندات خبری شماست.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا