هوالمحبوب
به کجا چنین هراسان...
یزدفرد ا -علی  زارعی :از قدیم الایام رسم و ورد زبان ها این بوده که حجاب مال خانم هاست و این امر شاید برای سال ها قبل به واقعیت نزدیک تر بود. ولی این روزها با دیدن سر و وضع بعضی آقایون عرق شرم بر روی هر شهروندی          می نشیند.
چیزی که جدیداً در نوع پوشش آقایان باب شده است و متاسفانه برخورد جدی هم از سوی مسئولین با آن    نمی شود تی شرت های بسیار کوتاه است که به زور و ضرب و کشیدن به زحمت تا روی ناف می رسد و بدن کاملاً مشخص است. از سوی دیگر لباس های زیر مارک دار که در زیر این تی شرت های کوتاه خودنمایی     می کند خود حدیث دردناک دیگریست.
شاید خیلی از شما نیز چون نگارنده بارها و بارها با این نوع پوشش مواجه شده اید. چند روز پیش بود که در یکی از اتوبوس های خط واحد با پوششی بسیار آزار دهنده مواجه شدم. آقای محترمی تی شرت بسیار چسبان و کوتاهی پوشیده بود  و میله وسط اتوبوس را چسبیده بود. با هر حرکت و تکان اتوبوس تی شرت وی بالا و بالاتر می رفت و فضای بیشتری از شکم و پشت ایشان مقابل چشم های حیران مسافران دیده می شد. حالا لباس زیر و زیرتر! ایشان به کنار که حتی  نگارش آن دور از شرم و حیا است. نمی دانم این نوع پوشش معرف و نماینده چیست؟
به هر حال مدت هاست گوش همه از ذکر دلایل فرهنگی و غیر فرهنگی این نوع رفتارها پر شده است. کسی هم با مد و لباس زیبا مشکلی ندارد. اما نگارنده دو  را خالی از لطف نمی داند:
1- به راستی نقش خانواده ها در فرهنگ سازی و پیشگیری از چنین رفتارهایی چیست؟
2- نقش کلیدی دوران کودکی و کودکستان ها و مدارس را فراموش نکنیم.
هیچ درختی یک شبه کج نمی شود. مگر اینکه طوفان شدیدی آمده باشد که در آن صورت هم کج نخواهد شد، بلکه می شکند...
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا