استاندار یزد:آیندۀ فرزندان ایران در گروی آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی دانشگاه فرهنگیان است

 نخستین جلسه هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان استان با حضور استاندار یزد، نمایندۀ مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، قائم مقام دانشگاه فرهنگیان کشور، مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد و دیگر اعضای این هیئت امنا در سالن اجتماعات آموزش و پرورش استان برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان به‌عنوان دانشگاهی ویژه که بازار مشخص و تولید سفارشی دارد، در حال فعالیت است این پرسش را مطرح کرد که دانشگاه فرهنگیان چگونه می‌تواند نقش مؤثری در توسعۀ آموزش و پرورش استان داشته باشد؟

"سیدمحمد میرمحمدی" بیان کرد: نباید از روند رو به رشد علم و تکنولوژی غافل شد، باید توجه داشت که شرایط در حال تغییر است و باید به‌گونه‌ای عمل کرد که دانشگاه‌ها از نظر ظرفیت دانشجو تعادل داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه استخدام و تأمین امنیتی شغلی امری پسندیده و قابل توجه است، ادامه داد: برخورداری دانشجویان فرهنگیان از مزایای استخدامی این دیدگاه را ایجاب می‌کند که دانشجویان هر ساله ارزیابی شوند و این ارزیابی در شرایط پذیرش آنان نیز درج و به آن عمل شود.

عالی ترین مقام اجرائی استان با توجه به درخواست‌ رؤسای پردیس خواهران و برادران دانشگاه فرهنگیان مبنی بر کمبود هیئت علمی در این دانشگاه‌ها گفت: نبود هیئت علمی در دانشگاه‌ها ضعف بزرگی است و اهمیت این موضوع در دانشگاه فرهنگیان نمود بیشتری دارد و باید از بهترین استادان دانشگاهی استفاده شود تا از پایه دچار تهدید نشویم.

میرمحمدی افزود: اگر استان یزد با کمبود ظرفیت مواجه است باید بتوان آن را جبران کرد و در این‌باره دانشگاه فرهنگیان می‌تواند طبق تفاهم‌نامۀ خود با دانشگاه‌های دیگر از اساتید مدعو آن دانشگاه‌ها استفاده کند.

استاندار یزد در پایان سخنان خود با بیان این اعتقاد که تقویت مراکز علمی تقویت سلامت اجتماعی را در پی خواهد داشت، تأکید کرد: دانشگاه فرهنگیان تأمین منابع مالی را به جدّیت دنبال کند زیرا نامطمئنی از منابع مالی مانع از برنامه‌ریزی مدون خواهد شد، بی‌گمان این رویکرد در کیفیت تربیت معلمان نیز تأثیرگذار خواهد بود و ممکن است آینده تحصیلی فرزندان این کشور را هم تحت الشعاع قرار ‌دهد.

 

دانشگاه فرهنگیان یزد جزو دانشگاه‌های برتر فرهنگیان کشو

قائم مقام دانشگاه فرهنگیان کشور در این نشست با بیان اینکه استان یزد از نظر شاخص‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزای در کشور پیشرو است، گفت: وضعیت دانشگاه فرهنگیان در کشور تأمل برانگیز است زیرا دائمأ با فراز و نشیب‌هایی روبه‌رو بوده است.

«تاجیک اسماعیلی» افزود: 98 مرکز با عنوان دانشگاه تربیت معلم با دانشگاه فرهنگیان تجمیع شده‌اند و این دانشگاه راه طولانی دارد و نیاز به توجه بسیار می‌طلبد.

 وی بیان کرد: در یزد مرکز تابعه وجود ندارد و دو مرکز وجود دارد که به نظر می‌رسد پردیس خواهران نیاز به توجه ویژه‌ای دارد زیرا وجود دانشگاه فرهنگیان به‌طور شبانه‌روزی نیاز به ایجاد تعاملات میان ‌استانی دارد.

گفتنی است در این جلسه گزارشی از سوی سرپرست دانشگاه فرهنگیان یزد ارائه شد و سیاستها و برنامه‌های کلی دانشگاه فرهنگیان توسط قائم مقام دانشگاه فرهنگیان کشور بیان شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا