مدیرکل مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی وزارت آموزش و پرورش : رویکرد اصلی وزارت آموزش و پرورش توسعه ضابطه مند کمی و کیفی مدارس و مراکز غیر دولتی است.

نشست هیات نظارت برمدارس و مراکز غیر دولتی استان با حضور مدیرکل مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی وزارت آموزش و پرورش، نماینده مردم یزد واشکذر درمجلس شورای اسلامی ، مدیرکل آموزش وپرورش استان وسایر اعضا در سالن کنفرانس پژوهشکده تعلیم وتربیت استان یزد برگزارشد

دراین نشست مدیرکل مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی وزارت آموزش و پرورش از تحصیل یک میلیون و 500 هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی خبر داد و گفت: این تعداد 11 درصد جمعیت دانش آموزی کشور را شامل می شود.

"سید حسن مسعودی " این تعداد دانش آموز در 14 هزار و 500 مدرسه غیر دولتی در مقاطع ابتدایی ، دوره متوسطه اول و دوم تحصیل می کنند.

وی اظهار کرد: رویکرد اصلی وزارت آموزش و پرورش توسعه ضابطه مند کمی و کیفی مدارس و مراکز غیر دولتی است.

مسعودی در ادامه تعداد آموزشگاههای علمی آزاد در کشور را 12 هزار مورد بیان و خاطر نشان کرد: چهار درصد این آموزشگاهها در یزد است.

وی با بیان اینکه همچنین 2درصدمراکز زبان خارجی کشور در استان یزد ایجاد شده است افزود: این استان رتبه هشتم آموزشگاههای علمی کشور را داراست.

مدیرکل مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت : همچنین 2.5 درصد جمعیت دانش آموزی دختر و سه درصد پسر استان یزد از خدمات آموزشگاههای علمی بهره می گیرند.

وی با بیان اینکه موسسان مراکز و مدارس غیردولتی افراد فرهیخته ای هستند افزود: 90 درصد موسسان این مراکز در آموزش و پرورش شاغل بودند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا