یزدفردا:رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان يزد، تسهيلات اختصاص يافته به اين استان را از محل صندوق نوآوري و شكوفايي ناكافي توصيف كرد.

 

به گزارش روابط عمومي سازمان، حميدرضا نصيري زاده ظهر امروز در جلسه كارگروه توسعه اقتصاد دانش بنيان از مجموعه كارگروه هاي ذيل ستاد راهبري و مديريت اقتصاد مقاومتي استان يزد كه در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد، با اشاره به اينكه اين سازمان سال گذشته با تصويب شوراي برنامه ريزي و توسعه، 50 ميليارد ريال از اعتبارات استاني را به كمك هاي فني اعتباري اختصاص داد، تصريح كرد: اين اقدام با هدف كمك به رونق كسب و كار و همچنين توجه به شركت هاي دانش مبنا صورت گرفت.

وي افزود: سازمان اين اعتبار را براي كمك غيرمستقيم به شركت ها و طرح هاي گردشگري درنظر گرفت تا آنها بتوانند يارانه سود تسهيلات خود را از اين طريق دريافت نمايند.

دبير شوراي برنامه ريزي و توسعه استان با بيان اينكه اين انتظار از صندوق نوآوري و شكوفايي وجود دارد تا حداقل 10 برابر اعتبار استاني اختصاص داده شده به اين امر، تسهيلات به شركت هاي متقاضي استان اعطا نمايد.

نصيري زاده همچنين تسريع در روند كارشناسي ها و اعتماد به كارشناسي استانها را توسط صندوق خواستار شد و گفت: كل تسهيلات اختصاص داده شده به شركت هاي دانش بنيان در محل مورد نظر صرف شده است.

وي در عين حال، قيمت رقابتي را يكي از مشكلات پيش روي شركت هاي دانش بنيان توصيف كرد و گفت: "قيمت" در بومي سازي فناوري هاي نوين و صادرات فناوري ها نقش كليدي دارد.

معاون تسهيلات و تجاري‌سازي صندوق نوآوري و شكوفايي كشور نيز در اين نشست اعلام كرد: 2هزار و 700 شركت دانش بنيان در كشور وجود دارد كه از اين تعداد هزار و 500 شركت نوپا، 200 شركت صنعتي داراي فعاليت دانش بنيان و مابقي شركت هاي توليد كننده خدمات دانش بنيان هستند.

حميدرضا شاهوردي افزود: در سه سال گذشته بالغ بر 2 هزار درخواست به صندوق ارسال شده كه از اين تعداد 1640 طرح مورد پذيرش قرار گرفته و به ميزان 953 ميليارد تومان مصوبه صادر شده است.

وي افزود: براي اجرايي شدن اين طرح ها 700 ميليارد تومان در مرحله انعقاد قرارداد است و 400 ميليارد تومان نيز پرداخت شده است.

معاون صندوق نوآوري و شكوفايي درخصوص سرمايه صندوق هم توضيح داد كه دولت در سه سال گذشته 1500 ميليارد تومان سرمايه به اين صندوق تزريق كرده است و صندوق از سال 92 به نوعي احياء شده است.

شاهوردي درخصوص سهم استان يزد از تسهيلات صندوق هم اشاره كرد كه 51 درخواست از 58 شركت مورد تاييد قرار گرفته كه براي اجرايي شدن اين ايده ها بالغ بر 15 ميليارد تومان مصوبه صادر شده و استان يزد جايگاه نهم را در ميان استانها داراست.

دربخش ديگري از اين نشست دو طرح دانش بنيان با عنوان "طرح ديسپاچينگ نوين و هوشمندسازي شبكه توزيع" و " كاهش آفات گلخانه اي با كمك عوامل بيولوژيكي" ارئه شد.

گفتني است اين سومين نشست كارگروه توسعه اقتصاد دانش بنيان بود كه جلسات آن به رياست اداره كل صنعت، معدن و تجارت و دبيري پارك علم و فناوري استان برگزار مي شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا