سرپرست فرمانداري بافق در نشست هم انديشي دهياران روستاهاي بخش مركزي بافق از دهياران به عنوان نوك پيكان خدمت رساني ياد كرد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق؛ نشست هم انديشي دهياران روستاهاي بخش مركزي شهرستان با حضور سرپرست فرمانداري، بخشدار مركزي و جمعي از روساي ادارات و دهياران بخش مركزي بافق برگزار شد.

سرپرست فرمانداري بافق در اين نشست خطاب به دهياران گفت: شما دهياران نوك پيكان خدمت‌رساني هستيد، از اين رو ما بايد با يك برنامه‌ريزي صحيح، خدمتگزاران خوبي براي مردم بوده و با حركت جدي خود الگويي براي شهرستان‌ها و ساير نقاط كشور باشيم.

محمد زاده رحماني با اشاره به فعاليت دو ماهه فرمانداري و بخشداري در حوزه روستاهاي بخش مركزي، از آسفالت راه دسترسي دو روستاي هنسك و جوزي خبر داد و خاطر نشان كرد:با توجه به مساعدت قير توسط مشاور وزير راه و شهرسازي، راه هاي روستايي كه عمليات زير سازي آن انجام شده در قالب راه هاي مشاركتي آسفالت خواهد شد.

وي همچنين به ديدار با مدير كل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان يزد اشاره كرد و گفت: اگر بناي ميراثي در روستاي شما وجود دارد اعلام نماييد تا با مصالحي كه ميراث در اختيار مي گذارد آثار موجود مرمت و ثبت شود.

زاده رحماني در پايان رضايت مندي مردم نسبت به عملكرد دهياران را نشان از عملكرد خوب و قابل قبول دهيار عنوان كرد و گفت: كسب رضايت مردم، رضايت پروردگار را به دنبال دارد.

بخشدار مركزي بافق همچنين در اين نشست از احداث دو زمين چمن مصنوعي در 2 روستاي بخش مركزي خبر داد و گفت: با پيگيري هاي بعمل آمده 2 زمين چمن مصنوعي يكي در روستاي مباركه از توابع دهستان مباركه و ديگري در روستاي شيطور از توابع دهستان سبزدشت احداث خواهد شد.

محمد رضا فتاحي بافقي استفاده از توانمندي و امكانات شركت تعاوني دهياري هاي بخش مركزي در جهت ارتقاء خدمت رساني به مردم را مورد تاكيد قرار داد و افزود: دهياران روستاها مي تواند با همراهي و مشاركت شركت تعاوني دهياري هاي بخش مركزي مي توانند زمينه توسعه پايدار در روستاها را رقم بزنند.

در ادامه اين نشست مسئول كميته امداد امام خميني(ره) بافق در خصوص راه اندازي شوراي زكات در روستاها گفت: بيشترين زكات واجب به روستاهاي ما تعلق مي گيرد كه اين نهاد با جمع آوري زكات معادل همان مقدار به نيازمندان روستا كمك و مساعدت مي كند.

سرپرست ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي بافق نيز از راه اندازي اقامتگاه هاي بوم گردي در روستاهاي هدف گردشگري خبر داد و گفت: 2 اقامتگاه بوم گردي در روستاهاي قطرم و شادكام در دهه فجر به بهره برداري مي رسد.

ليلي رنجبر همچنين زيبا سازي و مرمت معابر روستاهاي گردشگري را با بافت سنتي روستا مورد تاكيد قرار داد و افزود: بايد در ساخت و سازهاي جديد استفاده از مصالح مدرن كمتر استفاده شود.

پايان بخش اين نشست برنامه ريزي و هماهنگي در خصوص اجراي برنامه هاي ايام الله دهه فجر بود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا