مدیرکل دفتر امور بانوان و خانوادۀ استانداري يزد در نشست مشاوران امور بانوان فرمانداران استان، گفت: لازم است در کنار تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران و آرمانهای انقلاب اسلامی، زنان تاثیرگذار در پیروزی انقلاب نیز به نسل نوجوان و جوان معرفی شوند.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، پیش از ظهر شنبه دوم بهمن ماه نشست مشاوران امور بانوان فرمانداران استان يزد با موضوع برنامه ريزي براي ايام الله دهه فجر در دفتر امور بانوان و خانواده استانداري برگزار شد.
«رقيه كرمانيان» در این نشست ضمن تسلیت جان باختن تعدادی از آتش نشانان و هم‌وطنان در حادثۀ آتش سوزي ساختمان پلاسكو تهران بیان کرد: اين حادثه علاوه بر تبعات عمراني و مالي كه در برداشت تبعات اجتماعي و فرهنگي نيز دارد و نشان داد عدم توجه برخی از مردم به هشدارها براي خروج از ساختمان پلاسکو خود موجب خطر هاي مضاعف در اين حادثه شد.
وي براي برگزاري برنامه هاي ایام الله دهه فجر در امور بانوان و خانواده بر شاد بودن و مردمي بودن برنامه ها تاكيد كرد و ادامه داد: برنامه ها بايد جنبه عمومي داشته باشند؛ علاوه بر شهرها در روستاها هم برگزار شود و خود مردم در برنامه های سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي مشارکت داشته باشند.
کرمانیان معرفي زنان تاثيرگذار در پيروزي انقلاب اسلامی مانند «مرضيه حديدچي» معروف به دبّاغ به نسل جوان را خواستار شد و افزود: لازم است در ايام الله دهه فجر يكي از شهرستان ها همايشي را براي شناساندن شخصیت و مبارزات ایشان براي بانوان و جوانان استان داشته باشد.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانوادۀ استانداري در ادامه به امور مربوط به كودك و نوجوان اشاره كرد و گفت: رسيدگي به اين امور به دفتر بانوان و خانواده استانداري واگذار شده است و مشاوران فرمانداران در امور بانوان بايد در سطح استان در خصوص حقوق كودك، تحصيل، مراكز نگهداري از كودكان بي سرپرست نظارت های لازم را انجام و به دفتر امور بانوان استانداري گزارش دهند.
كرمانيان در پایان سخنان خود درباره ارائه تسهیلات صندوق کارآفرینی امید به بانوان گفت: این صندوق به طرح هاي بانوان كارآفرين وام هاي كم بهره اختصاص مي دهد كه بايد طرح های شاخص در این رابطه شناسايي و معرفي شوند.
گفتنی است در اين نشست مشاوران فرمانداران در امور بانوان برنامه هاي ایام الله دهه فجر امسال در شهرستانهای استان را اعلام کردند و درباره آنها هم اندیشی و برنامه ريزي شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا