سرپرست فرمانداری خاتم در دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان در سال جاری، بر مشارکت بیشتر خیران در امر کتابخانه‌سازی تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، محمد محمودی، سرپرست فرمانداری خاتم در این جلسه دسترسی تمام شهروندان به کتاب را مهم دانست و خاطرنشان کرد: شرایط باید به گونه‌ای فراهم شود تا مردم علاقه‌مند به مطالعه به راحتی بتوانند نیازهای مطالعاتی خود را در اختیار بگیرند.

وی بیان داشت: برخی فضاهای کتابخانه‌ای شهرستان به دلیل کمبود فضا و نداشتن امکانات کافی، امکان خدمت‌رسانی مطلوب به علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی را ندارند.

وی با تأکید بر مشارکت خیّران در امر کتابخانه‌سازی، خواستار اختصاص زمینی مناسب برای احداث کتابخانه‌ای مجهز در شهرستان از محل کمک‌های خیری شد.

محمد کاظمی‌نسب، بخشدار مرکزی هرات با تأکید بر اینکه گسترش فضای مجازی موجب کاهش سرانه مطالعه در کشور شده است، اظهار داشت: مسئولان ذیربط باید از طریق برنامه‌های فرهنگی متنوع و جذاب، کودکان و نوجوانان را به سمت کتاب و کتابخانه سوق دهند.

سیدعباس طباطبایی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خاتم نیز در این جلسه خلاصه‌ای از عملکرد اداره متبوع خود در شش ماهه  گذشته ارائه کرد و به تشریح برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان  در ایام  گرامیداشت دهه فجر پرداخت.

به گفته وی، برپایی دو نمایشگاه کتاب در کتابخانه‌های عمومی فاطمه الزهرا(س) کرخنگان و روستایی چاهک، برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان کتابخانه‌ای و مدرسه‌ای با محوریت کتاب‌های انقلاب اسلامی، جلسات قصه‌گویی و مسابقات نقاشی با موضوع انقلاب و دهه مبارک فجر، از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در ایام‌الله دهه فجر در کتابخانه‌های عمومی خاتم اجرا می‌شود.

این جلسه به ریاست سرپرست فرمانداری خاتم و با حضور اعضای انجمن در دفتر فرماندار برگزار شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا