نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه زمینه جذب تمام جوانان به مساجد فراهم شود، گفت: استکبار به دنبال کاستن اهمیت انقلاب در نزد جوانان است.
آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با اعضای دبیرخانه جشنواره ملی روح خدا و اعضای ستاد دهه فجر استان یزد، با اشاره به اینکه دشمن تمام تلاش خود را می‌کند که از اهمیت انقلاب بکاهد، اظهار داشت: باید حقیقت انقلاب و نیت‌های امام خمینی(ره) را برای مردم به ویژه جوانان بیان کنیم.
وی خاطرنشان کرد: زدودن طاغوت و آوردن ارزش‌های از جمله استقلال، عزت، سرافرازی و قدرت و امنیت مواردی است جوانان باید از آن اطلاع داشته باشند و به انقلاب افتخار کنند.
امام جمعه یزد گفت: درست است که در بعضی مواقع با گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی روبرو می‌شویم که به وسیله دشمن انجام می‌شود ولی امروز ایران در تمام جهان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
ناصری افزود: الان هر رییس جمهوری که می‌خواهد در هر کشوری رای کسب کند، در برنامه‌های تبلیغاتی خود از ایران صحبت می‌کند، در سازمان ملل هم اصل صحبت‌هایشان در ارتباط با ایران است و این نشان دهنده اهمیت‌های جایگاه و قدرت ایران در جهان است.
نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: مسائل و ارزش‌هایی از جمله نمازهای جمعه و حضور در مساجد باید مورد توجه ویژه برنامه‌های فرهنگی قرار گیرد و این مسائل را در بین جوانان بیش از پیش احیا کنیم.
وی تصریح کرد: اگر مساجد رونق پیدا کنند و هر مسجدی افراد محل خودش را زیرپوشش قرار دهد، در ارتباط با ترویج فرهنگ اسلامی خیلی موثر واقع می‌شود.
امام جمعه یزد ادامه داد: ائمه جماعت باید به صورت کامل برای مساجد وقت بگذارند و کار دیگری نداشته باشند یا اینکه اگر کاری هم دارند، به گونه‌ای باشد که بتوانند دو ساعت قبل و بعد از نماز در مسجد حضور داشته باشند و به ارتباط با مردم بپردازند.
ناصری ادامه داد: کانون‌های مساجد زمانی می‌توانند به خودبی اثرگذار باشند که بتوانند تمام جوانان محل را جذب خود کنند و مشارکت آنها را در مسائل مختلف داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه جلب مشارکت و حضور جوانان در کانون‌های مساجد به روش‌های مختلف امکان‌پذیر است، عنوان کرد: لازم است که مساجد آباد باشد و از رونق ویژه‌ای برخوردار باشد.
وی تصریح کرد: مساجد باید از جاذبیت، نظافت و آرامش ویژه‌ای برخوردار باشد تا مردم زمانی که در آن حضور پیدا می‌کنند، به مسجد علاقه پیدا کنند.
امام جمعه یزد با اشاره به اینکه اگر به مردم شخصیت بدهیم و احترام آنها را به صورت ویژه نگاه داریم ،حتما جذب مساجد می‌شوند، گفت: متاسفانه الان در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی چنین موضوعی مورد توجه قرار نمی‌گیرد.
ناصری ادامه داد: در صورتی که بهای ویژه‌ای به جوانان بدهیم، می‌توانیم آنها را از فضاهای مجازی و آسیب‌هایی که این فضاها برای آنها دارند دور کنیم و به این وسیله، زمینه تقویت کانون خانواده هم فراهم می‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا