رئیس بیمارستان گودرز در نشست خبری با اصحاب رسانه از بدهی 14 میلیاردی بیمه ها به این مرکز خبر داد .

به گزارش روابط عمومی بیمارستان موقوفه گودرز ، دکتر محمدرضا منتظری در این نشست به ارائه گزارشی از عملکرد بیمارستان موقوفه گودرز پرداخت و بیان داشت : بیمارستان از سال 1324 توسط خانواده مرحوم گودرز در استان ایجاد شده و از ابتدا فعالیت خود را با چهار بخش درمانی و 40 تخت بیمارستانی در مرکز یزد آغاز کرده است.

وی بخش‌های جراحی، داخلی،‌ زنان و اورژانس را بخش‌های آغازین بیمارستان گودرز در ابتدای فعالیت دانست و بیان کرد: اولین زایمان غیرطبیعی استان یزد در سال 1327 در این بیمارستان انجام شده است.

رییس بیمارستان با بیان این که مساحت این بیمارستان از بدو احداث دو هزار و 700 مترمربع بوده است، ‌ادامه داد: بیمارستان موقوفه گودرز در حال حاضر با مساحتی بالغ بر 20 هزار مترمربع زمین و 30 هزار متر مربع ساختمان در حال ارائه خدمات به متقاضیان است.

منتظری با اشاره به افزایش تعداد تخت‌های بیمارستان گودرز از 40 تخت به 220 تخت بیمارستانی در حال حاضر، گفت: بعد از گذشت بیش از 70 سال از قدمت این بیمارستان امروز، بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی کلیه، ریه، جراحی ترمیمی، گوارش، زنان و زایمان ، عفونی ، VIP اعصاب و روان ، غدد، جراحی عمومی ، انکولوژی، CCU ، ICU ، NICU و بخش دیالیز با 10 دستگاه، به این مجموع درمانی اضافه شده و در حال خدمت به بیماران بومی و غیر بومی هستند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که تمام هزینه‌های این مرکز به صورت یارانه‌ای محاسبه می‌شوند،‌ خاطرنشان کرد: به طور مثال در بخش دیالیز برای هر جلسه دیالیز حدود 200 هزار تومان یارانه پرداخت می‌شود.

وی انجام بیش از 27 هزار جلسه دیالیز برای بیماران متقاضی را از جمله اقدامات یارانه ای انجام شده در بیمارستان گودرز دانست و بیان کرد:‌ افزایش متقاضیان از نقاط مختلف شهر و استان یزد و استان های همجوار، نشانه رضایت‌مندی متقاضیان از ارائه خدمات این مرکز درمانی است.

دکترمنتظری در ادامه با اشاره به نقش خصوصی در ارائه خدمات درمانی در استان یزد، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در بخش بهداشت و درمان هیچ سود دنیوی ندارد و خیرین این امر فقط به برکات و منافع اخروی توجه کرده‌اند.

 

رییس بیمارستان با بیان این که نگهداری مراکز درمانی به هزینه‌های زیادی نیاز دارد، افزود: طی دو سال گذشته بیش از 10 میلیارد تومان برای بازسازی و مرمت بخش‌های مختلف بیمارستان موقوفه گودرز هزینه شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد قراداد بیمارستان با بیمه‌های‌پایه تصریح کرد: علی‌رغم این که شرکت‌های بیمه در زمان انعقاد قرارداد متعهد می‌شوند که حداکثر ظرف مدت دو ماه هزینه و طلب مراکز درمانی را پرداخت کنند ولی متأسفانه در بخش عمده‌ای از قرادادهای انجام شده بیش از یک سال از عدم پرداخت بیمه‌ها به بیمارستان گودرز گذشته است.

این مقام مسئول عدم پرداختی شرکت های بیمه به بیمارستان را یکی از مهمترین دغدغه های بیمارستان گودرز و دیگر مراکز درمانی شهر و استان عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر بیمارستان موقوفه گودرز بیش از 14 میلیارد تومان از بیمه‌های پایه و تکمیلی طلب دارد .

دکترمنتظری در مورد برنامه‌های توسعه‌ای بیمارستان گودرز خاطرنشان کرد: طرح جامع بیمارستان به منظور احداث بیمارستان جدید گودرز در مسیر یزد به تفت واقع در شهرک بیمارستانی استان از جمله اقدامات در دستور کار است.

رییس بیمارستان موقوفه گودرز در پایان با بیان این که توسعه و ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی مستلزم مشارکت عمومی دیگر خیرین نیک پندار است،‌ گفت: هدایت موقوفات خیرین به سمت حمایت از مراکز درمانی و تبیین این موضوع که نجات جان مردم در اولویت وقف باشد،‌ضروری است .

درادامه نشست معاون توسعه وبرنامه ریزی بیمارستان با اشاره به این که در حاضر 440 نفر در بخش‌های مختلف و رده‌های مختلف سازمانی در این بیمارستان مشغول به فعالیت هستند، اظهار داشت : از ابتدای سال 92 تاکنون بیش از 100 نیرو در رسته‌های مختلف به کارگیری شده اند .

قانع با بیان این که در حال حاضر بیش از 80 متخصص جذب بیمارستان گودرز شدند، گفت: طبق آمار به‌دست آمده آمار رضایت بخشی این بیمارستان 82/2 درصد ثبت شده است.

وی در ادامه رضایت ارباب رجوع و ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی را دو رویکرد اصلی این بیمارستان دانست و بیان کرد: بیمارستان موقوفه گودرز تنها بیمارستان موقوفه  استان یزد است که به دو بخش دیالیز و 14 تخت اعصاب و روان مجهز است .










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا